Tas met MacBook te water

Pagina: 1
Acties:

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 18:33
Ik ben gister avond met mijn schooltas in de vijver van iemand gevallen. Het was super donker en er werd niks gezegt over het feit dat het een smal bruggetje was, waar we overheen liepen en dat het in een bocht liep. Daarnaast was er geen reling, waardoor je er dus heel makkelijk in kan vallen.

In mijn tas zat ook mijn MacBook, die ik mee had zodat ik bij mij vriend, waar ik ging logeren, aan school kon werken. De tas is voor het grootste deel een stoffen tas en de rits stond een klein stukje open, waardoor de MacBook dus ook nat geworden is. Het was niet veel, er zaten wat natte vlekken op bij het beeldscherm en het toetsenbord en die heb ik meteen droog gemaakt met een handdoek. Omdat ik snel uit de vijver gesprongen was was er niet heel veel water in gekomen en de MacBook achter een stel kleren.

Ik ben toen met mijn vriend naar huis gegaan, hij heeft toen nog een half uur in een vochtige tas gezeten waardoor hij een beetje klam was.

Mijn vraag is nu: is er nog een kans dat hij het nog doet? Ik heb hem sindsdien niet meer aangehad en ben een beetje bang dat als er nog vocht in zit en ik zet hem nu aan, dat hij dan helemaal stuk gaat.

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01 13:40

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

K*T zeg!!

Paar dagen laten drogen, niet in de volle zon..!! En hopen dat die het doet.. Wel zou ik hem voor de zekerheid laten nakijken.. Succes!!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:09

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Batterij eruit en geschaard neerzetten in een droge en enigzins warme plek. Hierdoor kan het vocht eruit gaan... Doordat je er geen stroom op hebt is de kans op kortsluiting kleiner...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Compizfox
  • Laatst online: 02-02 09:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Touchdomex schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:28:
Doordat je er geen stroom op hebt is de kans op kortsluiting kleiner...
[mierenneukmodus]Zonder stroom is de kans zelfs zo klein dat kortsluiting helemaal niet mogelijk is >:) [/mierenneukmodus]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

sjah maar als er water op t mobo gekomen is zal dat toch met de tijd voor aantasting zorgen.. misschien heb je geluk. en voor de volgende keer die je macbook altijd in een sleeve.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:09

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Compizfox schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:31:
[...]

[mierenneukmodus]Zonder stroom is de kans zelfs zo klein dat kortsluiting helemaal niet mogelijk is >:) [/mierenneukmodus]
Er zit altijd nog een beetje stroom in de biosbatterij/condensatoren.... :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

[mierenneukmodus]Ja maar dat zei je niet, je zei dat zonder stroom de kans op kortsluiting een stuk kleiner is :P[/mierenneukmodus]

• MPeek
De accu is dood dus hij heeft geen stroom meer gehad. Had hem net wel in de volle zon staan, zet hem zo denk ik even in de kamer.

Aangezien het bruggetje niet verlicht was, er geen reling was en mij niets verteld is over dat bruggetje gaan we sowieso de ouders van de persoon waar we nog waren blijven hangen opbellen om ze te vertellen over de situatie.

Mijn telefoon is ook in het water terecht gekomen, maar somehow doet die het weer.

[ Voor 54% gewijzigd door MPeek op 04-07-2010 16:36 ]

• fotografie999
  • Niet online
Vervelend!

zo als hier boven al wordt gezegd accu er uit dan de laptop + accu
neerleggen op warme plek niet in de zon (is nou niet zo moeilijk)

Mijn laptop is voor de helft in het zwembad gevallen gelukkig geen schade!
Eerst gedroogd met handdoek daarna accu er uit en op mijn kamer (zolder) gelegd niet in de zon,Ik denk mede dankzij dit dat mijn laptop het nog doet!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 08:25

bonzz.netninja

Niente baffi

Zodra iets ook maar een beetje nat wordt, accu eruit. Zo snel mogelijk! En daarna echt minimaal 48 uur laten drogen.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:10

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

In een bak met ongekookte rijst leggen, Rijst zuigt vocht op als een spons op steroïde.

Si vis pacem, para bellum

Verwijderd

MPeek schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:34:
De accu is dood dus hij heeft geen stroom meer gehad. Had hem net wel in de volle zon staan, zet hem zo denk ik even in de kamer.

Aangezien het bruggetje niet verlicht was, er geen reling was en mij niets verteld is over dat bruggetje gaan we sowieso de ouders van de persoon waar we nog waren blijven hangen opbellen om ze te vertellen over de situatie.

