After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Wat wel kan is een andere MX instellen en díe dan configureren om mail te relayen naar jou. En dát kan dan weer wel op een andere poort. Dat is dus wat dyndns doet.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Daarmee bedoel je dit toch http://www.domainmx.net/ ?
Maar ik zit me dus af te vragen of de "WebHop Redirect" van DynDNS voldoende is daar die een hostname doorlinked naar een hostname+poortnaarkeuze wat een oplossing zou kunnen zijn, althans, dat lijkt mij.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zij kunnen dat ook, maar:Raven schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:16:
Dat het niet in een MX record kan had ik ook al gelezen ergens.
Daarmee bedoel je dit toch http://www.domainmx.net/ ?
Please note that domainMX.net is no longer accepting new clients.
Nee. Dat is voor web. Jij wilt MailHop Relay.Maar ik zit me dus af te vragen of de "WebHop Redirect" van DynDNS voldoende is daar die een hostname doorlinked naar een hostname+poortnaarkeuze wat een oplossing zou kunnen zijn, althans, dat lijkt mij.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 04-07-2010 14:20 ]
Verwijderd
Veel ISP's hebben ook al standaard een mail relay mogelijkheid, vraag dit gewoon even na bij je provider. KPN bijvoorbeeld heeft dit standaard voor alle klanten die er gebruik van willen maken.
Let wel op dat zodra je mail relaying gebruikt je de SPF settings van je eigen mailserver moet controleren en ook je spamfilter hierop moet aanpassen. De relay server zal vaak als verzendende server gezien worden en dit heeft natuurlijk implicaties voor SPF en het spamfilter.
Vast IP is op zich niet echt nodig, heb (al) DynDNS free account met bijbehorende client voor IP updates op de achtergrond draaien. Daarnaast doet Ziggo niet aan vaste IP's bij consumenten abo's.
Voor uitgaand wel ja, maar daar heb ik mijn host (One) al voor. Voor inkomend emailverkeer.... geen flauw idee of Ziggo daar iets voor heeft.
Okee, noted
Hmm okee.CyBeR schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:19:
[...]
Zij kunnen dat ook, maar:
[...]
[...]
Nee. Dat is voor web. Jij wilt MailHop Relay.
Uhm, er kan dus alleen http verkeer geredirect mee worden?
Jammer dat die niet gratis is
Maar als het om emailverkeer gaat is het dus niet zo simpel? Of (als DynDNS het zou toelaten) zou het wel kunnen via zo'n simpele redirect? (Nieuwsgierig of het op zo'n manier überhaupt wel kan
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 04-07-2010 15:39 ]
Oscar Wilde
Wel kunnen ze uitgaande smtp beperken tot hun mail server, dit doen de meeste providers.
Dit hoeft geen beperking te zijn, je moet de Ziggo mail server dan als smarthost gebruiken.
Zelf gebruik ik Google Apps standard als inkomende mail relay.
Met een POP3 connecter trek ik deze leeg naar mijn eigen server.
De Google methode is ook nog een gratis
Dit hoort imho niet echt thuis in de PN&S.
Hmm, zal daar eens naar kijken, thanks voor de tip
Uhm, het gaat om een server, weliswaar mailserver, maar blijft toch een server. Dan is dit toch het juiste (sub)forum?
Oscar Wilde
Maar professional is 't niet.Raven schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:13:
Uhm, het gaat om een server, weliswaar mailserver, maar blijft toch een server. Dan is dit toch het juiste (sub)forum?
* CyBeR ziet ook nu pas dat dit in PNS staat trouwens.
Inbound moet je het wel kunnen ontvangen, toch?
Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)
Maar goed, omdat er wel vaker mensen met deze vragen zitten, verplaatsen we hem even naar Netwerken
Overigens is het voor providers normaal dat ze niet zomaar uitgaand verkeer op poort 25 toestaan. Dat om spam etc tegen te houden. Je mag mail versturen via hun smtp server.
Om mail te ontvangen, moet tcp poort 25 naar binnen toe openstaan. En om de 95% domme mensen te weerhouden van het opzetten van een spamrelay blokkeren ze deze poort vaak ook.
het draaien van een mailserver op je eigen domein wordt dan dus wat lastiger.
Om dat probleem op te lossen zijn er toko's die services aanbieden waar CyBeR al over sprak.
Wat dus betekend dat je enkel een dns adres nodig hebt en je uitgaande mail zou moeten relayen via smtp.ziggo.nl (evt versleuteld via ssh, zijn zijn er minder limieten). Ingaand zeggen ze niet niet dat poort 25 geblockt is toch? Maar dat kun je simpel testen.vliegjong schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:20:
Ziggo heeft een uitgaande SMTP block anders dan hun mail relay. Dus voor je exchange misbruik je hun mail.ziggo.nl ofzo als smarhost. puur outbound dus. Deze accepteert alle mail from domeinen, ook niet @ziggo..nl of @home.nl domeinen.
[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 05-07-2010 12:53 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Uhm, als ik de reacties zo zie in het Ziggo topic is het juist andersom, inkomend geblocked en uitgaand toegestaan. Wat daar ('t toegestane uitgaande mailverkeer) nou het nut van is is mij een raadsel, maar ok, we hebben het over Ziggovliegjong schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:20:
Ziggo heeft een uitgaande SMTP block anders dan hun mail relay. Dus voor je exchange misbruik je hun mail.ziggo.nl ofzo als smarhost. puur outbound dus. Deze accepteert alle mail from domeinen, ook niet @ziggo..nl of @home.nl domeinen.
Hmm, okee.Equator schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:33:
Een server is niet direct Professioneel. Een thuisserver al helemaal niet, dus dit topic heeft geen bestaansrecht in Professional Networking & Servers
Maar goed, omdat er wel vaker mensen met deze vragen zitten, verplaatsen we hem even naar Netwerken
Overigens is het voor providers normaal dat ze niet zomaar uitgaand verkeer op poort 25 toestaan. Dat om spam etc tegen te houden. Je mag mail versturen via hun smtp server.
Om mail te ontvangen, moet tcp poort 25 naar binnen toe openstaan. En om de 95% domme mensen te weerhouden van het opzetten van een spamrelay blokkeren ze deze poort vaak ook.
het draaien van een mailserver op je eigen domein wordt dan dus wat lastiger.
Om dat probleem op te lossen zijn er toko's die services aanbieden waar CyBeR al over sprak.
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 05-07-2010 13:56 ]
Oscar Wilde