Poorten werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-08 22:34
Ik heb een PC met daarop Windows x64.
Wanneer ik er een server opzet kan ik er lokaal wel op (alleen via localhost).
Maar wanneer ik d.m.v. mijn ip op de server probeer te komen werkt het niet, maar wanneer ik extern bureaublad probeer werkt dat wel (dat werkt toch op dezelfde manier?).
Ik heb al in de windows firewall de server toegang gegeven, maar dat werkt allemaal niet.
(dit gebeurde pas nadat ik windows opnieuw had geïnstalleerd)

Weet iemand hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?

Ik heb dezelfde vraag gesteld op phphulp.nl, maar daar kon ik niet verder komen.

[ Voor 4% gewijzigd door erwindehaan op 05-07-2010 09:11 . Reden: PS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
op welk ipadres draait je server? En welk ipadres heeft de pc waarmee je probeert verbinding te maken met de server? Welk ipadres voer je in om verbinding te maken met die server? En zitten de pc en de server in hetzelfde netwerk? Wat heb je gedaan om tot port forwarding te komen?

Gewoon even een aantal vraagjes om op stoom te komen, je geeft namelijk vrij weinig informatie en ik heb een glazen bol die alleen werkt op ma-vr van 0900 tot 1700....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:09
PNS -> NT
Dit is absoluut geen 'Professional' topic.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Erwin, ik heb ook het topic op phphulp.nl even gelezen en ik heb het idee dat er wat onduidelijkheden zijn waardoor je niet geholpen kon worden. Ik ben ook benieuwd naar jouw definities van bepaalde zaken.

Bijvoorbeeld:
Maar wanneer ik d.m.v. mijn ip op de server probeer te komen werkt het niet,
Wat bedoel je hier met "mijn ip".

Je schrijft ook:
PS: port-forwarding werkt niet.
Wat heeft port-forwarding met deze zaak te maken? Zit er een router tussen jou en de server?

Nog wat vragen:
1) Wat is het voor server die je draait (welke software?). Apache? IIS? Iets anders?
Ik heb al in de windows firewall de server toegang gegeven, maar dat werkt allemaal niet.
2) Op welke machine heb je de firewall aangepast? Dat moet namelijk op de server. Het gaat namelijk over de inkomende poort.

3) Luistert de server wel naar de netwerkkaart of alleen naar de localhost? Vaak kun je servers instellen dat hij alleen op de localhost bereikbaar is. Als je wil dat hij overal bereikbaar is, moet je hem naar 0.0.0.0 laten luisteren, of het IP-adres van de netwerkkaart. Ik begreep dat dat 10.0.0.9 is in jouw geval.
Controleer of hij luistert via de opdrachtenpromt met het commando: "netstat -a -n" en zoek naar de regels met "LISTEN" erachter. Dat zijn de openstaande poorten.

Het zijn een boel vragen, maar ik stel ze allemaal niet voor niets. Het zou dus fijn zijn als je ze allemaal wilt beantwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 05-07-2010 00:48 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
@nielsl: Ik heb een computer die in een netwerk staat. Maar binnen dat netwerk kan ik mijn eigen computer niet bereiken (door mijn IP of computernaam in te voeren in een browser). En ik had dat over port-forwarden erbij gezet, zodat ik dat niet als tip kreeg, omdat dat daar niet mee te maken heeft. (ik zie dat je glazen bol ook weer werkt)

@FatalError: Sorry, bij PNS staat ook Servers. Ik dacht dat dat daar wel bij kon, maar blijkbaar niet. Bedankt dat je het topic hebt verplaatst.

@sjaakduhuuhl: Met mijn IP bedoel ik dat mijn computer niet te bereiken is als je het IP invoert in een browser. Normaal gesproken werkte dat altijd (voordat ik windows opnieuw installeerde). Dat over port-forwarden heb ik erbij gezet, zodat ik dat niet als tip kreeg, omdat dat daar niet mee te maken heeft.
En ik bedoel dat ik op een netwerk zit, er zit een router tussen, maar binnen het netwerk.
1) Het maakt niet uit welke software ik draai (ik heb o.a. Apache ook al geprobeerd), maar ik probeer Icecast werkende te krijgen (die gebruikt poort 8000).

2) Ik heb de complete firewall al uitgezet op de server. Maar dat hielp niks.