Mijn telefoon is ook in het water terecht gekomen, maar somehow doet die het weer.
wil je dan die ouders aansprakelijk stellen? :9

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
Dat lijkt me gedoemd om te mislukken, als iemand een slecht verlicht bruggetje zonder reling in zijn eigen tuin wil maken moet dat toch kunnen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MPeek
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:38:
[...]

Ja. Er was geen verlichting dus ik zag sowieso niks, er is geen reling en er is mijn niks verteld over de vijver en/of het bruggetje. Mijn vader zegt dat hij daar wel iets mee kan.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:56

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Die ouders hebben ongetwijfeld een WA-verzekering, dat is echt wel iets wat je kunt proberen.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:12

Yor

Yor1313#2571

[...]

Ja, dat vroeg ik mij ook al af, de woorden die TS gebruikt wijzen hier wel op imho.

http://yor.minitroopers.com

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
[...]wil je dan die ouders aansprakelijk stellen? :9
Waarom niet? Die hebben een aansprakelijkheidsverzekering. Er was geen opzet in het spel, no harm done :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

MPeek schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:40:
[...]

Ja. Er was geen verlichting dus ik zag sowieso niks, er is geen reling en er is mijn niks verteld over de vijver en/of het bruggetje. Mijn vader zegt dat hij daar wel iets mee kan.
ik wens je veel succes en hoop ook voor je dat het lukt, maar volgens mij mag je toch gewoon op eigen terein doen wat je wilt etc?
Nou iig succes verder ;)

Verwijderd

Lijkt me ook niet zo leuk voor de verstandhouding tussen jou en die vriend of zijn ouders. Ongelukken zitten in een klein hoekje en het is pech hebben dat je Macbook Pro in je tas zat. Wacht eerst af of je MBP het nog doet en ga dan pas eens nadenken of je die maatregelen wilt nemen.

• MPeek
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:42:
[...]

ik wens je veel succes en hoop ook voor je dat het lukt, maar volgens mij mag je toch gewoon op eigen terein doen wat je wilt etc?
Nou iig succes verder ;)
Die WA verzekering is juist voor dit soort dingen bedoelt. Ik weet even niet hoe ik het uit moet leggen, maar mijn vader heeft me verzekert dat als hij stuk is, we waarschijnlijk een schade vergoeding krijgen.

• Xander
MPeek schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:00:
[...]

Die WA verzekering is juist voor dit soort dingen bedoelt.
Nou...
Een Aansprakelijkheidsverzekering voor Particulieren (afgekort AVP) is een verzekering die de verzekerde beschermt tegen de risico's van aansprakelijkheid in zijn particuliere hoedanigheid.

De AVP verzekert alle aanspraken waarvoor de verzekerde wettelijk aansprakelijk is, tenzij de schadeveroorzakende gebeurtenis specifiek is uitgesloten
Die verzekering vergoed de schade als jij die ouders er succesvol voor aansprakelijk kunt stellen. Hoe het precies zit zul je even moeten uitzoeken (IANAL), maar het lijkt me niet dat je die ouders aansprakelijk kunt stellen voor deze schade. Jij gaat toch zelf in het donker over zo'n bruggetje lopen?

Misschien dat een bruggetje zonder reling wat ongebruikelijk is, maar als het daadwerkelijk zo donker was had je net zo goed aan de rand de vijver in kunnen lopen. En vijvers zonder reling zijn niet bepaald zeldzaam. Bij mijn weten is het hebben van tuinverlichting ook niet verplicht. Waarom zou dit iets anders dan jouw eigen schuld zijn?

• analog_
  • Niet online
Ik dacht dat WA bedoelt was om je te beschermen tegen andermans stupiditeit, niet je eigen. Zoals al vermeld was, zo lang laten drogen als mogelijk.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 06:48
mocht je enigszins handig zijn is het ook een optie bepaalde onderdelen van je macbook met gedemineraliseerd water schoon te maken. je weet namelijk niet wat er allemaal in de water zat...

Maar zoals iedereen al aangeeft goed laten drogen en nu geen risico nemen.

offtopic:
Vind het wel een beetje raar dat mensen geen verlichting hebben in de tuin. Tevens kom je dan redelijk laat thuis aangezien het tot half 11 onderhand nog licht is:P Misschien voor de volgende keer eerst even een lichtje aan 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door koentjuh1987 op 04-07-2010 17:44 . Reden: toevoeging.. ]

...

