Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264677

Topicstarter
Ik ben in slaap gevallen, met mijn arm, op mijn telefoon. Deze lag aan de oplader.
Ik had hem bij mijn bed liggen, omdat ik geregeld sms (ja, ook op rare tijden). En vanwege de wekker-functie.
Heb een 2 persoons bed, dus dat moet normaliter geen probleem zijn.

Nu ben ik dus in slapa gevallen, met mijn arm op mijn telefoon. Deze wordt na 1 smsje al erg warm. Als die aan de oplader hangt, wordt deze nog veel warmer. Dusdanig warm, dat ik er een 2e graats brandwond aan over hou!

Ik ben bij de dokter geweest, deze heeft opgeschreven wat zei vernomen heeft etc.
Als ik mijn telefoon weer aan de oplader hang, is het duidelijk dat deze telefoon veels te warm wordt.
Dus bewijs dat de brandwond door de telefoon komt is er wel.

Maar wat moet ik nu ? De fabrikant gewoon een bericht sturen en uitleggen hoe of wat? Of moet ik dit anders aanpassen???

De reden dat ik de fabrikant niet noem, is omdat ik nog geen contact met ze heb gezocht.
Het betreft hier een vrij nieuwe telefoon. (+/- 2 jaar oud, touchscreen, Wmobile 6.1)

(Dit leek me het goede forum, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat voor telefoon gaat het en nee dit is niet het goede subforum ;)

Maar vertel eens wat meer? Over de telefoon. je oplader en de rest...

Voor de rest je brandwond goed behandelen :> ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 04-07-2010 16:44 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 12:56
originele accu/lader of imitatieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 11:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je wordt niet wakker van iets wat heet wordt tegen je arm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 16:00
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuses, ik denk inderdaad dat dit: GSM's
een beter forum is.

Ik werd er wel wakker van, had last van mijn arm, maar dit was om 11.00 's ochtends.. En ik ging rond 05.00 slapen.

Originele accu lader, verder geheel originele telefoon. Nooit open gehad enz. enz.
Die overigens erg veel gezien wordt.
Nogmaals, het lijkt me nog even het netst om het merk/ model nog niet te vermelden. Aangezien ik nog geen contact heb gehad met de fabrikant.

* @ stevanov,

Om nou meteen alles en iedereen aan te klagen :p

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 264677 op 04-07-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 264677 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:48:
Excuses, ik denk inderdaad dat dit: GSM's
een beter forum is.

Ik werd er wel wakker van, had last van mijn arm, maar dit was om 11.00 's ochtends.. En ik ging rond 05.00 slapen.

Originele accu lader, verder geheel originele telefoon. Nooit open gehad enz. enz.
Die overigens erg veel gezien wordt.
Nogmaals, het lijkt me nog even het netst om het merk/ model nog niet te vermelden. Aangezien ik nog geen contact heb gehad met de fabrikant.
Zou wel helpen... Aangezien een standaard aantal componenten bijzonder warm worden uit zichzelf... Vooral als ze volgeladen zijn of opgeladen worden... Bijvoorbeeld GPS, 3G en dat soort dingen die over het algemeen energie vreten ;) Bij deze energie consumptie komt namelijk veel warmte vrij :)

Is hij eens gevallen ofzo? :) Ik weet dat ik batterijen heb gehad die na een valpartij kortsluiting hebben gemaakt... Ze deden het nog wel.. Maar produceerde zoveel warmte dat ik mij er ook aan brandde :X Toen maar netjes weggedaan...

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 04-07-2010 16:51 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Anoniem: 264677 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:42:
Maar wat moet ik nu ? De fabrikant gewoon een bericht sturen en uitleggen hoe of wat? Of moet ik dit anders aanpassen???
Dagelijks een creme op je brandwond smeren en niet meer dronken op je telefoon in slaap vallen.

