Gezocht: Waardige opvolger voor mijn Onkyo TX-SR875

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of er een waardige en betere opvolger is dan de Onkyo TX-SR875 :?

Momenteel ben ik ook sterk aan het overwegen om voor stereo de Denon PMA-1500 of de Cambridge Audio Azur 840a te kopen voor het beluisteren van mijn stereobronnen.
Omdat ik een beter stereogeluid wil hebben op mijn luidsprekers “Focal 826v”, daarom dacht ik dit op te kunnen lossen met een afzonderlijke versterker voor stereoweergave.

Het liefst en als het mogelijk is zoek ik alles in 1 toestel, dus goed in surround en goed in stereo, maar vrees dat het misschien niet mogelijk zal zijn?

Ik zoek dus een waardige en betere opvolger, deze moet dus aan de volgende eisen voldoen (budget +/- 1500 euro)!

• Bij standby de aangesloten Hdmi-bronnen toch doorlaten naar de Tv (dus reciever moet niet aanstaan)
• Beter stereogeluid weergeven
• Minder warm worden
• Lager stroomverbruik
• Luidsprekers voor Zone A en luidsprekers voor Zone B, kunnen schakelen
• Hdmi 1.4a
• Goede upscaling 1080p
• 4x Focal 826v en Focal cc800v + sub goed aansturen
• Sneller kunnen schakelen tussen de verschillende audio-bronnen
• Banaan-aansluitingen
• Enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

En welke receivers heb je zelf al gevonden, want dat is toch wel een vereiste aan dit soort vragen/boodschappenlijstjes :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelf dacht ik op het eerste zicht aan de Denon AVR-3310 omdat de Denon PMA-1500 stereoversterker goed match met de Focal 826v :)

Ook dacht ik aan de volgende AV-Recievers:

Denon AVR-3310: volgens mij een goede keuze :?
Onkyo TX-NR1008 (ik vrees weer voor de warmte en stereo)
Marantz SR8002: loopt wat achter op de concurrentie
Pioneer SC-LX72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
voor beter geluid is een eindversterker misschien een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om de setup zo eenvoudig mogelijk en betaalbaar te houden, zie ik 2 simpele opties.

Optie 1

De Onkyo houden en een Denon stereoversterker erbij

Optie 2, dus alles in 1 toestel

De Onkyo TX-SR875 verkopen :?
Een AV-Reciever die zowel de AV-Reciever Onkyo en de stereoversterker Denon PMA-1500ae vervangt al degelijke compromis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:21:
Zelf dacht ik op het eerste zicht aan de Denon AVR-3310 omdat de Denon PMA-1500 stereoversterker goed match met de Focal 826v :)

Ook dacht ik aan de volgende AV-Recievers:

Denon AVR-3310: volgens mij een goede keuze :?
Onkyo TX-NR1008 (ik vrees weer voor de warmte en stereo)
Marantz SR8002: loopt wat achter op de concurrentie
Pioneer SC-LX72
Denon AVR-3310 heeft geen HDMI 1.4, maar HDMI 1.3a. Denon heeft pas HDMI 1.4 vanaf de AVR-xx11 modellen. Idem overigens met de Marantz en de Pioneer: de modellen die je aangeeft zijn ook slechts HDMI 1.3a en niet HDMI 1.4 zoals in je lijstje staat.

Onkyo heeft inderdaad vanaf de xx8-modellen HDMI 1.4 en de TX-NR1008 zou dus kunnen, je zou ook iets bij kunnen leggen en voor de TX-NR3008 gaan. Of even wachten, want de TX-NR5007 is nu ook al voor een prikkie te koop: zo'n 1600 euro. Grote kans dat het met de nieuwe modellen ook gaat gebeuren.