Verwijderd

WA geef ik weinig kans, je loopt toch zelf de plomp in? Verder: zo lang mogelijk laten drogen. Bak rijst is een goed plan.

Verwijderd

WA verzekering is misschien toch wel een optie, het hangt gewoon puur af wat voor WA verzekering je hebt, als je er namelijk een hebt waarbij ook de spullen buitenshuis etc verzekerd zijn is de kans heel groot dat je het geld/een nieuwe laptop wel uitgekeerd krijgt ;)

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:20:
WA verzekering is misschien toch wel een optie, het hangt gewoon puur af wat voor WA verzekering je hebt, als je er namelijk een hebt waarbij ook de spullen buitenshuis etc verzekerd zijn is de kans heel groot dat je het geld/een nieuwe laptop wel uitgekeerd krijgt ;)
Hij wil het claimen bij de WA-verzekering van de eigenaar van de vijver, niet bij zijn eigen verzekering.

Bovendien doel jij volgens mij op een inboedelverzekering, niet op een WA (Wettelijke Aansprakelijkheids) verzekering. Mocht TS zelf een verzekering hebben die dit soort dingen dekt dan lijkt het me niet meer dan logisch dat hij het daar gaat claimen...

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 04-07-2010 18:27 ]

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-01 19:21

Zuurstok

Passionately curious

ohja, en koop de volgende keer dat je naar die vriend gaat even een zaklampje :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
helemaal uit elkaar en dan in rijst werkt het beste

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-12-2025
MPeek schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:34:
en mij niets verteld is over dat bruggetje
En je hebt die vriend wel verteld dat je nachtblind bent?

• analog_
  • Niet online
Adib schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:43:
helemaal uit elkaar en dan in rijst werkt het beste
Ik neem aan dat silica gel bolletjes dan minstens even goed zo niet beter werken?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:10

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

analog_ schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:10:
[...]

Ik neem aan dat silica gel bolletjes dan minstens even goed zo niet beter werken?
Vast wel alleen die koop je niet even voor 1,20 per kilo, en rijst is net zo effectief.

Si vis pacem, para bellum

Verwijderd

mm hoop dat mij dat niet gaat overkomen ooit. Ik snap alleen niet wanneer jij in het water valt, moet er gelijk een belletje rinkelen van: k*t m'n macbook.. dat zal ook ongetwijfeld het geval zijn geweest. Mag ik dan vragen waarom hij alsnog een half uur in zon klam "hoesje"/tasje zit?

Verwijderd

Ja ,je weet het niet.FF wachten voor dat je over verzekeringen enzo gaat praten.Als je hem echt wilt houden,heb je de meeste kans als je hem vandaag,liefst meteen uit elkaar schroeft.Het is nu lekker warm.Leg hem,uit elkaa ,zodat de warme lucht overal kan komen,neer,op een plek waar er geen water bij kan komen ,maar wel de warme buiten lucht.En laat hem daar een paar dagen liggen.Of een warme droge plek op zolder .In ieder geval uit elkaar.Je hebt nog een kans ,als je de accu meteen er uit haald ,en de cmos batterij ,en alles goed,zeer goed droog laten worden.Met dit warme weer heb je goede kans.Vooral geduld hebben dan .Ik zou zeggen,een week laten drogen ,geheel uit elkaar en battery en accu er ook uit.
Vooral niet ,NIET ,!gaan kijken of ie nu al droog is,of de aan knop indrukken.

@ Compizfox .Dat schijnt mijn vaste handicap te zijn ,waaraan je mij kunt herkennen,Ik doe het niet expres,en ga er op letten aangezien ik er zo vaak op geattendeerd word. .Thank you,voor het verbeteren .Is aangepast ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 20:37 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:00:
Lijkt me ook niet zo leuk voor de verstandhouding tussen jou en die vriend of zijn ouders.
Je hebt juist een WA om te voorkomen dat stomme ongelukjes tot grote financieele gevolgen en dus verstoorde relaties leiden. De verzekeraar betaalt dus ouders of vrienden hoeven niet boos te worden over jouw claim van duizend of tweeduizend euro.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:07:
Ja ,je weet het niet .FF wachten voor dat je over verzekeringen enzo gaat praten .Als je hem echt wilt houden ,heb je de meeste kans als je hem vandaag ,liefst meteen uit elkaar schroeft .Het is nu lekker warm.Leg hem ,uit elkaar ,zodat de warme lucht overal kan komen ,neer ,op een plek waar er geen water bij kan komen ,maar wel de warme buiten lucht.En laat hem daar een paar dagen liggen .Of een warme droge plek op zolder .In ieder geval uit elkaar .Je hebt nog een kans ,als je de accu meteen er uit haald ,en de cmos batterij ,en alles goed ,zeer goed droog laten worden .Met dit warme weer heb je goede kans.Vooral geduld hebben dan .Ik zou zeggen,een week laten drogen ,geheel uit elkaar en battery en accu er ook uit.
Vooral niet ,NIET ,! gaan kijken of ie nu al droog is,of de aan knop indrukken.
offtopic:
No offence, maar spaties moeten na leestekens en niet ervoor ;)