Elektrische apparaten kunnen warm worden, nooit opgevallen?
Als iemand bijvoorbeeld zijn benen brandt aan een laptop is dat toch ook gewoon zijn eigen schuld?

[ Voor 20% gewijzigd door job op 04-07-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaa de telefoon is wel eens gevallen ja..

Ik gebruik geen internet op de telefoon. En GPS heb ik op zich ook niet nodig in bed :p.
(Stond dus ook niet aan.)

Maar alleen als ik al een sms stuur dan wordt die al warmer dan hoort.

@ job.

Een 2e graats brandwond met een doorsnede van 3 cm.. Je kan me veel wijs maken. Maar dat hoort niet van een telefoon af te komen.

Wat als ik de telefoon op laad terwijl die ergens op ligt wat in de fik vliegt? Of in de auto oid? Levensgevaarlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 264677 op 04-07-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 14:15
contacteer de fabrikant en kijkt wat die zegt.

Als je niet van de telefoon wilt onthullen hier, zie ik nu niet in hoe wij kunnen helpen buiten te zeggen om contact op te nemen met de fabrikant.

Of kijk op google of er zo nog meer gevallen zijn of ga naar de winkel waar je deze telefoon hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ja het snoer kan ook om je nek wikkelen en dan stik je nog in je slaap, heb je geen nachtkastje ofzo of desnoods de vloer. Maargoed iig succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bulls, het spijt me zeer. Maar je reactie is niet echt serieus.

Het kan niet zo zijn, dat het gevaarlijk is je telefoon op te laden.
Een 2e graads brandwond: Oorzaak: xx °C Ik zou niet weten hoe warm.

Een snoer om je nek wikkelen, is gewoon dom.. Maar een telefoon die ZO enorm warm wordt? Hoort Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 21:10
Anoniem: 264677 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:56:
Jaa de telefoon is wel eens gevallen ja..

Ik gebruik geen internet op de telefoon. En GPS heb ik op zich ook niet nodig in bed :p.
(Stond dus ook niet aan.)

@ job.

Een 2e graats brandwond met een doorsnede van 3 cm.. Je kan me veel wijs maken. Maar dat hoort niet van een telefoon af te komen.

Wat als ik de telefoon op laad terwijl die ergens op ligt wat in de fik vliegt? Of in de auto oid? Levensgevaarlijk.
Ik zou wel je GPS in bed aan doen anders verdwaal je dalijk in dromenland ;)

Maar dit hoort natuurlijk niet. Er zal toch echt een productie fout ergens in dat toestel zitten. Gewoon om vervanging vragen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 264677 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:02:
Bulls, het spijt me zeer. Maar je reactie is niet echt serieus.

Het kan niet zo zijn, dat het gevaarlijk is je telefoon op te laden.
Een 2e graads brandwond: Oorzaak: xx °C Ik zou niet weten hoe warm.

Een snoer om je nek wikkelen, is gewoon dom.. Maar een telefoon die ZO enorm warm wordt? Hoort Niet.
Kijk eens in je boekje of die er wat over zegt? Tijdens het opladen kan de telefoon warm worden ofzo? Heb het wel eens gelezen.... Maar kan het niet terug halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Als het je gaat om de schade, kun je 2 dingen doen.

1 - De schade zelf dragen.

2 - De fabrikant aansprakelijk stellen.
Doe dit schriftelijk, aangetekend, tezamen met (kopieën van) alle bewijsstukken (foto's van de brandwond, verklaring van de arts en wellicht een foto van een meting van de temperatuur van je toestel). Stel in de brief de fabrikant aansprakelijk, verzoek vervolgens om vergoeding van de geleden schade (die je nader specificeert en onderbouwt, zoals dokterskosten, vervoer, eventuele medicatie, gemiste werkuren, wellicht vergoeding of vervanging van het toestel, kosten voor het maken van de foto's en het versturen van de brief en een klein bedrag voor de pijn die je hebt moeten doorstaan). Vermeld je rekeningnummer en vraag om betaling binnen 14 dagen en vermeld je adres voor een eventuele schriftelijke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
Sja lastig als je niet wilt zeggen welke telefoon het om gaat.

