Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Ik heb zaterdag ( 3 juli) een Macbook Pro 13" aangeschaft bij ifactors in Breda, maar toen ik hem open maakte bleek dat de enter toets niet werkt. hij is niet indrukbaar zegmaar en zit dus wat lager als de andere toetsen. Wat moet ik nu doen? Moet ik genoegen nemen met een kostenloze reparatie? Of heb ik het recht om een vervangend product/geld terug? Kan iemand mij aub uitleggen hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
En zou je niet blij zijn met een kosteloze reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Gewoon meteen terug gaan. De meeste winkels ruilen zoiets meteen om, mits binnen 7/14 dagen na aankoop. Dus gewoon maandag terug gaan, en dan denk ik dat het niet al te moeilijk moet worden. Dit is namelijk gewoon een DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Je hebt recht op omruilen, dus meteen een nieuwe.
Absoluut niet akkoord gaan met reparatieprocessen.

offtopic:
Shopping Forum?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nou net een nieuw product opsturen voor reparatie, terwijl je er mee wilt werken / het wil ontdekken..
Ik zou een nieuwe MacBook vragen, of ze daar ook in mee gaan weet ik niet, anders beetje stampij maken.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Is er niet een wet ofzo waar in staat dat je binnen een x aantal dagen recht hebt op kostenloze vervanging van een ondeugdelijk product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet zal die er zijn alleen vind ik hem niet zo snel. Ga maandag terug naar de winkel, toon de schade aan en vraag/eis een nieuwe. Denk dat ze eerder jou een nieuw product meegeven en zo een blije en tevreden klant hebben dan lastig gaan doen en het opsturen en jou laten wachten zodat je waarschijnlijk bij hun geen aankopen meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Ik weet bijna zeker dat je een nieuwe krijgt als je er mee terug gaat naar de winkel. Het is een authorised Apple dealer dus dan zit het met de service altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat is er mis met een reparatie? Al denk ik ook dat hij omgewisseld wordt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Marzman schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:19:
Wat is er mis met een reparatie? Al denk ik ook dat hij omgewisseld wordt.
Dan ben je hem een paar weken kwijt ;)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27
rbrouwers123 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:04:
Is er niet een wet ofzo waar in staat dat je binnen een x aantal dagen recht hebt op kostenloze vervanging van een ondeugdelijk product?
Nee. Wel heb je als consument de keuze tussen reparatie of vervanging, *tenzij* de gemaakte keuze onredelijk is. Voor iets simpels als een niet werkende toets lijkt vervanging mij een onredelijke eis.

Wel dient de verkoper de reparatie 'kostenloos' en 'zonder ernstige overlast' moeten doen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Hoite schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:02:

offtopic:
Shopping Forum?
Ruilen is in een winkel NOOIT een recht, maar een gunst. Als ze dus heel erg zeikerig willen doen, kunnen ze hem dus op gaan sturen voor reparatie.(bron)
Er zijn gelukkig genoeg winkels die in hun voorwaarden hebben staan dat een bij aankoop defect product binnen 7/14 dagen geruild mag worden. Even kijken dus wat de voorwaarden van de betreffende winkel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het heel afhankelijk is of het een standaard mbp is of een built to order.
Mijn Mac pro was en Built to order en daarvan was de voeding al gelijk brak (viel steeds uit).
Mooi dat ik hem 10 dagen kwijt ben geweest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Rossi schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:43:
... Ruilen is in een winkel NOOIT een recht, ...
Klopt (niet helemaal, maar in strekking), maar dan krijg je natuurlijk wel een vervangende laptop voor de tussentijd, omdat het herstel nu eenmaal met optimaal weinig overlast moet geschieden (zoals onze GoT-consumentenjurist StevenK ook aal aangeeft).

TS: gewoon teruggaan, misschien is het in een minuutje gerepareerd?

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 05-07-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Misschien een hele domme vraag hoor, maar ben je al terug geweest bij ifactors om te vragen hoe zij er mee omgaan ipv je op internet druk te maken over iets wat misschien helemaal niet aan de orde is?

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Hoite schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:02:

offtopic:
Shopping Forum?
Mischien offtopic maar wat gebeurd er in zo'n geval met een apple product met fabrieksfout. (net als de imacs met de gele waas). het zal toch uiteindelijk weer bij de consument terecht komen? Of wordt het gewoon vernietigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)
ACS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:22
Heb je hem online gekocht en afgehaald of heb je hem in de winkel aan de balie gekocht? (Het gaat niet om het afrekenmoment maar hoe de aankoop tot stand is gekomen).

Als je hem online gekocht hebt bij iFactors kun je de koop ontbinden wanneer ze hem enkel willen repareren.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Rossi schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:43:
[...]

Ruilen is in een winkel NOOIT een recht, maar een gunst. Als ze dus heel erg zeikerig willen doen, kunnen ze hem dus op gaan sturen voor reparatie.(bron)
Er zijn gelukkig genoeg winkels die in hun voorwaarden hebben staan dat een bij aankoop defect product binnen 7/14 dagen geruild mag worden. Even kijken dus wat de voorwaarden van de betreffende winkel zijn.
Hoho! Dit gaat alleen op in geval van een product wat je wil ruilen omdat je van gedachten veranderd bent.

