[win7] foto cd's werken niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:40
Hoi allemaal,

ik kreeg van mijn tante ineens een erg vreemde vraag, of ik even naar de pc kon kijken want de foto-cd's doen het niet. Tante is een tikkeltje ouderwets, foto's zijn genomen met een camera met rolletje :P

CD (met foto's er op) er in, inderdaad, de dvd speler kan ik gewoon openen, maar er staan geen bestanden :S
Er staat wel een verborgen bestandje "desktop" op, een notepad file, met als inhoud:
code:
1
2
[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21815

De speler ziet dus wel de cd, ook getest met een audio-cd, geen problemen, maar ziet de bestanden domweg niet. Ook een oudere foto-cd die op de vorige pc met windows Vista nog wel bekeken kon worden, wordt nu niet gezien.
Andere afbeeldingen op de harde schijf van de pc kan ik wel gewoon zien en openen.

Via CMD de cd benaderen geeft de foutmelding dat het bestandssysteem niet herkend wordt :S
Drivers van de dvdspeler zijn up to date en gewoon die van microsoft zelf.

Wie weet wat hier aan de hand kan zijn? En natuurlijk hoe ik alsnog bij die foto's kan komen, want dit is gewoon stom en raar.

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 04-07-2010 15:05 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:29
Staan er gewoon JPEG bestanden op? Wat doen de CD's in een andere PC?

Misschien zijn de CD's wel corrupt geworden door hun leeftijd (ja dat kan helaas ;( )

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
de oude cd's zijn een jaar oud en konden gewoon gelezen worden, de nieuwe cd's waren max 2 weken oud.
Helaas had ik geen andere pc bij de hand om te kijken wat voor bestandformaat ze hadden/hebben.

De 1 jaar oude cd's werkten in de vorige pc wel zonder problemen, waardoor ik denk dat het aan de pc of windows 7 ligt...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zit er geen usb stick in oid die overlapt met de driveletter van de usb ?

zijn er cd die wel werken in het algemeen

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 04-07-2010 22:36 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
nope, niks in de usb poorten. Ik kan de cd's gewoon benaderen en inkijken (100% vol gebrand) en de bestanden er op zien (1 verborgen bestandje).

een audio-cd werkt wel gewoon (zie topicstart ;) ).

[ Voor 16% gewijzigd door DropjesLover op 04-07-2010 22:38 ]

BThGvNeOA