Misschien ben je namelijk zelf wel laks geweest en heeft de fabrikant al 2 jaar geleden het probleem erkent en er een firmwareupdate voor gegeven of een battery recall.

Het is natuurlijk onzin om de telefoon niet te vermelden om de fabrikant te beschermen? Je vraagt om tips maar je wilt niet zeggen waarover je tips wilt hebben. Erg vaag hoor. Je geeft de fabrikant toch ook niet de schuld als je hier het merk en type telefoon neerzet? Dit helpt echter wel bij het zoeken naar de oorzaak.

Als je niets wilt vertellen dan kun je beter direct contact opnemen met de winkel waar je die gekocht hebt en het daar uitleggen. Niet met de fabrikant want daar heb je de telefoon niet van gekocht.

Edit: Overigens is het wel zo dat als je de telefoon bij een abonnement kreeg dat de provider dan de verkoper is volgens de wet (en niet de winkel waar je het toestel van hebt gekregen).

[ Voor 11% gewijzigd door DutchKel op 04-07-2010 17:10 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

@ job.

Een telefoon wordt bij opladen vrij warm. Normaal gesproken kan hij die warmte wel kwijt. Als je er op ligt niet.
Gewoon de telefoon niet 's zomers in de zon laten liggen of op een verwarming oid. Dan kan het zijn warmte niet kwijt. Staat ongetwijfeld ook in de handleiding. Geen rare dingen mee doen, dan is er niets aan de hand.
Als jij er een zaak van wilt maken prima, maar ik vind het overdreven.

Brandwonden krijg je overigens al vrij snel ,rond de 45 graden staat me bij, lijkt me lange na niet genoeg om iets in de brand te laten vliegen.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 04-07-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

En ja, ik kan redelijk inschatten dat de warmte die ik voel bij een sms. Warmer is dan hoort.

Mensen, bedankt voor de reacties. Ik ga eens mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53
Dat was je al langer duidelijk dus?

Waarom heb je de fabrikant / leverancier dan niet eerder ingelicht?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

Er is niet zo'n hoge temperatuur nodig voor een 2e graads brandwond btw, zeker als je bedenkt dat je een uur/uren op dat ding hebt gelegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 80673 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:34:
Er is niet zo'n hoge temperatuur nodig voor een 2e graads brandwond btw, zeker als je bedenkt dat je een uur/uren op dat ding hebt gelegen
2e graads kun je ook van de zon krijgen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 15:38
Stevanov schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:46:
Ik had je topic eerder hier GSM's geplaatst.
Alle merken toestellen kunnen hier besproken worden, van de Motorola F3 van 30 euro, of de Nokia 8800 Arte Sapphire van 1200 euro, zolang het toestel maar niet beschikt over een geavanceerd besturingssysteem zoals Windows Mobile, Symbian, Linux of Android.
:N :F Lijkt me ook niet het goede forum.
Aangezien dit in de TS staat:
Het betreft hier een vrij nieuwe telefoon. (+/- 2 jaar oud, touchscreen, Wmobile 6.1)
OT: Ik zou gewoon de fabrikant bellen en dit uitleggen.
Lijkt me niet de bedoeling van een telefoon dat je er 2e graads brandwonden van krijgt, hoewel het ook niet logisch om op zo'n hete oplader on slaap te vallen, maar dat terzijde :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

mijn htc hero word ook bloedheet bij opladen, echt heet, maar het ding werkt uitstekend, dat heet worden is gewoon normaal en het is daarom ook gewoon niet verstandig om erop te gaan liggen, is voor de foon ook niet goed want die kan zijn warmte niet goed kwijt.
Ik denk niet dat de producent jouw een vergoeding gaat geven. :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xander schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:28:
[...]

