Intel Core i7 920 of andere?

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snacksnecker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik ben aan het kijken voor een andere processor, dat vooral geschikt moet zijn voor gamen.
heb op de site al een beetje rondgekeken naar de verschillende processors, maar aangezien ik er niet al te veel verstand van heb, vraag ik het maar even.

op dit moment heb ik een Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz processor.
Ben op zoek naar eentje van min. 2.6 GHz processor

Had al wel eentje gezien hier op de site: Intel Core i7 920

gegevens van mijn computer

processor: Core 2 Duo E6600 2.4 GHz
videokaart: Ati Radeion HD 4890
moederbord: Asus P5B,Retail
voeding: Cooler Master Silent Pro M 700W

Is deze goed of weten jullie een betere. Moet ik daarbij dan ook nog een ander hardware vervangen. Het is dus vooral voor gamen. Waar ik natuurlijk wel het liefst op de hoogste instellingen speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Core I7 aanschaft zul je ook nieuw werkgeheugen en een nieuw moederbord moeten kopen, Dit omdat een Core i7 socket 1366 is en een E6600 socket 775.
Het geheugen wat je nu hebt is waarschijnlijk een dual-channel kitje (DDR2) op een i7 moederbord gaat voornamelijk Triple-channel DDR3

verder lijkt me je voeding wel goed en ja je videokaart kun je altijd upgraden, dat is maar net wat je eisen zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snacksnecker
de processor wil ik in elk geval een nieuwe hebben. Dan misschien een nieuwe moederbord. Maar als dat niet nodig is met een andere processor, dan natuurlijk niet. Weet niet of je nog een andere goede processor kan aanraden.

werkgeheugen heb ik deze:
Kingston ValueRAM - Geheugen - 2 GB : 2 x 1 GB - DIMM 240-pins - DDR2 - 667 MHz / PC2-5300 - CL5 - 1.8 V - niet-

en

Kingston - Geheugen - 1 GB - DIMM 240-pins - DDR2 - 667 MHz / PC2-5300 - CL5 - 1.8 V - niet-gebufferd - ECC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is ongeveer het budget als je een moederbord, processor en geheugen wilt kopen? want voor een core i7 heb je dus ook nieuw geheugen nodig (het geheugen wat je hebt past niet op een i7 mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 15:44
snacksnecker schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:05:
de processor wil ik in elk geval een nieuwe hebben. Dan misschien een nieuwe moederbord. Maar als dat niet nodig is met een andere processor, dan natuurlijk niet. Weet niet of je nog een andere goede processor kan aanraden.

werkgeheugen heb ik deze:
Kingston ValueRAM - Geheugen - 2 GB : 2 x 1 GB - DIMM 240-pins - DDR2 - 667 MHz / PC2-5300 - CL5 - 1.8 V - niet-

en

Kingston - Geheugen - 1 GB - DIMM 240-pins - DDR2 - 667 MHz / PC2-5300 - CL5 - 1.8 V - niet-gebufferd - ECC
Als je een i7 920 wilt dan is het niet misschien een nieuw moederbord dan moet je een nieuwe anders zal het niet passen, hetzelfde voor je RAM dat is DDR2 en voor een i7 heb je DDR3 nodig.
Uiteindelijk zal een volledige upgrade naar een i7 920+moederbord+6GB RAM je bijna 500 euro kosten, het is de vraag of het je dat allemaal wel waard is.

[ Voor 8% gewijzigd door Redblader op 04-07-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snacksnecker
en een andere procceor dan. Die wel past bij de moederbord en geheugen. kun je nog 1 aanraden.

Ik heb er heus wel wat voor over, maar het moet natuurlijk niet te zijn. ik zag ook wel een processor hier staan van 900, maar dat hoeft ook niet niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zul je moeten kijken naar een Q9550 (is wel socket 775), maar je moet jezelf wel echt gaan afvragen of je die nu nog wel wilt kopen omdat socket 775 volgens mij niet heel erg future proof meer is...
Als je in de toekomst wilt upgraden ed kun je beter voor een CPU+Mobo met socket 1156 of 1366 gaan, ofwel upgrade alles in een keer, dat lijkt mij het verstandigst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 15:44
snacksnecker schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:21:
en een andere procceor dan. Die wel past bij de moederbord en geheugen. kun je nog 1 aanraden.