3) Als ik dat commando uitvoer komt dit er te staan (alleen relevante laten staan):
code:
1
2
  Proto  Lokaal adres           Extern adres           Status
  TCP    0.0.0.0:8000           0.0.0.0:0              LISTENING

[ Voor 0% gewijzigd door erwindehaan op 05-07-2010 09:37 . Reden: Wat UBB toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
maar naar welk ipadres surf je dan? En wat is het ipadres van je server? En wat is het ipadres van de client waarmee je probeert te connecten? Zitten er geen andere apparaten zoals routers e.d. tussen die twee bakken? Je bent nogal schaars in de hoeveelheid informatie die je geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Via een browser je eigen PC bereiken. Met andere woorden: er draait een webserver op dat ding. ISS of Apache? Blijkbaar heb je Apache geprobeerd minstens. Zit daar geen IIS service in de weg van een Apache service of vica versa? Da's waar dit alleszins op lijkt. In hoeverre ik je hele verhaal begrijp.

[ Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 05-07-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"er zit een router tussen "

maak eens een tekening svp.

en met ip/sn/gw instelingen

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 05-07-2010 23:36 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
Ja, er draait een server op (icecast). Maar ik heb het ook geprobeerd met apache. Dat werkt ook niet.
Ik surf naar 10.0.0.9:8000 (is de standaard poort van Icecast). Het IP van de server is '10.0.0.9'. Maar het maakt niet uit welke poort ik gebruik. Ik probeer de server te bereiken op het IP '10.0.0.4'.

Ik heb geprobeerd een tekening te maken:
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/1994/afbeelding1n.th.png

Ik weet niet wat ik allemaal voor informatie moet geven, maar ik probeer wel zoveel mogelijk relevante informatie te geven...

[ Voor 11% gewijzigd door erwindehaan op 06-07-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Duidelijk, er zit dus geen router tussen, die router zit tussen de computers en het internet. Een paar vraagjes:

Zitten zowel client als server met een kabel aangesloten, of is een van de twee draadloos?
Kan je 10.0.0.9 wel pingen vanaf 10.0.0.4?
Draait er op 10.0.0.9 misschien een firewall die problemen geeft?
Wat voor foutmelding krijg je in je browser?
Is het überhaupt wel de bedoeling dat je die server met een browser benadert, icecast is toch voor audiostreaming? Of is dat de webinterface om de audiostreams te beheren?

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 06-07-2010 17:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
Beide zitten met kabel aan de router.
Pingen werkt vanaf elke computer in het netwerk naar de server.
Er draait een firewall, maar wanneer ik die uitzet is het probleem niet opgelost.
De foutmelding is: Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met 10.0.0.9:8000
Ja, icecast is audiostreaming, maar er is een webinterface. Maar ook wanneer ik andere software aanzet op de server krijg ik geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

erwindehaan schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:16:
Beide zitten met kabel aan de router.
Pingen werkt vanaf elke computer in het netwerk naar de server.
Er draait een firewall, maar wanneer ik die uitzet is het probleem niet opgelost.
De foutmelding is: [b]Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met 10.0.0.9:8000[b]
Ja, icecast is audiostreaming, maar er is een webinterface. Maar ook wanneer ik andere software aanzet op de server krijg ik geen verbinding.
Web interface van icecast werkt op een andere poort. 8000 is volgensmij de streamingport en 8001 de admin port (hiermee stuur je het signaal de server in).

check de poorten van de applicatie even! (ik kan het hier niet checken op kantoor).

Probeer sowieso een :80, de standaart poort voor websites. als die niet werkt, dan :8080 proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door w4rguy op 06-07-2010 17:20 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
Lokaal (op localhost en 127.0.0.1) werkt poort 8000 wel gewoon.
En ik heb apache al geprobeerd op poort 80, maar op de client krijg ik geen verbinding. Op de server wel via localhost en 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

en in andere browser?

[ Voor 4% gewijzigd door w4rguy op 06-07-2010 17:27 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
In firefox komt er dit te staan:
De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op 10.0.0.9 doet er te lang over om te antwoorden.

Hetzelfde geld wanneer ik apache opstart. Met localhost heb ik wel verbinding.

Wanneer ik in IE verbindingsproblemen vaststellen doe komt dit als probleem te staan:
bron (10.0.0.9) is online, maar reageert niet op verbindingspogingen.
Terwijl er iets anders komt te staan wanneer ik naar een niet-bestaande poort ga:
Het externe apparaat of de externe bron accepteert de verbinding niet.