• MPeek
De MacBook heb ik open gemaakt door de top case eraf te halen. Hoe zie ik of er überhaupt water naar binnen is gegaan?

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 09:10

pposthoorn

Constructeur

MPeek schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:51:
De MacBook heb ik open gemaakt door de top case eraf te halen. Hoe zie ik of er überhaupt water naar binnen is gegaan?
Simpelste antwoord: Het is nat :P
Als je geen nat meer ziet en er is geen kortsluiting opgetreden dan zal je nu nog niks zien. Het kan zijn dat er iets gaat oxideren (roest) soms al na een dag maar het kan ook zijn dat je het pas na een maand ziet.

Als ik de TS lees krijg ik het idee dat hij toch wel behoorlijk nat is geworden (meer dan een slokje water uit een glas) en ook omdat het vijverwater is zal het niet heel schoon zijn geweest.
Dit bevorderd de overlevingskansen niet.

Zoals eerder vermeld is het denk ik een goed idee om het moederbord (logicboard) af te spoelen met gedemineraliseerd water al is dat misschien wat laat (en eng!).

Ik zou hem zeker een dag of 3 laten liggen, ik weet het wachten is niet leuk, maar als het je precious MacBook redt dan is het niks. Mocht hij nou kapot zijn dan zou ik zeker naar die ouders gaan en het er vriendelijk over hebben. Dit is precies waar een WA verzekering voor is, en ik denk zeker dat die hier mee kan helpen. De ouders zijn in gebreke gebleven door niet te waarschuwen voor de vijver met onverlicht smal bruggetje zonder leuning. Tuurlijk mag iedereen zelf weten hoe je je tuin in richt maar dat betekend niet dat je anderen niet hoeft te waarschuwen voor potentieel gevaar. (Simpel voorbeeld: Iemand met een gevaarlijke hond hangt meestal ook een bordje op).

Succes!

Verwijderd

Het spijt me wel, maar waarom ga je in godsnaam in het pikkedonker met een MacBook in je tas over een klein kl*tebruggetje over een vijver lopen? Ze hebben je niet gewaarschuwd dat er geen reling aan dat bruggetje zat, maar jij hebt hen vast ook niet verteld dat je een MacBook in je tas had en dat je nachtblind bent. Ik snap echt waarom je dan toch over zo'n bruggetje loopt. Laat je tas dan binnen. Of ga gewoon niet over dat bruggetje. Het lijkt me niet dat dat bruggetje de enige weg van A naar B was.

@pposthoorn: Overdag is er geen gevaar want als je een bord 'pas op, geen reling!' kunt lezen, kun je ook zien dat er geen reling is. 's Avonds lijkt het me eerlijk gezegd niet de normaalste zaak van de wereld dat je in iemands tuin over een bruggetje over een vijver gaat lopen. En je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid om wanneer iemand zegt 'we gaan over dat bruggetje' te denken: hm, laat ik m'n tas met MacBook even binnen zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 01:59 ]

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 01:54:
Het spijt me wel, maar waarom ga je in godsnaam in het pikkedonker met een MacBook in je tas over een klein kl*tebruggetje over een vijver lopen? Ze hebben je niet gewaarschuwd dat er geen reling aan dat bruggetje zat, maar jij hebt hen vast ook niet verteld dat je een MacBook in je tas had en dat je nachtblind bent. Ik snap echt waarom je dan toch over zo'n bruggetje loopt. Laat je tas dan binnen. Of ga gewoon niet over dat bruggetje. Het lijkt me niet dat dat bruggetje de enige weg van A naar B was.

