Stevige netwerkkabel-verbinding (ethercon)

Pagina: 1
Acties:

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Bij onze studentenvereniging worden netwerkkabels van computers regelmatig, al dan niet per ongeluk, losgetrokken. Dit is vooral vervelend omdat het (brakke) electronische betaalsysteem opnieuw opgestart moet worden na het verbreken van de netwerkverbinding.

Wij zoeken hier iets op, zelf dacht ik aan Neutrik ethercon, maar ik snap niet goed wat het vershil is tussen de stekkers (bijv. deze en deze). Kan iemand mij daarbij helpen?

Als iemand nog andere ideen heeft hoor ik ze ook graag

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
Die met dat groene printje heeft terminals waar je de aders in kunt drukken met een tool, de tweede moet je de aders zelf aan vastsolderen.

Ethercon is niet moeilijker los te trekken dan normale 8P8C connectoren, tenzij het lipje al kapot is. Is het geen idee om de kabels met een tie-rip vast te maken aan te behuizing? Of in ieder geval een ander soort trekontlasting te maken?

[ Voor 46% gewijzigd door Vinnienerd op 04-07-2010 17:38 ]

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Ik dacht dat het hele idee van die ethercon dingen was om een stevige aansluiting te maken?

Maar het grootste probleem is idd dat de lipjes er binnen een week af liggen doordat mensen ze verkeer, per ongeluk of met veel kracht losmaken/trekken (er was zelfs een iemand die wekelijks een betaalsysteem ergens moest neerzetten en dacht dat je die kabels gewoon los hoorde te trekken in plaats van ze los te klikken)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
dtech schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:41:
Ik dacht dat het hele idee van die ethercon dingen was om een stevige aansluiting te maken?

Maar het grootste probleem is idd dat de lipjes er binnen een week af liggen doordat mensen ze verkeer, per ongeluk of met veel kracht losmaken/trekken (er was zelfs een iemand die wekelijks een betaalsysteem ergens moest neerzetten en dacht dat je die kabels gewoon los hoorde te trekken in plaats van ze los te klikken)
Het idee is meer om een spatwaterproof rugged aansluiting te maken, connectors waar je een beetje mee kan gooien etc. En ze zijn makkelijk in te bouwen in patchpanels, die D-gaten vind je namelijk al veel in de audiovisuele wereld. Ethercon inbouwen in elke PC/muurgat lijkt me erg duur. Wat goedkoper is: je users al dan niet hardhandig bijbrengen dat ze ethernettouwtjes niet zomaar uit de muur rukken.