Codecs problemen met Win7 x64

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb wat problemen met de codecs sinds ik Win7 Ultimate x64 gebruik. Ik heb de K-Lite Mega Codecs geinstalleerd met mediaplayer classic. Laatst ging ik een MKV file openen, deze liep gelijk helemaal vast onder MPC. Openen met de standaard MP12 ging wel, maar bepaalde MKV files waren wel blokkering en van slechte kwaliteit.

Nogmaals de codecpack geinstalleerd en nog apart de Matroska pack, verhielp het probleem niet.
Toen VLC player geinstalleerd, deze deed het wel moeiteloos met de MKV files.

Later ging ik mijn gedownloade MP3 collectie bewerken. Af en toe zat er een mp3 file erbij, die bij het openen ook de FFDshow codec opent (zag icoontje onderin), MP12 loopt dan weer helemaal vast. Dit met MPC openen loopt die weer vast.

Ervaring met MPC op XP X86 werkte perfect, nu lijkt het alsof die niks meer pakt op een paar rmvb files na. Ik heb geen zin in tig players waar ik moet verdelen welke goed werkt met bep bestanden.

Snap er geen bal meer van. Na wat gegoogle, zag ik dat er een x64 codecpack bestaat. Wellicht zal dit helpen. Ben nu op mijn werk, vanavond ga ik het proberen, maar kan het probleem hieraan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier met Win7 Prof X64 draaien mkv's (en alle andere formaten) prima in MPC HomeCinema, zonder een (extra) codec pack te installeren of iets dergelijks.

Heb je het al geprobeerd zonder een codec pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Nee dat niet. Ik moet sowieso codecs installeren voor mijn collectie RMVB's.

(topic titel staat x86, moet x64 zijn wat ik nu gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titel fixed.

Lijkt me vooral een kwestie van goed opletten en niet te snel doorklikken bij de installer, de standaard opties van een FDDshow tryout install doet namelijk niks met MP3 qua aanroep - dat dat bij jou wel gebeurt wijst erop dat niet de standaard instellingen zijn gebruikt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou altijd aanraden om in ieder geval niet kazaa lite codec pack te installeren, maar dan te kiezen voor CCCP. Redelijk minimaal, maar zeer compleet. Test dat eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ik heb alles uninstalled, de 64bit Klite codecs geinstalleerd. Wat gebeurd er? Mijn rmvb files haperen tijdens afspelen:(
Dan maar weer de 'gewone' Klite geinstalleerd, ditmaal niks ingesteld, resultaat zelfde.
Even voor de zekerheid op de oude computer met XP erop eveneens met Klite checken, en ja hoor de MKV files spelen vloeiend af onder beide mediaplayers. Dus komt echt door Win7 x64...

[ Voor 4% gewijzigd door 330d op 10-07-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 19:54
Ace mega codec pack , weet niet of ze nog nieuwe versies uitgeven, geen problemen (wel in msconfig even eea uitzetten wat je niet nodig hebt aan codecdingen die meestarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het ooit nog opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Yup, was bijna deze topic vergeten. Ik heb Shark007 codecpack geinstalleerd voor Win7. En dan enkel de x86 versie. Plus de x86 versie MPC. Alles doet het perfect zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat gekloot met die codec packs ben ik sinds vlc gelukkig vanaf

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle codecpack weggegooid (had KLCP standard en KLCP 64bits) en vraag me niet hoe maar alles speelt nog steeds af en geen blokjes of ruis meer te zien in mkv bestanden in de standaard MP van win7 x64 (MP11 volgens mij?). Ik heb ff handmatig de MPCH x64 geinstalleerd en zoals het nu is lijkt alles naar behoren te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ok, ik heb weer problemen met het afspelen van mkv's

Zoals beschrijving hierboven gebruik ik Win7 X64 met Sharks007 + MPC-HC/VLC/TotalMediaTheatre
Alles liep goed, MPC-HC speelt alles goed af, heel af en toe gebruik ik VLC en voor de (3d)brays gebruik ik TMT.

Maar recentelijk heb ik win7 opnieuw geinstalleerd en tevens een nieuwe pricewatch: Sapphire HD 6570 1GB DDR3 geinstalleerd. Alles leek perfect te werken. Totdat ik vanochtend achterkwam dat een paar mkv's strepen bevatten.
Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven. Het is een horizontale streep die af en toe zichtbaar is terhoogte van de plek waar de ondertiteling komt. De streep zelf heeft geen kleur, het is meer alsof er 'een vouw' in het beeld is. Dit is niet constant, vaak bij bewegingen en/of lichte achtergronden. De 'streep' verplaatst niet. Missschien is een flikkering een betere benaming.
Dit zie ik gelijk al bijv bij de 20th century fox intro, zie ik gelijk misschien 1-2 sec zichtbaar en dan verdwijnt deze en komt zoals hierboven beschreven.

Dit is zowel in MPC-HC (32bit), MP en VLC. Via TMT zag ik die flikkering niet vreemd genoeg.

Geprobeerd:
- Ander MKV splitter (Haali, VMR 7, 9 etc)
- Onder MPC-HC rendering op optimal/standaard (switchen naar desktop basic dus)
- Shark007 x64 components erbij geinstalleerd
- Alle Shark007 weggehaald
- MPC-HC de- en weer geinstalleerd
- Shark007 weer geinstalleerd
- ATI catalyst video settings op default gezet (had volgens mij niet eens aangezeten).

Wat is anders dan het systeem toen het nog wel goed werkte:
- ATI 6570 ipv 5570
- Mogelijk nieuwere Direct X geinstalleerd (nodig om MPC-HC te installeren)
- Mogelijk nieuwere MPC-HC versie geinstalleerd
- Via de ATI 6570 dvi EN hdmi gebruikt voor monitor en tv, desktop is gekloond vs ATI 5570 alleen via dvi

Ik zat nog te denken dat het misschien te maken heeft met het klonen. Maar, ik zie die flikkering zowel op tv (60Hz refresh rate) als op monitor (75Hz refresh rate). Ook flikkering als 1 uitgeschakeld staat.

Wat kan het nou zijn?
Pagina: 1