Wireless router met tijdslimiet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Ik ben opzoek naar een wireless router (802.11n) waarmee ik een bepaalde computer een bepaalde hoeveelheid tijd per dag internettoegang kan geven. Dus dat ik kan zeggen dat PC1 3 uur per dag internettoegang heeft en PC2 bijvoorbeeld 1 uur.

Ik heb al veel gezocht, maar alle routers, inclusief de router die ik nu heb (WRT54G icm. Tomato 1.28), hebben alleen de functie om het internet op bepaalde vaste tijden op een dag uit te schakelen gebaseerd op MAC-adressen of IP-adressen.

Software installeren op desbetreffende computer is geen optie omdat ik ook andere draadloze apparaten zou willen limiteren op deze manier (bijvoorbeeld smartphones en iPods).

Heeft iemand een goede tip? Of wellicht een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
WRT54G + DD-WRT software. Maak je je eigen hotspot.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:32

allure

Titaan fase 2/3

Draytek heeft deze functionaliteit ook wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

fritz box ook.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/ors1tx.png

(gebruik het hier ook te voorkomen dat de wii per ongeluk geupdate wordt door kinderen)

[ Voor 39% gewijzigd door leuk_he op 04-07-2010 19:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Oke, bedankt voor de tips!

@Allure: Ik zou inderdaad erg graag een Draytek router hiervoor kopen, maar ik kan in de documentatie niet terugvinden dat een Draytek router over deze functionaliteit beschikt. Zou je het typenummer kunnen noemen van de router die jij in gedachte hebt?

@leuk_he: Dat is inderdaad precies wat ik zoek. Zou je nog wat meer screenshots van de configuratie van deze feature kunnen plaatsen? Ik ben namelijk benieuwd of je kan filteren op MAC-adressen en/of IP-adressen, en of het mogelijk is om een groep MAC-adressen een gezamenlijk limiet toe te kennen. Bijvoorbeeld dat je een iPod en een laptop samen 2 uur per dag internettoegang verschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bassie91 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:38:
@leuk_he: Dat is inderdaad precies wat ik zoek. Zou je nog wat meer screenshots van de configuratie van deze feature kunnen plaatsen? Ik ben namelijk benieuwd of je kan filteren op MAC-adressen en/of IP-adressen, en of het mogelijk is om een groep MAC-adressen een gezamenlijk limiet toe te kennen. Bijvoorbeeld dat je een iPod en een laptop samen 2 uur per dag internettoegang verschaft.
. Mac adresssen worden gekoppeld aan ip adressen. En je kunt instellen dat er geen nieuwe mac adressen zijn toegestaan. ipadressen (of de naam als die wordt herkent) kun je in de child protection hangen.

Ik zie geen mogelijheid te groeperen.

Verder is er een overzichts schermpje dat "All others may use the Internet without restriction" aanof uit zet.

Het is wel een relatief dure router omdat er ook een boel voice functionalteit in zit. ...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Toch maar voor de software denk ik.
Windows 7 heeft deze functie al... Alleen dan voor het hele account. Maar dat komt tegenwoordig bijna op hetzelfde neer.
Vrijwel alles heeft internet nodig.

Of inderdaad hotspotsoftware...

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 06-07-2010 19:30 ]

Pagina: 1