Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Yamaha XV750 uit 1984, electronica problemen...

Pagina: 1
Acties:

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:29
Ik heb een Yamaha XV750 uit 1984, overgenomen van mijn vader :)

Er waren wat probleempjes (voorrem stuk en accu leeg) en daarnaast wat roest hier en daar, chroom wat eraf splintert maar dat boeit niet, het is mijn eerste motor :)

Ik heb de voorrem vervangen, werkt weer prima (misschien nog beter ontluchten, maar ik mag er voorlopig toch niet op rijden :P ) maar ik heb ook een nieuwe accu gehaald. Meneer had deze al gevuld bij aanschaf en moest even aan de druppellader om volledig opgeladen te zijn. Dus ik net de accu aansluiten, voltmeter geeft 13,5 volt aan dus dat is ook prima :) Ik draai de sleutel om naar On en wil starten.... Niks :| . Echter ook geen neutraallampje, knipperlichten, voor-/achterlicht, helemaal niks :/

Nu heb ik een haynes handleiding gevonden met een troubleshoot stukje voor als de startmotor niks doet en dat komt neer op zekeringen controleren, kabels controleren etc etc.

Ik hoop eerlijk gezegd dat mensen hier nog wat gerichtere tips hebben dan dat ik de motor binnenstebuiten moet keren om alle kabels na te lopen en kijken waar de fout zit (of mogelijk corrosie).

Hulp is erg welkom! :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Hoofdzekering?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Heb je niet meer aan een specifiek motorforum zoals deze?

Btw. leuke motor om mee te beginnen hoor d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door RomeoJ op 04-07-2010 13:14 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:39
Vergeet ook die mooie rode knop niet op het stuur :)

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01

StarWing

Huh ?!?

zijstandaard-schakelaar, al zou je dan wel een N lampje moeten zien

13.5V => gemeten uit de motor, of gemonteerd met de schakelaar op ON ?

Page intentionally left blank.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Heb je niet een autolampje ofzo wat je even kunt testen op de accu? Kan best zijn dat de accu gewoon alsnog niet goed is en onder belasting inzakt.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 07-07-2010 01:05 ]

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41

JaltaH

meh

XV750 wiring

Er is een zijstandaardschakelaar, maar dan zou de verlichting nog gewoon moeten werken. Ook op een vrij lege accu zou het N-lampje nog aan moeten gaan. De hoofdzekering is simpel te controleren, zit waarschijnlijk vlak bij de accu. Zijn de accupolen schoon, zekeringen in orde? Anders het contactslot kapot?

De grote rode knop op het stuur zorgt er volgens mij alleen maar voor dat de ontsteking niet meer werkt, de rest nog wel.

Careful. We don't want to learn from this.

• Beerkeeper
JaltaH schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 07:02:
XV750 wiring

Er is een zijstandaardschakelaar, maar dan zou de verlichting nog gewoon moeten werken. Ook op een vrij lege accu zou het N-lampje nog aan moeten gaan. De hoofdzekering is simpel te controleren, zit waarschijnlijk vlak bij de accu. Zijn de accupolen schoon, zekeringen in orde? Anders het contactslot kapot?

De grote rode knop op het stuur zorgt er volgens mij alleen maar voor dat de ontsteking niet meer werkt, de rest nog wel.
De accu is nu net 2 weken oud, meet daarop 13.5 Volt onbelast maar zal hem binnenkort eens belast meten (van het weekend denk ik zo). Hoofdzekering is in orde (ik meet stroom in de koplamp, tot aan het contactslot) dus ik probeer nu het contactslot te verwijderen om te kijken of dat baat heeft, maar ik heb al moeite genoeg om dat ding te verwijderen :/ Hij zit nogal ingebouwd :+
Flesdop schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:33:
Vergeet ook die mooie rode knop niet op het stuur :)
Als je de dodemansknop bedoelt, die staat op Run :) Maar kan inderdaad zijn dat die ook kapot is, hij is de jongste niet meer :P
StarWing schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 21:38:
zijstandaard-schakelaar, al zou je dan wel een N lampje moeten zien

13.5V => gemeten uit de motor, of gemonteerd met de schakelaar op ON ?
Puur op de accu zelf gemeten :)

[ Voor 21% gewijzigd door Beerkeeper op 14-07-2010 05:24 ]

• Beerkeeper
Even een update
JaltaH schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 07:02:
XV750 wiring

Nou, vandaag heb ik alles af :*) De motor start weer en loopt aardig (houdt eventjes in bij spontaan vol gas geven) maar het lag inderdaad aan het contactslot. Ik had hem opengemaakt en er zat dik veel corrosie op 1 contactpunt. Dit eraf geschraapt en in elkaar gezet, alle relais klikken :D en toen starten... eerst wel draaien maar niks doen. Bougies schoongemaakt, 1 vervangen, starten maar :D

Zodra ik mijn A heb kan ik rijden 8) :7

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Een koude motor houdt vaak in als je spontaan gas geeft, als de motor warm is reageert de motor er meteen op :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Beerkeeper schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:09:
Even een update

[...]
Bougies schoongemaakt, 1 vervangen, starten maar :D
Waarom niet allemaal vervangen?

• Beerkeeper
RemcoDelft schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:35:
[...]

Waarom niet allemaal vervangen?
De cylinder doet het gewoon waar ik de bougie heb hergebruikt :) Dus om die reden, en vervangen kan altijd nog :P Op zijn vroegst kan ik op 12 augustus pas rijden.
Widow schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:33:
Een koude motor houdt vaak in als je spontaan gas geeft, als de motor warm is reageert de motor er meteen op :)
Klopt, maar dan moet ik wel een stuk rijden en daar wacht ik liever mee ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Beerkeeper op 17-07-2010 23:09 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:57

_Apache_

For life.

Widow schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:33:
Mocht ie nog steeds smoren na wat kilometers warmrijden zou ik overwegen om de carburateurs te synchroniseren..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Pagina: 1