Ik heb er heus wel wat voor over, maar het moet natuurlijk niet te zijn. ik zag ook wel een processor hier staan van 900, maar dat hoeft ook niet niet
Waarom wil je een nieuwe processor als ik vragen mag?
Een Q9550 zou ik alleen kopen als je er een 2de hands kan krijgen, hoewel ze 2de hands ook nog verschrikkelijk duur zijn tegenwoordig.

[ Voor 13% gewijzigd door Redblader op 04-07-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snacksnecker
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:25:
dan zul je moeten kijken naar een Q9550 (is wel socket 775), maar je moet jezelf wel echt gaan afvragen of je die nu nog wel wilt kopen omdat socket 775 volgens mij niet heel erg future proof meer is...
Als je in de toekomst wilt upgraden ed kun je beter voor een CPU+Mobo met socket 1156 of 1366 gaan, ofwel upgrade alles in een keer, dat lijkt mij het verstandigst ;)
als ik voor die moederbord ga. Moet ik dan gelijk alles vervangen dus ook video kaart en voeding. Of alleen de processor en moederbord. Want heeft dan weinig zin om die Q9550 te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap je vraag niet?
bij een Q9550 hoef je niks te vervangen, kun je volgens mij gewoon je mobo en alles behouden
bij een i7 920 oid moet je wel alles vervangen behalve je voeding en je grafischekaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
En als je nou gewoone en AM2+ mobo koopt en daar een X4 955 ofzo inprikt, dan zit je voor ongeveer 210 € gebakken. Voor games is het prijs/prestatie verhoudingswijs veel interessanter om een AMD setup te kopen. Scheelt een hoop geld en is maar een beetje trager dan je intel core i7

Mag ik je er verder dan aan herrinneren dat je van een CPU upgrade maar weinig/niks gaat merken in games? Als je je games op hoge instellingen wilt spelen is een sterke grafische kaart essentieel, je zou deze dan bvb vervangen door een 5870 oid. Zou je dit doen, dan zou je huidige CPU die grafische kaart tegenhouden en dan zou je die moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snacksnecker
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:35:
ik snap je vraag niet?
bij een Q9550 hoef je niks te vervangen, kun je volgens mij gewoon je mobo en alles behouden
bij een i7 920 oid moet je wel alles vervangen behalve je voeding en je grafischekaart
zat even verkeerd te kijken. Maar zal denk ik wel voor een nieuwe moederbord gaan.
Dat is denk ik voor de toekomst ook wel wat beter. Zal dan wel even kijken welke processor ik ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Een goede combinatie moederboard met cpu is de Asus P6T met een Core i7 920, echter een andere goedkopere oplossing kan ook zijn een Core i5 750 met bv een Asus P7P55D board. Dan zit je toch wel aanmerkelijk goedkoper en qua game-prestaties doet de i5 750 niet zo ontzettend veel onder voor een i7 920.

Een ander belangrijk punt wat ik nergens zie staan is dat je ook niet moet vergeten een goede cpu-koeler erbij aan te schaffen, want zeker wanneer je veel gamed dan trekt de stockkoeler dat niet echt. Een goede cpukoeler heb je ook voor rond de 50 a 60 euro, waarbij ik persoonlijk wel Noctua kan aanraden maar die zijn iets prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welkom op GoT :W

Helaas is dit geen helpdesk en verwachten we enig niveau in onze topics. Daarnaast is eigen inzet vereist bij het stellen van vragen. Een aantal eisen waar dit topic jammergenoeg niet aan voldoet. Er is ruimte voor jouw vragen in topics als [BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010 en [UG Aanschaf] Gamesysteem april 2009, maar ook daar verwchten we wel dat je bereid bent wat onderzoek te doen.
Lees in ieder geval ook: Het algemeen beleid voor meer info.

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.