@pposthoorn: Overdag is er geen gevaar want als je een bord 'pas op, geen reling!' kunt lezen, kun je ook zien dat er geen reling is. 's Avonds lijkt het me eerlijk gezegd niet de normaalste zaak van de wereld dat je in iemands tuin over een bruggetje over een vijver gaat lopen. En je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid om wanneer iemand zegt 'we gaan over dat bruggetje' te denken: hm, laat ik m'n tas met MacBook even binnen zetten.
Wauw.. echt wauw..

Ontopic: Spoelen met demi water en stop daarna de Macbook samen met rijst en/of silica zakjes in een doos. Mocht je de Macbook niet echt nodig hebben, laat 'em dan een weekje drogen. Zoals iedereen eigenlijk al zegt.

Nog steeds kapot? > verzekering.

Succes!

Verwijderd

Ik weet niet hoor, WA is volgens mij als iemand jouw laptop uit z'n poten laat vallen, niet als je vrolijk zelf de plomp in wandelt.

• punishedbrains
  • Laatst online: 09-01 19:28
Nee natuurlijk is de verzekering daar niet voor bedoelt. Je maakt zelf de keuze om met je dure Macbook over een bruggetje te lopen waar je niets ziet, vervolgens anderen daarvoor aanklagen is leuk om te proberen, maar er is ook nog iets als gewoon fatsoen en je verlies nemen, als je vriend nu tegen jou was aangelopen o.i.d. is het een ander verhaal.

• MPeek
Het enige wat ik kon vinden was een soort witte corrosie op het geheugen. Maar ik vond bijvoorbeeld geen condens onder de hardeschijf (aangezien die in een metale lade zit o.i.d.) en er zit ook geen zand ofzo in de behuizing en op het logicboard, er zit gewoon nog al het stof in/op.

Toch weet ik niet of hij wel zo super nat is geworden, de tas stond een heel klein beetje open en er zaten wel wat natte plekjes op het toetsenbord en het scherm maar hij was niet helemaal zeiknat. Daarnaast zat de achterkant, waar hij dus helemaal open is, aan de bovenkant en niet direct onder het gat. Het enige wat ik dus niet meer weet is of hij onder water is geweest. Het was een redelijk zware tas, maar er zat nog wel aardig wat lucht in...

Kijk, ik weet dat het dom was om die tas mee te nemen, ik weet niet wat toen de gedachtegang erachter was maar het is nou eenmaal gebeurt. Zolang we nog niet weten of 'ie kapot is hoeven we iig nog niet aan de verzekering te denken.

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 09:42
Je begint wel erg snel met het denken aan een claim neerleggen bij de verzekering van je vriend. Er is ook nog een stukje eigen verantwoording? Jij besluit over dat bruggetje te lopen met een macbook in je tas, waarvan je weet dat hij een stukje open staat. Vergeet niet dat wanneer je een claim neer gaat leggen bij de verzekering van je vriend, de verstandhouding tussen jullie ook kan veranderen. Is dat het wel waard? Ik snap dat je baalt wanneer je macbook kapot is en er dingen vervangen/gerepareerd moeten worden, maar ik denk dat het nogal kortzichtig is om de intentie te hebben om het meteen bij de verzekering van je vriend te gaan claimen, wanneer er kosten zijn. Niemand wordt verplicht om hun bruggetje zonder reling over de vijver te verlichten?

• punishedbrains
Kijk, ik weet dat het dom was om die tas mee te nemen, ik weet niet wat toen de gedachtegang erachter was maar het is nou eenmaal gebeurt. Zolang we nog niet weten of 'ie kapot is hoeven we iig nog niet aan de verzekering te denken.
En dat is ook heel vervelend voor je, absoluut, maar zoals jezelf zegt... het was gewoon een verkeerde beslissing van niemand anders dan jij zelf. Dat er geen reling was e.d. is een argument waar je in Amerika wat mee kan, hier echt niet. Zou het erg jammer vinden als je dat überhaupt gaat doorzetten mocht het geval stuk zijn, shit happens.

Verwijderd

All said and not done. Laten we afwachten wat TS gaat doen en dan horen we van hem hoe het is opgelost. Leren wij ook weer iets van qua verzekering (al kan dit nogal verschillen in bepaalde gevallen)

Succes MPeek en we horen graag of de tips hebben geholpen.

• Steffannnn
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Niet dat het afdoet aan het verhaal, maar gaat het om deze MacBook? :X
Zo ja, dan is het gewoon alsnog een straf voor je ebay/markplaats/etc. avontuurtjes.