Dat betekent dat de poorten wel open staan.

[ Voor 20% gewijzigd door erwindehaan op 06-07-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Even de configfiles van de servers checken of ze wel verbindingen accepteren van andere machines dan localhost en even de logfiles van de servers checken of daar iets instaat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
Hoe check je dat bij Apache? (probeer het nu uit met Xampp's apache)
Maar er wordt niks gelogged bij Apache wanneer ik naar 10.0.0.9 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
in apache kun je in de httpd.conf kijken, of apache.conf, dat soort bestanden. Je zou dan moeten zoeken naar een regel tekst als

allow from 127.0.0.1
deny from all

let op, je zou naar zoiets moeten zoeken, er kan prima iets anders staan. Probeert in ieder geval toe te voegen "allow from 10.0.0.0/255.255.255.0"

Op die manier geef je je hele netwerkrange (10.0.0.x) toegang tot de apacheserver.

Als je echter xampp gebruikt, dat werkt out of the box, dus lijkt me eerder dat er een firewall op een client of de server draait. Welke antivirus draait er op je servertje? Staat de Windows Firewall uit of aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
Er staat in voor de htdocs 'allow from all'. Dat lijkt mij ook goed.
Wanneer ik de firewall uitschakel krijg ik nog steeds geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je vanaf de server probeert

http://10.0.0.9:8000 werkt het dan wel? zoniet dat luistert de server niet op 10.* subnet
Als dat daar wel werkt, dan heb je toch een of ander firewall die 10.0.0.4 -> 10.0.0.9 blockt. Besef dat ook veel antivirus produkten een firewall hebben (heet soms anti intrusion/anti worm)

Ik begrijp dat vanaf de server

http://127.0.0.1:8000 wel werkt..

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
127.0.0.1:8000 werkt wel, maar 10.0.0.9:8000 niet op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Check nog even heel goed of 10.0.0.9 echt het juiste IP is (het is een beetje een geval "zit de stekker er wel in", maar je weet nooit) :P

Anders is het toch een firewall of een kwestie van de server anders configureren zodat hij op het juiste adres luistert, hoe dat moet is vast wel terug te vinden in de documentatie van de serversoftware in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

controleer of je geen proxy hebt ingesteld

en probeer eens de complere url met http te typen. dus "http://10.0.0.9:8080"
Bestaat er wel een default of virtueel domein die 10.0.0.9 accepteerd als domein ? als 127.0.0.1 werk waarchlijnlijk wel maar wie weet wat je allemaal hebt bekokstoofd.

wat gebeurd er als je telnet naar de server op poort 8000 ?
error of zwartbeeld met een paar errors na een paar keer op enter rammen ?

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 07-07-2010 11:09 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
Volgens mijn router is het toch echt het goede IP adres.
En ik heb geen proxy ingesteld.
Wanneer ik met telnet verbinding probeer te maken komt dit er te staan:
telnet 10.0.0.9 8000
Er wordt verbinding gemaakt met 10.0.0.9...Kan geen verbinding met de host maken
, op poort 8000: Het maken van de verbinding is mislukt

Oh, maar wanneer ik op een virtuele computer ga, die op mijn echte computer staat, kon ik wel verbinding maken, maar nu ook niet meer.

Maar zou het kunnen dat het aan IPv6 ligt?
Ik weet namelijk niet of de router dat accepteerd, maar mijn computer heeft een IPv4 adres, maar ook een IPv6 adres als het goed is.

Weet iemand waar je naar moet kijken in ipconfig voor het goede IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

erwindehaan schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:41:

Weet iemand waar je naar moet kijken in ipconfig voor het goede IP adres?
tik op de command line(file -> run -> cmd) van de server in "ipconfig" of "ipconfig/all" en je ziet het ip van de betreffende server. Als je moeite hebt met het interpreteren kun je evt de output hier neerzetten.

ip v6 heeft hier denk ik niks mee te maken. Mensen disablen het vaak bij problemen om dingen uit te sluiten, maar dat zou niet hoeven.

Ik denk nog steeds dat je server niet luistert. (ik heb echter geen verstand van jouw server software, dus je mag zelf googlen hoe je insteld dat hij buiten localhost luisterd).

ken je overigens ook "netstat -a"?

en processexplorer kan ook laten zien welke tcp poorten er geluisterd wordt.

