Toon posts:

mobo stuk? Of brakke voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

Ik zit hier met zon vervelende Acer Aspire Idea 500 mediacenter. Deze computer reageert niet meer op de aan knop. Heb al even met een contactje de pinnetjes op het mobo kortgesloten, werkt ook niet, aan uit button is dus niet kapot.

Het vervelende is dat er een rare voeding in zit, niet een standaard ATX. Ik kan dus geen andere voeding testen. Wel heb ik de groene draad met de zwarte draad van de PSU verbonden, dan spint de HD wel op. Lijkt het dus te doen. Heb ze ook kortgesloten met de stekker op het mobo, kreeg gister de cpu van aan het draaien, maar geen beeld door de VGA. Vandaag krijg ik er helemaal niks meer uit.

De 12, 5 en 3.3 volt lijken in orde, er is echter ook een +5sb... Geen idee wat dat is? Deze zit wel een paar tienden onder de 5 volt.

Heb geen gesprongen elko's gespot of andere rare dingen op het mobo...

Tips zijn welkom :-)

Thanks in advance

/Johan

Verwijderd

volgens mij is je voeding brak,
probeer toch om een of andere reden met een andere voeding te testen. als je mobo kapot zou zijn zouden volgens mij de fans wel kort opspinnen.

Verwijderd

Topicstarter
heb je daar een idee voor hoe dat te doen? Het is een heel andere stekker, ongeveer half zo veel pinnetjes als een gewone atx...

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:06:
volgens mij is je voeding brak,
probeer toch om een of andere reden met een andere voeding te testen. als je mobo kapot zou zijn zouden volgens mij de fans wel kort opspinnen.
Met een kapotte voeding gebeurt dat ook. even een andere voeding uitproberen is echter wel goedkoper en een voeding begeeft het sneller als een moederbord volgensmij...

All-Round nerd | iRacing Profiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:03:
heb je daar een idee voor hoe dat te doen? Het is een heel andere stekker, ongeveer half zo veel pinnetjes als een gewone atx...
hoeveel pinnetjes zijn het dan?

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Hey,

De PSU's van die dingen gaan snel stuk. (dont ask)

Deze moet je hebben: PY.12008.002
Afbeeldingslocatie: http://i186.photobucket.com/albums/x304/IlConsiglieri/PY12008002.jpg

Hier staat hoe met plaatjes erbij:
http://paulroberts69.spac...5BC38F152E1206!2108.entry

Verwijderd

Topicstarter
Consiglieri, bedankt! _/-\o_ _/-\o_

en de anderen ook

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Consiglieri schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:43:
Hey,

De PSU's van die dingen gaan snel stuk. (dont ask)
waarom dan?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Pagina: 1