• FooLsKi
  • Laatst online: 19:50

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Steffannnn schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:01:
Niet dat het afdoet aan het verhaal, maar gaat het om deze MacBook? :X
Zo ja, dan is het gewoon alsnog een straf voor je ebay/markplaats/etc. avontuurtjes.
Karma rulez ;)

OT: zoals zovelen al hebben aangeraad, accu en batterijen eruit en in een grote bak rijst leggen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 09:10

pposthoorn

Constructeur

Een WA verzekering is toch juist voor ongelukjes? Als je zoontje van 8 een bal door een raam van de school gooit b.v.b.

Het gaat hier helemaal niet over rechtzaken en wie schuldig is. Er is een ongelukje gebeurd, als de schade nou een paar tientjes was zou ik het idd laten varen. Maar bij een paar honderd euro schade kan je gewoon in goed overleg een oplossing zoeken, b.v.b. bij de WA verzkering.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

pposthoorn schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:33:
Een WA verzekering is toch juist voor ongelukjes? Als je zoontje van 8 een bal door een raam van de school gooit b.v.b.
Precies, dus als partij A (zoontje) bij partij B (school) schade veroorzaakt.

Niet als partij A bij zichzelf schade veroorzaakt.
Het gaat hier helemaal niet over rechtzaken en wie schuldig is.
Uiteindelijk gaat het daar wel om, want als het A's eigen schuld was dat hij in de vijver donderde kan hij niemand aansprakelijk stellen voor zijn schade en zal er ook geen verzekeraar gaan uitkeren.

Als de situatie inderdaad zo bizar was dat de vijvereigenaar aansprakelijk is voor de schade, dán heeft partij B dus schade veroorzaakt bij partij A en kan er wél uitgekeerd worden door een verzekeraar.

Overigens is er natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat de vijvereigenaar helemaal geen aansprakelijkheidsverzekering heeft en dan zal hij er helemaal niet happig op zijn om aansprakelijkheid te accepteren ;)

[ Voor 11% gewijzigd door eamelink op 05-07-2010 11:46 ]

• punishedbrains
LOL, die is mooi. Dan heb je de schijn ook nog eens tegen eigenlijk, ben je expres gevallen of niet om je Macbook aankoop terug te krijgen... ;) No offense, maar hopelijk doet je computer het nog gewoon en if not, het lijkt me vrij duidelijk dat zo ongeveer iedereen hier het erover eens is dat je dan door een zure appel moet bijten.

• Xander
pposthoorn schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:33:
Ja, wellicht dat zo'n WA-verzekering van pas komt als TS op een dure vis is gevallen ofzo. :)

• MPeek
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x123/galiorix/IMG_0075.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x123/galiorix/IMG_0076.jpg
Komt die witte uitslag door water? En hoe ziet de rest eruit voor een MacBook die heeft leren zwemmen.

De verhouding tussen degene waar het gebeurt is en mij is niet echt belangrijk, het is een klasgenoot, niks meer.
Laat dit maar ff zitten. Ik heb met opzet niet gereageerd op alle posts m.b.t. de verzekering, ik heb ze allemaal goed doorgelezen en als het weer aan de orde is gaan we er weer over verder.

[ Voor 19% gewijzigd door MPeek op 05-07-2010 19:35 ]

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Komt die witte uitslag door water?
Ja, tenzij je hem regelmatig in een stoffige ruimte heb gebruikt (gipsplaten, bouwvak o.i.d.), is dat dus de residu van het vijverwater.
Ontopic: Spoelen met demi water ..
Dit dus. Zodat je die rommel, die ongetwijfeld op de lange duur je componenten gaat aantasten, eraf kan spoelen.

Pentaxiaan

• MPeek
Update: MacBook werkt. Het probleem is alleen dat het backlight na een onbepaalde tijd opeens uitgaat en een herstart nodig is om het weer te laten werken. Even research doen.

Verwijderd

Kijk eens aan. Al een zorg minder. Nu alleen het backlight probleem. Wellicht dat op de contacten nog iets van vocht zit?

• Shtad
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:00
Xander schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:57:
[...]

Ja, wellicht dat zo'n WA-verzekering van pas komt als TS op een dure vis is gevallen ofzo. :)
Om dit onderwerp binnen dit topic af te sluiten. Er is wel degelijk een grond waarop de eigenaar van de vijver/brug aansprakelijk is. Het gaat hier om een gevaarzettingssituatie, waar op grond van onrechtmatige daad de eigenaar aansprakelijk is. Aangezien TS niets is verteld over een bruggetje, het donker was en dat er geen reling is, is genoeg om aan te nemen dat de eigenaar aansprakelijk is voor geleden schade. Dit kan uiteraard verhaald worden op de verzekering, indien van toepassing.