Dat was je al langer duidelijk dus?

Waarom heb je de fabrikant / leverancier dan niet eerder ingelicht?
Nee dit was me niet langer duidelijk.. Waar haal jij een tijdsbestek vandaan?
yannickie111 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:43:
[...]
Lijkt me niet de bedoeling van een telefoon dat je er 2e graads brandwonden van krijgt, hoewel het ook niet logisch om op zo'n hete oplader on slaap te vallen, maar dat terzijde :>
Reactie:
Ik ben in slaap gevallen, met mijn arm, op mijn telefoon. Deze lag aan de oplader.
Ik lag op de telefoon.. Deze is dus bij het opladen dusdanig warm, dat je hem niet vast wilt pakken..

That just can't be good.. En zeker niet.. aangezien het eerder niet was, pas nu sinds een paar daagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

raar hoor, ik heb dat gehad, ik ben op mijn telefoon aan de lader gaan liggen!!
ik werd wakker, hij was gewoon kamertemeratuur zoals een muis/toestenbord aanvoelt...
hoe apparaten kunnen verschillen.
(mijn mobiel is trwns een Samsung U600)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tinus schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:52:
mijn htc hero word ook bloedheet bij opladen, echt heet, maar het ding werkt uitstekend, dat heet worden is gewoon normaal en het is daarom ook gewoon niet verstandig om erop te gaan liggen, is voor de foon ook niet goed want die kan zijn warmte niet goed kwijt.
Ik denk niet dat de producent jouw een vergoeding gaat geven. :)
Mijn HTC Hero met originele accu werd helemaal niet bloedheet, wel iets warmer dan normaal. Geen van mijn telefoons worden heet als ik ze ga opladen. Je kan er in ieder geval niets aan overhouden. Lijkt mij toch een fabricagefout.

edit: Als ik er zo over nadenk, ik had ooit een laptop die ook gloeiend heet werd bij het opladen. Al mijn andere laptops tot nu toe hadden hier geen last van. Vreemd...

[ Voor 11% gewijzigd door daandegoeiste op 04-07-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Wij hebben een subforum "GSM's", jij hebt een vraag over een GSM - zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn...

Move OH -> GSM

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahwe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-04 20:59
F.West98 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:09:
raar hoor, ik heb dat gehad, ik ben op mijn telefoon aan de lader gaan liggen!!
ik werd wakker, hij was gewoon kamertemeratuur zoals een muis/toestenbord aanvoelt...
hoe apparaten kunnen verschillen.
(mijn mobiel is trwns een Samsung U600)
Dan was deze waarschijnlijk al een tijdje klaar met laden waardoor hij weer kon afkoelen. Als mijn Touch Diamond (toevallig ook 2j oud en WM6.1) aan de lader gaat met nog maar weinig prik in de accu dan is deze in no time ook zo warm dat dat redelijk de grens van het comfortabele is. Dat eerste stuk laadt ie dan ook wel het snelst. Als ik hierbij nog even een potje ga internetten wordt t helemaal snel zweethandjes kweken :+

2e graads brandwond gaat desondanks toch een stuk verder, dus ik zeg: suen :')

[ Voor 25% gewijzigd door Dahwe op 04-07-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
Dahwe schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:19:
[...]

Dan was deze waarschijnlijk al een tijdje klaar met laden waardoor hij weer kon afkoelen. Als mijn Touch Diamond (toevallig ook 2j oud en WM6.1) aan de lader gaat met nog maar weinig prik in de accu dan is deze in no time ook zo warm dat dat redelijk de grens van het comfortabele is. Dat eerste stuk laadt ie dan ook wel het snelst. Als ik hierbij nog even een potje ga internetten wordt t helemaal snel zweethandjes kweken :+

Ik moest hier ook direct aan denken... Ik vermoed dat als ik op mijn htc touch diamond in slaap val dat ik dan ook wel brandwonden krijg. Het ding valt ook wel eens uit ivm de hitte als ik hem in de auto heb met tomtom aan. Het toestel kun je dan niet meer vasthouden, ik zet dan de diamond in de airco stroom en dan blijft die wel werken.