Afbeeldingslocatie: http://4sysops.com/wp-content/uploads/2006/03/Process_Explorer3.gif

[ Voor 48% gewijzigd door leuk_he op 07-07-2010 12:30 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Post desnoods even de ipconfig uitvoer van de server. Overigens bedenk ik me nu dat je 10.0.0.9 wel kon pingen, dus tenzij dat IP aan een van de andere pc's hangt zal dat misschien het probleem niet zijn.

Je hebt het nu ineens over een virtuele computer, de server zelf is toch wel gewoon een normale fysieke machine hè?

IPv6 zou in elk geval niet uit moeten maken lijkt me, dat draait prima naast IPv4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
Ik zie nu dat bij netstat -a dit komt te staan:
code:
1
2
3
4
5
6
...
  TCP    0.0.0.0:80             PCErwin:0              LISTENING
  TCP    0.0.0.0:8000           PCErwin:0              LISTENING
  TCP    0.0.0.0:8080           PCErwin:0              LISTENING
...

En de output van ipconfig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::78dd:e034:5f8c:8f96%11
   IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.9
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138

Tunnel-adapter voor isatap.lan:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan

Tunnel-adapter voor LAN-verbinding* 4:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:73bc:14a5:b33:ac88:921
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::14a5:b33:ac88:921%13
   Standaardgateway. . . . . . . . . : ::

En ik had het over een virtuele computer (XP-mode), maar de server is een levensechte machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als telnet al niet wil verbinden dan is het aanemelijk dat je het op de server moet zoeken

het is toch niet iets stoms bijv dat je (per ongeluk) draadloos via de buren werkt ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
Dit is een ver schot, het zweeft al een week in mijn hoofd, maar gezien de oplossing hier nog niet is verschenen, schrijf ik het op:

Volgens mij heeft het met de firewall te maken die je op een andere wijze moet aanpassen. Ik heb het artikel niet terug kunnen vinden op tweakers.net, maar dit is een soortgelijk voorbeeld. Je zou dit moeten proberen (cmd.exe als administrator starten)
code:
1
netsh firewall set portopening TCP 8000 "Icecast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
Helaas, er staat dat netsh verouderd is.
En ik werk niet draadloos. Dus dat is ook al uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

:? fish gebrukt windows 7 (home) maar krijgt geen melding dat netsh verouders is

ah toch wel als je wat verder gaat
IMPORTANT: "netsh firewall" is deprecated;
use "netsh advfirewall firewall" instead.
For more information on using "netsh advfirewall firewall" commands
instead of "netsh firewall", see KB article 947709
at http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=121488 .
maar waarom die je dan niet wat erbij staat ?

[ Voor 68% gewijzigd door Fish op 07-07-2010 21:39 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
erwindehaan schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:03:
Ik zie nu dat bij netstat -a dit komt te staan:
code:
1
2
3
4
5
6
...
...
Verander het lokale adres is in 10.0.0.9 of 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bobsqaud schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:49:
[...]

Verander het lokale adres is in 10.0.0.9 of 127.0.0.1
0.0.0.0 is goed, dat is alles.(bij listen) maar of na de accept de bind wordt gedaan ligt weer aan de server software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
code:
1
netsh advfirewall firewall add rule name="Icecast" dir=in action=allow protocol=TCP localport=8000

Werkt ook niet.

Alleen hoe kan het dat bij het externe adres de poort 0 is?
code:
1
2
3
4
5
6
...
...

[ Voor 45% gewijzigd door erwindehaan op 08-07-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Alleen hoe kan het dat bij het externe adres de poort 0 is?
code:
1
2
3
4
5
6
...
...
Bij listen is er geen extern adres. LISTENING wil enkel zeggen dat er een server luistert op ip/poort. De verbinding is er pas als de client een verbinding heeft. Pas in dat geval zal extern adres met relevante informatie gevuld zijn(en de poort is daar redelijk random). de status zal bij verbinding dan ook anders (ESTABISHED) zijn.

Overigens is netstat zich niet bewust van firewall instellingen. dus als je de firewall open of dicht hebt zul je niet zien met netstat.

[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 08-07-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stiekem nog een firewall? mcafee bijv ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindehaan
Nee, ik ben er nog steeds niet achter wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een portscan te maken vanaf één of meerdere andere pc's.
Met Zenmap is dit simpel te doen: http://nmap.org/download.html
Je moet dan deze hebben: http://nmap.org/dist/nmap-5.21-setup.exe
Pagina: 1