• MPeek
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:41:
Kijk eens aan. Al een zorg minder. Nu alleen het backlight probleem. Wellicht dat op de contacten nog iets van vocht zit?
Lijkt me sterk, als ik hem opnieuw opstart, zonder hem te bewegen of iets in die richting, doet hij het weer. Heb even de SMC gereset.

Ik had vrijdag bij iemand nieuw geheugen voor het ding gekocht, kan ik dit veilig installeren of niet?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zolang het geheugen compatibel is en ondersteund wordt. Kijk even in de handleiding (online) of de combinatie van dimm's kan.

Is het backlight niet een instelling in de bios ? aangezien de stroom er helemaal afgeweest is.

• MPeek
Het lijkt erop dat hij na een bepaalde tijd gewoon altijd uitvalt, het maakt sowieso niet uit of je werkt of niet. Het gaat om luttele minuten, dus hij is sowieso onbruikbaar.

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-02 20:52

BrammT

The one and only!

MPeek schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:20:
Het lijkt erop dat hij na een bepaalde tijd gewoon altijd uitvalt, het maakt sowieso niet uit of je werkt of niet. Het gaat om luttele minuten, dus hij is sowieso onbruikbaar.
Niet als je hem op een extern beeldscherm aansluit. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• MPeek
BrammT schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:53:
[...]

Niet als je hem op een extern beeldscherm aansluit. ;)
Behalve dat ik geen converter heb, gaat dan het hele nut van een laptop verloren. Hoe wil ik er dan mee op locatie werken? :+

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je zegt een reboot nodig te hebben, maar werkt de helderheid op 0 zetten en dan weer naar 100 niet? Dit ging bij mijn oude laptop nl. prima :P .

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-01 22:20

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

SirNobax schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:24:
[...]

Ja, tenzij je hem regelmatig in een stoffige ruimte heb gebruikt (gipsplaten, bouwvak o.i.d.), is dat dus de residu van het vijverwater.

[...]

Dit dus. Zodat je die rommel, die ongetwijfeld op de lange duur je componenten gaat aantasten, eraf kan spoelen.
Nee, dat witte spul is normaal. Is een soort 'glijmiddel' om het geheugen vlotter in de slots te kunnen steken; ik kom het geregeld tegen als ik het geheugen bij MacBooks vervang. Dus niks vijverwater hoor ;) .

Verwijderd

Misschien helpt dit je backlight probleem:

http://www.onemorething.n...gaat-niet-aan-bij-macbook

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:20
MPeek schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:59:
[...]

Behalve dat ik geen converter heb, gaat dan het hele nut van een laptop verloren. Hoe wil ik er dan mee op locatie werken? :+
Het gaat er meer om dat je weet of het probleem intern of extern is.

• MPeek
Ik heb dezelfde oplossing (die met Sleep mode na 1 minuut) ergens anders gevonden, toegepast en zit nu inmiddels een half uur zonder problemen te internetten. Lijkt me dus verholpen... Inmiddels 2GB geheugen geïnstalleerd, werkt ook super!

In ieder geval bedankt iedereen, ik heb in ieder geval weer meerdere dingen geleerd dankzij die MacBook, onder andere over verzekeringen en hoe ik een MacBook succesvol uit elkaar haal en weer in elkaar zet, zonder dat hij stuk gaat. Dus het was heel misschien nog wel ergens goed voor ook... De problemen zijn in ieder geval opgelost zoals het er nu uit ziet. En anders open ik wel een nieuw topic.

[ Voor 27% gewijzigd door MPeek op 06-07-2010 00:30 ]

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

KoudeAardbei

Moderator

Koop bij de kruidvat oid een tandenborstel, bij de apotheek een flesje alcohol.

Rustig alcohol over het logicboard + onderdelen doen.
Reeds geprobeerd en goed bevonden bij volgende dingen :
- Ti84 plus grafische rekenmachine
- iPhone 3g
- iPhone 3gS
- iBook

Werk zelf in een winkel met servicepoint , en dit truukje heeft al vele (telefoon)toestellen het leven gered/verlengd ;)

• punishedbrains
KoudeAardbei schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 01:36:

Werk zelf in een winkel met servicepoint , en dit truukje heeft al vele (telefoon)toestellen het leven gered/verlengd ;)
Toch moet je daar een beetje mee oppassen geloof ik, voor sommige componenten was alcohol (ooit ergens gelezen, dus weet niet of het waar is) minder verstandig. Je hebt ook andere schoonmaakmiddelen speciaal voor chips e.d. Ik gebruik die voor de zekerheid icm een niet pluizend wattenstaafje, daarmee kom je zowiezo in beter contact te staan met het oppervlak.

• NickRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-01 14:29
Compizfox schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:31:
[...]

[paybackmodus]Ja maar wist je dat er een batterij op het moederbord zit waar door er altijd kortsluiting mogelijk is. Alleen het grootste gedeelte van de stroom is er af met de acu.[/paybackmodus]

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zeg, is het apparaat al onderhand schoongemaakt met het een of ander? Want al die troep is bad juju in een duur elektronisch apparaat.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-01 22:07

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Bonthouse schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 01:10:
Zeg, is het apparaat al onderhand schoongemaakt met het een of ander? Want al die troep is bad juju in een duur elektronisch apparaat.
Mijn macbookpro heeft ook 3 weken niks gedaan en daar zat thee residu op(er was een kop thee overheen gegaan). Toen schoongemaakt en hij deed het weer :)

• MPeek
Bonthouse schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 01:10:
Misschien dat ik hem nog even schoonblaas met onze compressor, maar ik ga verder niks meer doen. Ik ga wel een sleeve aanschaffen overigens.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Pas je wel even op dat die compressor alleen lucht uitblaast? Sommige compressoren spugen ook olie en vocht uit wat meekomt vanuit de compressor :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

een tip van mijn moeder, leg hem op de verwarming. Het klinkt misschien vreemd, maar het werkt.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Voordat mensen hier hun systemen gaan mollen:

Alcohol is gevaarlijk. Plastiek en rubber wordt aangevreten, Apple systemen hebben beide aan grote hoeveelheden.
Spoelen met water is gevaarlijk. Zelfs al neem je de stroom eraf, meestal zit er nog een batterij celletje (voor de tijd) of een goudcondensator (zoals in sommige SSD's of voedingsonderdelen) die bij kortsluiting ofwel zelf kapot gaan of andere componenten opblazen. Zelfs gedistilleerd water is niet 100% zuiver en kan nog steeds geleiden. Daarnaast heb je het probleem dat spoelen water kan brengen waar voordien geen water was. Enkel doen als er duidelijk overal vuil water is gekropen (lange onderdompeling) of het systeem nog steeds volledig nat is. Water kan ook blijven staan voor veel langer dan 48 uur vooral in plaatsen waar er slechte ventilatie is (vb tussen 2 printplaatjes) of in harde schijven en andere loopwerken.
Rijst is niet direct gevaarlijk maar is lastig vanwege kleine stukjes die opzwellen in slechte plaatsen of rijststof die achtergelaten wordt.

Gewoon waar je natte plekjes ziet - opdrogen met papier/doek of opzuigen met een droog sponsje. Zover mogelijk het systeem uit elkaar halen. Lichte corrosie kun je soms wegblazen met een kannetje lucht (Hydrofluorocarbon), zwaardere corrosie voorzichtig met een droge kwast of (enorm) zachte tandenborstel wegwerken. Ikzelf heb een grote verfborstel, een tandenborstel en een setje make-up borstels in mijn arsenaal.

Uit mijn ervaring weet ik dat je voorzichtig moet zijn met goedkope oplossingen. Beter 10 euro uit te geven aan silicabolletjes en 5 euro aan een kannetje lucht dan 2000 euro aan computer stuk te maken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 06:48
Guru Evi schreef op zondag 11 juli 2010 @ 05:31:
Voordat mensen hier hun systemen gaan mollen:
het is en blijft altijd een risico je laptop of macbook schoon te maken met alcohol of wat dan ook.
Alleen niks doen schiet ook niet of. Als je de mogelijkheid hebt het te maken door een poging te doen met gedemineraliseerd water houd ik je niet tegen. Als de laptop/macbook het nu al niet doet en je kunt daarmee nieuw leven inblazen kun je het altijd proberen. die 20 euro die je aan materiaal kwijt bent is een schijntje tov de nieuwe aanschafprijs.

kanttekening hierbij blijft wel dat je voorzichtig moet zijn met het uit elkaar halen van het apparaat. Vakkundig en rustig te werk gaan...haastige spoed is zelden goed. En weet wat je doet!

...

Pagina: 1