Echter is dit gewoon by design dus kan ik er niet echt om gaan klagen, je verbruikt veel stroom en hij gaat opladen dat veroorzaakt veel hitte.

Er staat ook duidelijk in de handleiding dat je het apparaat niet in een warme omgeving moet leggen (als je erop gaat liggen dan sluit je de warmte van het toestel op dus dan kan de temperatuur drastisch oplopen). In nederland zijn we dan nog zo nuchter om dit als normaal te beschouwen, voor amerika zou je daarvoor extra regels in de handleiding moeten zetten omdat het anders tot een rechtszaak kan komen.

Ik denk dat je met de nederlandse wet dus geen schijn van kans maakt hierop. Je hebt het toestel immers niet gebruikt waarvoor het ontworpen is door erop te gaan liggen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53
Anoniem: 264677 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:03:
[...]

Nee dit was me niet langer duidelijk.. Waar haal jij een tijdsbestek vandaan?
De manier waarop je sommige dingen schreef... "De telefoon wordt na 1 smsje al erg warm. Als die aan de oplader hangt, wordt deze nog veel warmer." Dat lijkt qua schrijfstijl haast op een productomschrijving, "De telefoon is zwart, weegt 89 gram, speelt mp3'tjes en wordt warm na 1 smsje". :P Het komt op mij over alsof je een eigenschap constateerde, niet alsof je een recent ontstaan probleem wilde aankaarten.

Anyway, je meldde zelf ook nergens dat het nieuwe verschijnselen waren. Een combinatie van die 2 factoren deed mij vermoeden dat de telefoon altijd al warm werd, blijkbaar was dat vermoeden onterecht.

Het verandert het gevoel dat ik bij dit topic heb, van "je weet toch dat die telefoon warm word? waarom neem je hem dan mee in bed" naar "de telefoon is recent defect geraakt en wordt nu veel heter dan normaal". Wellicht is het handig om dit in de communicatie met de fabrikant duidelijk aan te geven!
dion_b schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:16:

Wij hebben een subforum "GSM's", jij hebt een vraag over een GSM - zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn...

Move OH -> GSM
Ook GSM is geen dumpbak :o :+. Dit topic hoort toch in Windows Based Mobiles & PDA's?

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 04-07-2010 21:42 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
dion_b schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:16:

Move OH -> GSM
Tis toch ietsje ingewikkelder. Telefoons met Windows Mobile horen in WBM :P Tikje daarheen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je telefoon bezig is met een applicatie wordt deze warm, als je je telefoon oplaadt dan wordt deze warm, als je telefoon opgesloten zit tussen een matras en een arm dan kan hij zijn warmte niet kwijt.

Lijkt me gewoon je eigen schuld. Als ik een nacht op mijn laptop ga liggen zal ik de dag erna ook wel brandwonden hebben want die kan dan ook zijn warmte totaal niet kwijt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Wat wil je nu eigenlijk? Dit is behoorlijk een vis-topic in de zin van: "hoi, ik heb klacht X, wat moet ik nu?"

Wil je de fabrikant op het probleem wijzen, zodat ze daar (mogelijk) intern iets mee kunnen doen (stuur dus een duidelijke mail)? Wil je weten welke zalf je het beste op je brandwond kan smeren (vraag je dokter)? Of wil je weten hoe je hier USA-style geld uit kan halen (dan zal je toch echt wel schade moeten hebben).

Bijzonder onduidelijke vraagstelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dahwe schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:19:
[...]

nee, deze was helemaal leeg, doet er altijd 1 nacht over om op te laden, en ik deed snoertje erin, ging nog iets doen, viel in slaap, en ging er in mijn slaap op liggen. Hij was niet warm, terwijl de accu nog op 2/3 was met opladen :o

en dat is 'ie altijd na 9 uur.
overigens, als 'ie opgeladen is kan 'ie ook wel weer een weekje of twee mee.