Heb je overigens al geluisterd naar de combinatie Focal + de bovenstaande merken? Bijna elke hifiwinkel heeft wel iets van de Focal Chorus-reeks staan en ook receivers met dit budget zijn er wel te vinden. Persoonlijk houdt ik van de combinatie Denon en Focal, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde wel degelijk de volgende AV-Recievers :)

Denon AVR-3311: Hdmi 1.4a
Onkyo TX-NR1008: Hdmi 1.4a

De Onkyo TX-NR3008 lijkt me overkill in de opties die voor mij niet benut gaan worden.

De Focal 826v staan hier met mijn Onkyo TX-SR875, dus deze heb ik inderdaad al beluisterd.
De Focal's heb ik al beluisterd met een stereoversterker "Denon PMA-1500ae" en dit vond ik wow.
Helaas krijg ik niet hetzelfde geluid met mijn Onkyo TX-SR875 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Maar in je eerder post staat niet de AVR-3311, maar de AVR-3310. En ook de Pioneer en Marantz die je aangaf zijn geen HDMI 1.4 maar HDMI 1.3a. Dus van je "shortlist" vallen er al heel wat af. Overigens zou ik eerder even zien wat de TX-NR3008 gaat doen zoals gezegd, want lijkt me sterk dat die tegen de €1800,- blijft als je voor minder geld dus de TX-NR5007 kan halen. Dan maar geen HDMI 1.4 zou ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees alleen, als ik terug voor een Onkyo AV-Reciever zou gaan.
Misschien wel beter mijn oude vertrouwde Onkyo TX-SR875 niet weg doe :?

En ligt de keuze misschien beter bij een ander merk AV-Reciever, zoals bv een Denon AVR-3311.
Of toch een apparte stereoversteker, zoals de Denon PMA-1500 naast mijn Onkyo 875 :?

De Onkyo TX-SR875 geeft me in surround (fims) voldoening :9~
Maar in stereo met de Focal's niet wat ik wil hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
nogmaals, waarom geen eindversterker erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
Je kunt beter de voorganger van de Onkyo NR1008 proberen, de 1007. De 1008 heeft wel HDMI 1.4 maar is 5 kilo lichter(!) en trekt ook maximaal dik 1 kilowatt terwijl de 1007 1,4 kilowatt van het net kan trekken. Dat geeft wel aan dat er qua versterking een stap terug is gezet. Ook heeft de 1008 THX Select terwijl de 1007 THX Ultra heeft. Al met al schat ik de oudere 1007 hoger in op het gebied van geluid.

Probeer dus je speakers eens met zo'n 1007 te beluisteren :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:03:
Je kunt beter de voorganger van de Onkyo NR1008 proberen, de 1007. De 1008 heeft wel HDMI 1.4 maar is 5 kilo lichter(!) en trekt ook maximaal dik 1 kilowatt terwijl de 1007 1,4 kilowatt van het net kan trekken. Dat geeft wel aan dat er qua versterking een stap terug is gezet. Ook heeft de 1008 THX Select terwijl de 1007 THX Ultra heeft. Al met al schat ik de oudere 1007 hoger in op het gebied van geluid.

Probeer dus je speakers eens met zo'n 1007 te beluisteren :)
Bedankt voor de tip om ook eens naar de Onkyo 1007 te gaan luisteren en je vergelijk met de opvolger Onkyo 1008.
Toch vrees ik dat het geluid bijna gelijk zal zijn met mijn Onkyo TX-SR875 en dat de upgrade niet loont :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:00:
[...]Toch vrees ik dat het geluid bijna gelijk zal zijn met mijn Onkyo TX-SR875 en dat de upgrade niet loont :?
Of je gaat gewoon een keer luisteren, want je blijft maar dingen roepen die je aanneemt en nog niet getest hebt. Idem met dat je ook niet reageert op de optie om een stereoversterker te nemen voor de front speakers. Dan heb je zeker een andere sound en ben je wellicht een heel stuk goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik even langs de winkel geweest om een Onkyo TX-NR3007 te beluisteren op de Focal 826v.
Helaas geeft deze AV-Reciever net dezelfde sound als mijn Onkyo TX-SR875, hierbij valt de keuze voor een andere Onkyo AV-Reciever af.
Een Denon AV-Reciever was helaas niet voorradig als demo :(

