Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34
Ik zit met een vervelend probleem, wat me zelfs na veel tijd, zoeken en googlen niet gelukt is om op te lossen.

De VAIO E laptop, (VPCEB1J1E) van mijn vader heeft geen WIFI mogelijkheden meer. Er kan niet verbonden worden met netwerken, want die worden niet gevonden (sterker nog, ze worden ook niet gezocht).

Softwarematig staat de draadloze netwerk adapter ingeschakeld. Het lijkt dus hardwarematig uitgeschakeld te zijn. Op de voorkant zit een schuifje waarmee wifi aan en uit is te togglen, maar dit heeft verder geen effect.

Het lijkt dat er toch ergens een interne switch uitstaat, of dat er hardwarematig iets kapot is.
Ik vroeg me af of er nog meer manieren zijn om de WIFI (radio) aan te zetten op een VAIO laptop (anders dan met de schuifknop en met de 'adapter instellingen' van Windows 7). In de BIOS staat ook niks.

Ik moet erbij zeggen dat ik na de aanschaf van de laptop wel een zooi VAIO bloatware heb verwijderd. Dit is echter een paar maanden geleden en wifi heeft altijd gewoon gewerkt.

Ik heb dit topic in CSL gezet om ik denk dat dit een hardware/laptop probleem is

EDIT: Probleem opgelost!
VAIO heeft nog ergens anders een software wifi schakelaar verstopt:
VAIO Control Center -> Netwerkverbindingen -> VAIO Smart Network -> Geavanceerd

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten21 op 04-07-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:49
heb je ook windows opnieuw geinstalleerd?
Bij mij was namelijk (wel op een dell) de wifi radio uitgeschakeld omdat ik die tijdens de installatie had ingeschakeld...

...