[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 04-07-2010 21:44 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 21:25

epic_gram

undercover moderator

Hij kan ook kapot zijn gegaan, gestopt zijn door beveiliging oid, en toen zijn afgekoeld hé? :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

Touchdomex schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:39:
[...]

2e graads kun je ook van de zon krijgen :>
Ja. En in welk opzicht verschilt dat van mijn standpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 80673 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:50:
[...]

Ja. En in welk opzicht verschilt dat van mijn standpunt?
Niet? eerder een aanvullend stuk met hoe snel het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

superduper schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:45:
Je wordt niet wakker van iets wat heet wordt tegen je arm?
Als je slaapt? Neen. Op dat moment zijn je hersenen niet in dezelfde staat als wanneer je wakker bent en zullen de prikkels die gestuurd worden niet altijd sterk genoeg zijn om je wakker te maken.
M'n nicht is eens flauw gevallen tegen een radiator, ook brandwonden.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Gelukkig leven we in een land waar 'common sense' nog normaal is. Als je tijdens het opladen van iets er op gaat liggen, dan is het niet raar dat het loei heet kan worden. Een klein nadeel van het opladen van batterijen en het liefst reguleer je ook de laadcyclus adhv de temperatuur. Gezien dat bij telefoons niet kan, heb je dus de kans dat de batterij warm wordt. Als jij er dan op gaat liggen, dan kan de warmte niet weg en bouwt die warmte alleen maar op, tot zulke hoogten dat je kan verbranden. Komt ook door de tijd die je er zelf opgelegen hebt, want die 2e graads brandwond is er vast niet in een paar minuten gekomen.

Wat er nog eens bijkomt is dat jij moet bewijzen dat jij de schade hebt geleden door toedoen van de telefoon. Daar wens ik je al succes mee, aangezien het een wellus-nietus discussie wordt. Die brandwond kan van alles komen. Bewijzen dat het eventueel mogelijk zou zijn is dan niet voldoende.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Big Womly schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:56:
[...]

Als je slaapt? Neen. Op dat moment zijn je hersenen niet in dezelfde staat als wanneer je wakker bent en zullen de prikkels die gestuurd worden niet altijd sterk genoeg zijn om je wakker te maken.
M'n nicht is eens flauw gevallen tegen een radiator, ook brandwonden.
Flauwvallen is wat anders dan slapen. 8)7 |:(
Mensen zijn dieren. Dus ook prooi van andere dieren (ooit eens geweest).
Het lichaam probeert zichzelf te beschermen tegen schade.
Als jij met je voet tegen een gloeiend hete kachel (stel, een potkachel) aan komt, dan gaat er geen eens een signaal naar de hersenen dat de voet weg moet, maar via het zenuwstelsel zelf in de rug naar de been om de voet terug te trekken.
Als die data (auw, mijn voet wordt wat warm) via de hersenen zou gaan, dan zou die weg te lang zijn en zou er te lang worden gedaan om die data te verwerken (goh, mijn voet wordt wat warm, wat nu, eens zien, owja, voet wegtrekken, nouw, signaal, ga maar weer terug, ja, naar de benen).
Deze reflex kan je niet beheersen. Gaat automatisch. Bescherming van het lichaam zelf. Een reflex.
Zie ook http://www.bioplek.org/an...uwstelsel/reflexboog.html

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ligt er aan, als je net een halve krat bier op hebt dan slaap je daar wel doorheen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt mij domme eigen schuld, het is niet gek dat een telefoon vrij warm wordt als er een stuk bed onder hem zit en een vrij warm persoon bovenop hem ligt, dan is er geen enkele methode om af te koelen en blijft hij maar warmer worden. Dat dit jou overkomt, tja wiens schuld is dat?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Mijn HTC Touch Pro wordt ook verschrikkelijk warm. Daar verbrand je je ook aan als je er op gaat liggen slapen.
Maar dat lijkt me dan ook niet de bedoeling, en hiervoor wordt in de handleiding gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

frickY schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:13:
en hiervoor wordt in de handleiding gewaarschuwd.
Haha, staat dat er echt in? Voor die stomme amerikanen zeker? :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 07:31

Sebazzz

3dp

ibmos2warp schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:55:
[...]