In een andere luisterkamer ben ik naar de Denon PMA-1500 op de Focal 826v aangesloten gaan luisteren.
Ik moet zeggen dat het algemeen geluid veel beter was, maar dat kan ook liggen omdat deze ruimte kleiner en anders was dan waar de Onkyo TX-NR3007 staat :?

De verkoper gaf me de volgende raad en zei me met zijn eigen woorden, de prachtige en oerdegelijke Onky TX-SR875 zeker bij te houden en dus niet weg te doen.
En dus beter voor een afzonderlijke stereoversterker te gaan zoals bv de Denon PMA-1500 of de Cambridge Audio Azur 840a, die ik beluisterde, de Marantz PM8003 raadde hij me sterk af en heb deze dan ook niet beluisterd.

Helaas is de mooie en functionele Cambridge Audio 400 Euro duurder :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Vreemd, bij mij werd Marantz juist geprezen in combinatie met de Focal (816V in mijn geval). Het ging toen om de 6004 maar toch. Ik vind het zelf erg goed klinken, het enige nadeel is dat hij geen pass-through heeft in standby. Ik zou toch zeker aanraden om het eens te luisteren. Zeker als je van een heldere klank houdt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, dat men mij in 3 verschillende winkels de Marantz PM8003 op de laatste plaats plaatste :?

De concurrentie was meestal Denon, HK en Cambridge Audio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag contact opgenomen met de winkel waar ik mijn spullen meestal koop en krijg daar de -10% korting.

De winkel achter de hoek bied me dus, deze versterkers -10% korting aan:
Cambridge Audio Azur 740A: 979 Euro - 10% = 881 Euro
Cambridge Audio Azur 840A: 1399 Euro - 10% = 1259 Euro
Denon PMA-1510ae: 999 Euro - 10% = 899 Euro
Denon PMA-1500ae: einde reeks voor = 799 Euro

Andere winkels (+/- 115km rijden) zoals Foka, Stassens Hifi, enz.. geven me de volgende prijzen
met dezelfde garantie:

Cambridge Audio Azur 740A: 929 Euro
Cambridge Audio Azur 840A: 999 Euro

Nu zie ik dat bv bij Foka de “Cambridge Audio Azur 840A” aan de prijs van 999 euro te krijgen is :9~

Natuurlijk zou ik het liefst de Cambridge Audio Azur in de winkel achter de hoek willen kopen waar ik al goede service heb gekregen en verschillende spullen heb gekocht :)
Maar het prijsverschil is hier toch best zeer groot te noemen :?

Als ik de prijs zie (999 Euro) voor de Cambridge Audio Azur 840A, dan denk ik dat de verleiding groot is om voor bijna dezelfde prijs de Cambridge Audio Azur 840A te kopen ipv de 740A.

Is de winkel Foka of Stassen Hifi aan te bevelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:35:
Is de winkel Foka of Stassen Hifi aan te bevelen :?
Je kan bij de winkel "om de hoek" het dilemma uitleggen. Wellicht dat ze wat meer van de prijs af doen. Zal nooit helemaal de prijs worden bij bijvoorbeeld de Foka, maar als het verschil "te verwaarlozen" is kan je altijd nog kiezen om bij je vertrouwde winkel te blijven.

