[WLAN pre-logon] Kan geen verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-02 02:14

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Ik heb hier al een tijd een Win2k8 R2 server draaien als DC voor de vaste PC's wat erg oed werkt. Nu wilde ik toch ook eens gaan kijken naar het inloggen op het domein vanaf Wireless clients. Zodoende kwam ik erachter dat je in een group policy een Wireless pre-logon verbinding kan instellen. Zo gezegd zo gedaan. Ik maak de laptop (W7 Professional) lid van het domein en reboot de laptop. Vervolgens log ik in op het domein en komt er te staan 'Connecting to $WIRELESSNETWERK.' Een paar seconden later veranderd deze melding in 'Connecting to $WIRELESSNETWERK. Unable to connect to $WIRELESSNETWERK. Logging on.' Eenmaal aangemeld zie ik dat ik wel verbinding heb met het netwerk. Maar hoe kan het dan dat Windows meldt dat er geen verbinding gemaakt kan worden? Vervolgens heb ik in de Eventviewer op de client gekeken, en daar vond ik de volgende meldingen:

'Name resolution for the name laptop1.domain.local timed out after none of the configured DNS servers responded.' <= Komt natuurlijk doordat er geen verbinding was

'The processing of Group Policy failed because of lack of network connectivity to a domain controller. This may be a transient condition. A success message would be generated once the machine gets connected to the domain controller and Group Policy has succesfully processed. If you do not see a success message for several hours, then contact your administrator.' <= Later, als ik wel verbonden ben, wordt de Group Policy gewoon bijgewerkt.

Google natuurlijk al afgezocht naar een mogelijke oplossing, maar vond helaas niks wat mij verder kon helpen. Overigens zie ik in de eventviewer de melding dus niet terug komen m.b.t. het niet kunnen verbinden met het netwerk.

Als ik de eigenschappen van het draadloze netwerk opvraag, wordt er gemeld 'These settings are managed by your system administrator' en alles is grayed out. Maar met dit profiel heb ik dus wel gewoon verbinding zodra ik ben aangemeld. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+