In dit geval is sprake van een ondeugdelijk product , dan heb je daar WEL ZEKER recht op: ( ik hou ook van caps :P ) Je mag zelfs de koop ontbinden (nadat je alle andere opties uitgeput hebt)

http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het is wel iets genuanceerder, zie ook de post van StevenK hierboven (of ook de link die je geeft).

rbrouwers123: in andere topics is dit onderwerp ook nog wat uitgespit, dus daar kun je eventueel met de search ook nog je licht gaan opsteken (als je dat nog niet hebt gedaan).
En anders die tijd gebruiken en gewoon even langs de winkel met de computer.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 05-07-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
@begintmeta "Klopt (niet helemaal, maar in strekking), maar dan krijg je natuurlijk wel een vervangende laptop voor de tussentijd,"

Volgens mij heb je hier helemaal geen recht op.

[ Voor 3% gewijzigd door Spookie op 05-07-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de TS überhaupt al contact opgenomen met de verkoper over het probleem? Het is een vrij nutteloze exercitie om uit te gaan zoeken wat je rechten zijn, wanneer blijkt dat de verkoper gewoon welwillend is je een passende oplossing te bieden..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Het is het basismodel van de 13" (€1150) dus die hebben ze daar gewoon op voorraad staan.
Ik ben gister langs gegaan maar hij kon hem niet omruilen omdat de technische dienst het goed moet keuren en die is niet op zondag bereikbaar. Maar hij kon me echt niet garanderen dat ik een nieuwe zou krijgen. En dat terwijl mijn iMac 24" ook al bij technische dienst staat voor reparatie:( krijg vandaag een telefoontje met antwoord. Maar heb ik het recht om de koop te ontbinden als ze me een reparatie aanbieden? Want het kan toch niet zo zijn dat een gloednieuw product naar de reparatie gaat? En dat ik vervolgens met de consequenties zit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21

Croga

The Unreasonable Man

Sabbi schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:48:
Hoho! Dit gaat alleen op in geval van een product wat je wil ruilen omdat je van gedachten veranderd bent.

In dit geval is sprake van een ondeugdelijk product , dan heb je daar WEL ZEKER recht op: ( ik hou ook van caps :P ) Je mag zelfs de koop ontbinden (nadat je alle andere opties uitgeput hebt)

http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product
Uit je eigen link:
U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
Dus zeker geen recht op directe omruil en zelfs geen specifiek recht op tijdelijke vervanging ("kan", niet "moet").
rbrouwers123 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:25:
Het is het basismodel van de 13" (€1150) dus die hebben ze daar gewoon op voorraad staan.
Ik ben gister langs gegaan maar hij kon hem niet omruilen omdat de technische dienst het goed moet keuren en die is niet op zondag bereikbaar. Maar hij kon me echt niet garanderen dat ik een nieuwe zou krijgen. En dat terwijl mijn iMac 24" ook al bij technische dienst staat voor reparatie:( krijg vandaag een telefoontje met antwoord. Maar heb ik het recht om de koop te ontbinden als ze me een reparatie aanbieden? Want het kan toch niet zo zijn dat een gloednieuw product naar de reparatie gaat? En dat ik vervolgens met de consequenties zit? :?
Ja, dat kan dus wel. Het zou voor mij echter wel reden zijn om daar nooit meer iets te kopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Croga op 05-07-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie de post van StevenK; het ter garantie aanbieden is waarschijnlijk geen tekortkoming m.b.t. de verplichtingen uit hoofde van garantie; ergo: geen ontbinding.
Heb je de laptop 'in de winkel' gekocht, of via internet? Indien het laatste, dan zou je nog kunnen ontbinden onder de wet koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
MPeek schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:18:
Ik weet bijna zeker dat je een nieuwe krijgt als je er mee terug gaat naar de winkel. Het is een authorised Apple dealer dus dan zit het met de service altijd goed.
Nou dat garandeert niks hoor. De adapter van mijn MacBook was kapot gegaan na anderhalf jaar en ik moest aardig wat moeite doen om die reseller mijn adapter kosteloos te laten vervangen. Eerst wilden ze er niet eens naar kijken. Tweede stap was onderzoekskosten betalen. Uiteindelijk beroep gedaan op consumentenrecht en dan kan het opeens wel, gratis vervangen.

Maar even ontopic. Ik zou niet akkoord gaan met reparatie, je hoort een goedwerkend product te krijgen, zeker als het gloednieuw is. Je mag verwachten dat je gewoon een andere nieuwe meekrijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 05-07-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
timgoud schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:18:
...
Volgens mij heb je hier helemaal geen recht op.
Het is natuurlijk allemaal wel wat genuanceerder, zie ook het topic van de volgende post: begintmeta in "Vraag over garantieafhandeling monitor". Het is allemaal afhankelijk van de specifieke situatie van de TS.

En die kan IMHO toch het beste gewoon eerst even naar de winkel gaan met de laptop. Als ze het ding meteen repareren en sowieso zorgen dat de overlast voor TS zoveel mogelijk beperkt wordt is er lijkt me ook niet heel veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het afgelopen?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
oh apart ik had gereageerd maar zie mijn reactie niet meer staan, maar iFactors heeft me de dag erna een nieuwe macbook pro gegeven. Dus helemaal prima opgelost, bedankt voor jullie reacties;)
Pagina: 1