Overigens heb ik zeker geen goede ervaringen met Foka. Had de Pioneer BDP-320 besteld toen deze op hun site €349,- was. Kreeg een paar dagen later de bevestiging dat de speler binnen was en dat ik deze op kon halen. Helemaal naar Rotterdam gereden om daar vrolijk €399,- op de rekening te zien staan. Heel verhaal gehad over hoe en wat van de site, maar lang verhaal kort was dat ik gewoon vijftig euro meer moest betalen dan het bedrag waarvoor ik had gereserveerd.
Toen maar lekker de speler bij Redcoon besteld voor €340,- (prijs was daar in die tijd gedaald) en kreeg later van Redcoon nog eens €22,- overgemaakt, omdat de speler nog wat in prijs was gezakt binnen twee weken na aanschaf. Maar wil niet zeggen dat jou ervaring hetzelfde moet zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, Ik zal eens proberen om in mijn vetrouwde winkel het verhaal te doen en zien wat dat opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op afspraak ben ik naar de winkel achter de hoek geweest om verschillende versterkers te kunnen beluisteren.
Omdat ik nogal sceptisch stond of er al of niet verschil te horen zou zijn, tussen de versterkers die op mijn lijstje stonden.
Werd ik toch verast van de verschillen die te horen waren tussen de versterkers op de luidsprekers “Focal 826v”.

De Denon en Marantz liggen voor mij vrij kort bij elkaar wat betreft klankkleur en deze zijn heel dynamisch, maar de Cambridge klinkt toch een heel stuk opener!

De versterkers die op mijn lijstje stonden zijn de volgende:
1) Cambridge Audio Azur 840a
2) Marantz pm8003
3) Denon pma-1500ae

De eerste 2 versterkers hadden al mijn voorkeur omdat ik bepaalde functies wilde hebben die de Denon, helaas niet heeft maar heb deze toch in de luistertest gezet om het verschil te kunnen horen.

De belangrijkste functies die ik nodig heb, staan beide op de Marantz en Cambridge:
1) Speaker-selector A,B en A+B (dus 2 paar luidsprekers)
2) PowerAmp Direct: Versterker kan als eindversterker gebruikt worden (voor de Front’s van mijn HT)

De Cambridge Audio Azur 840a heeft als extra, maar daar is de prijs ook naar: :9~

1) Mooi, uitgebreid en functioneel display
2) Zeer veel instelmogelijkheden en tuning
3) Zeer goede en sterke prijs/kwaliteitverhouding
4) CAP5 beschermingsysteem

Wat ik bij Cambridge wel vreemd vond, is dat de volumeknop vrij ver moest opengedraaid worden om eens loeihard te kunnen spelen :?
Bij Denon en Marantz is dit niet het geval, maar ik heb het einde van de volumeknop van deze versterkers niet verder kunnen testen in de winkel.

De Cambridge 840a staat nu hier bij mij thuis als demo te spelen op de luidsprekers “Focal 826v”.
Het volume blijft hier trapsgewijs oplopen tot het einde van de volumeknop.

Misschien dat ik later toch nog eens de Marantz PM8003 test in mijn eigen luisterkamer thuis, want deze versterker was zeker goed te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Zou je ook eens kunnen luisteren of het storend is dat de front speakers zoveel beter versterkt worden als je de 840A als eindversterker gebruikt. Dat geven mensen meestal als reden dat ze een aparte versterker willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Cambridge kan je via de setup-menu het volume vastzetten (Volume-Fix) waardoor deze mooi en fijn is af te stellen in een HT-set :9~

Klopt het, dat dit bv bij de Marantz PM8003 niet gaat, waardoor de frontspeakers een vast volume krijgen via de eindversterker v/d Marantz.
Hoe hoog het volume van de eindversterker bij de Marantz staat (misschien op 100%), weet ik niet :?
Zou de Marantz dan minder mooi af te stellen zijn, voor een HT-set :?

Ik heb nu alles via de meting en de microfoon van de AV-Reciever laten lopen, waardoor de luidsprekers terug gekalibreerd zijn en alles het zelfde volume heeft.

Aleen moet ik nog wennen aan het geratel van de relais, mijn vrouw dacht dat er iets stuk was :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 09:45 ]

Pagina: 1