Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

dell xps 1640 enter toets eraf, wat gaat me dit kosten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi
vraag me niet hoe, maar de enter toets van mijn dell xps 1640 ligt eraf... hij haperde, toen lopen prutsen en opeens schoot hij eraf....

mijn garantie is verlopen... wil maandag bellen, 1e keer dat ik dell's service nodig heb.... nu de grote vraag: wat gaat me dit grapje kosten? of heeft iemand een methode dit te fixen? op de achterkant van de toets zitten minuscule klemmetjes om het ijzertje in te klemmen, maar enkele van die klemmetjes zijn afgebroken....

thanx
m

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45
Nieuw toetsenbord kopen? $20 op eBay...

[ Voor 66% gewijzigd door maarud op 04-07-2010 14:38 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
Dell levert geen losse toetsen, je dient dus een nieuw toetsenbord aan te schaffen. Mijn tip is dus dezelfde als mij voorganger, koop er een via ebay (let wel op dat je het in europa koopt ivm belastingen, hoge verzendkosten en lange verzendtijd). Zelf heb ik goede ervaring in engeland, daar zitten veel verkopers die ook losse toetsenborden hebben zoals deze: http://cgi.ebay.nl/NEW-DE...sMice&hash=item3a5c764e10

[ Voor 26% gewijzigd door DutchKel op 04-07-2010 14:44 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nieuw toetsenbord is een paar tientjes, maar je kan proberen of dell je zo'n enter toets opstuurd., Gewoon heel vriendelijk vragen en kijken of ze goodwill tonen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor die link, dat ziet er goed uit... via youtube zijn er veel filmpjes te zien hoe je een toets vernieuwen kan, maar ik zie helaas nergens een manual hoe je het toetsenbord van een xps 1640 vervangen kunt..... ?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45
Vaak heel simpel, bovenkant met knopjes (aan/uit knop enzo) eraf en je kan het toetsenbord er al uit wippen... vaak binnen 5 minuten gedaan :P

[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 04-07-2010 14:44 ]

• DutchKel
Handleiding om het toetsenbord te vervangen:

http://support.euro.dell....sm/keyboard.htm#wp1179891

Dat je veel filmpjes ziet om 1 toets te vervangen en vrijwel geen om het hele toetsenbord te vervangen dat komt waarschijnlijk omdat dell zelf de handleiding op de site heeft staan. Toetsen vervangen doen ze niet aan voor zover ik weet, die hebben ze ook niet in een magazijn liggen.

Overigens: je hebt 3 jaar garantie op je laptop dus waarschijnlijk zit er wel garantie op nog (zelfs als je maar 1 jaar hebt gekozen bij aanschaf). Misschien moet je ze aan de telefoon wel vermelden dat dit wettelijk is geregeld, maar de meeste helpdeskmedewerkers weten dat wel lijkt mij.

[ Voor 68% gewijzigd door DutchKel op 04-07-2010 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ai ai dat ziet er tricky uit.... toetsenbord aanschaffen lukt me nog wel, maar als iemand in de buurt van maastricht wil helpen bij het vervangen........ graag! pm me anders maar...

• DutchKel
Ik zou eerst dell eens opbellen, misschien zijn ze wel zo coulant om ook een monteur mee te sturen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:51:
ai ai dat ziet er tricky uit.... toetsenbord aanschaffen lukt me nog wel, maar als iemand in de buurt van maastricht wil helpen bij het vervangen........ graag! pm me anders maar...
Het valt wel mee denk ik hoor, het klikt allemaal redelijk in elkaar en het is geen gepiel met kabeltjes (wel met schroefjes ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen.... met dell gebeld (20 minuten). 265 euro bruto, om een enter knop te vervangen... 28 euro voor het onderdeel 195 euro voor monteurskosten. woehoe! mooi niet dus.....

ik ga dus het losse onderdeel bestellen en hopelijk iemand vinden die dit voor me wil inbouwen...

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
je moet dat hele ding gewoon vervangen
als die klemmetjes zijn gebroken meoten er nieuwe in duh
en dat gaat erg moeilijk
als ik jou was gewoon nieuw toetsenbord
tenzij laptop dan lukt het denk ik niet egt

[ Voor 66% gewijzigd door Adib op 06-07-2010 09:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:12:
Mensen.... met dell gebeld (20 minuten). 265 euro bruto, om een enter knop te vervangen... 28 euro voor het onderdeel 195 euro voor monteurskosten. woehoe! mooi niet dus.....

ik ga dus het losse onderdeel bestellen en hopelijk iemand vinden die dit voor me wil inbouwen...
Kenis van mij heeft in zijn xps M1730 de dual 8800 SLI (losse vga kaart) stuk 700 euro om te maken voor een laptop van 14 maanden oud. :/ debiel zijn ze bij dell. Ik was fan van ze maar nu niet meer :X 8)7

200 euro voor een toetsenbord |:(

Ik zou inderdaad ook gewoon een toetsenbord Ebayen dat vervangen kan nagenoeg iedereen.

Verwijderd

Koop gewoon een ibm toetsebord ,die kosten nog geen tien euro nieuw . Van binnen zit dezelfde techniek die al 15 jaar wordt gebruikt door IBM . Ze zien er niet modern of hip uit , maar ze typen als de ziekte.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb zelf ook eens een toetenbord moeten vervangen (wegens een blik sportdrank...). 80 euro, voor een 1500 euro HP laptop van 2 jaar oud. Was best te doen, ook al had ik zoiets nog niet eerder gedaan kwam ik er zonder handleiding o.i.d. prima uit. Die laptop is ondertussen alweer bijna 3 jaar ouder en draait nog steeds als een zonnetje bij m'n vader.

Een losse toets vervangen kun je inderdaad beter vergeten.
Pagina: 1