Deze reflex kan je niet beheersen. Gaat automatisch. Bescherming van het lichaam zelf. Een reflex.
Zie ook http://www.bioplek.org/an...uwstelsel/reflexboog.html
Als het object langzaam warmt wordt zal er nooit een reflex zijn. Ken je het (gedachte) experiment met de kikker en de pan nog?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of het experiment met een laptop op je schoot ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 16:19
Marzman schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:18:
[...]

Haha, staat dat er echt in? Voor die stomme amerikanen zeker? :)
blijkbaar niet alleen voor stomme amerikanen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee maar zoals ik zeg.. bij het versturen van een sms wordt de telefoon ook al warm..
Bij het veelvoudig sms'en.. wordt de telefoon érg érg warm..

Bij het opladen / gebruik van gps.. wordt de telefoon heel érg érg warm..

Aanschouw dit zeker niet als normaal.. Aan de oplader gehangen.. (Zonder erop te liggen..) dan wordt de telefoon dusdanig warm, dat je hem niet vast wilt pakken.

Nader onderzoek, blijkt de geheugenkaart zo belachelijk warm te worden.. (8 GB SanDisk Micro SD (HC?)
Nu een 32MB SanDisk in gehangen niks geen warmte probleem..

Zou de voltage niet te hoog zijn bij "grotere" kaartjes? (Heb echt geen idee hoor?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:44
Anoniem: 264677 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 03:13:
Nee maar zoals ik zeg.. bij het versturen van een sms wordt de telefoon ook al warm..
Bij het veelvoudig sms'en.. wordt de telefoon érg érg warm..

Bij het opladen / gebruik van gps.. wordt de telefoon heel érg érg warm..

Aanschouw dit zeker niet als normaal.. Aan de oplader gehangen.. (Zonder erop te liggen..) dan wordt de telefoon dusdanig warm, dat je hem niet vast wilt pakken.

Nader onderzoek, blijkt de geheugenkaart zo belachelijk warm te worden.. (8 GB SanDisk Micro SD (HC?)
Nu een 32MB SanDisk in gehangen niks geen warmte probleem..

Zou de voltage niet te hoog zijn bij "grotere" kaartjes? (Heb echt geen idee hoor?!)
Dus je wist al van het probleem... Waarom nam je dan niet eerder kontakt met de fabrikant of telefoonzaak op? Je wist het, dus ga dan ook niet in bed met een voorwerp dat erg warm kan worden.
Kijk tuurlijk kan het een fabricagefout zijn, maar jij wilde er niks aan doen en je wist ervan dus kan dit gebeuren. Woonde je in de USA dan kon je er geld uit halen, hooguit dat je hier een nieuwe ( vaak nog refurbished ) telefoon krijgt. Wat meestal toch niet gaat lukken aangezien de fabrikanten een hoop meer geld en kontakten hebben om te zorgen dat jij niet wint.

Ik wil niet lullig doen, maar hier in Nederland zul je met zo iets bijna nooit geld krijgen, tenzij er een zeer groot aantal mensen hetzelfde hebben gehad en samen de fabrikant gaan aanklagen.
Koop een zalfje, stuur een aangetekende boze brief naar de fabrikant en misschien nemen ze kontakt met je op om een nieuwe telefoon te sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door SgtElPotato op 03-08-2010 04:01 ]

Zucht...

Pagina: 1