[Macbook Pro (08)] start niet door

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:32
Ik heb een macbook Pro van mei 08 15" 4Gb SDRAM.

Mn batterij moet vervangen worden binnenkort. volgens de health monitor..

Anyway. Vanmorgen proberde ik mn macbook op te starten.
Isseu.
Bij indrukken van de startknop gebeurde er niets
Bij het ingedrukt houden van de start knop hoor ik wel de supperdrive chekken. en mn hdd spint op. vervolgens gaat de power led knipperen en machine stopt.

Ik heb al een rest uitgevoerd door de batterij en magsafe te verwijderen en de power knop 5 seconden in te drukken.
Ook al het guegen verwijderd. bij statarten krijg ik 1 toon. dat duid op geen geheugen. 1 mem reep in mac bied geen soelaas. in beide poortjes niet./

Ben bang dat het logic board is. Iemand anders nog iedeen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Werkt de mac wel zonder de batterij (en aan de lader)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
job schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:14:
Werkt de mac wel zonder de batterij (en aan de lader)?
Nope ook geprobeerd. Hellaas, ben gisteren ook nog langs iFactors zoetermeer geweest, daar ook nog een andere batt geprobeerd en andere magsafe adapter. Hellaas geen soelaas.

Ben dus echt bang dat mn logic board defect is. Kosten volgens iFactors 8 á 900 euro!!

:'(

Hellaas geen 2200 euro op de rek die ik kan gebruiken voor een nieuwe!!

HDD morgen maar even verwijderen en back-up maken. Gelukkig wel een Mac MINI dus kan bestanden makkelijk overzetten. Ook capsule!! dus geen data loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Krijg je nog wel het mooi draaiende icoontje. Als dat zo is kan het mogelijk ook de HD zijn, dit heb ik ook een keer gehad met mijn oude iBook G4 (zelf kunnen vervangen na het verwijderen van 82 schroefjes )

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
gulie schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:55:
Krijg je nog wel het mooi draaiende icoontje. Als dat zo is kan het mogelijk ook de HD zijn, dit heb ik ook een keer gehad met mijn oude iBook G4 (zelf kunnen vervangen na het verwijderen van 82 schroefjes )
Nope..

Beeld blijft zwart.
Bij indrukken (kortstondig) van power. blinkt powerled op en gaat weer uit.
Bij ingedruikt houden van power hoor je de supperdrive seeken en hdd opspinnen beeld blijft zwart. daarna gaat de powerled snelflikkeren (ongeveer 5 sec) hdd stopt met spinnen en machine is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Heb je al het volgende geprobeerd:

-PRAM reset
-SMC reset
-booten met minder geheugen
-booten met een extern scherm aangesloten

Defect geheugen kan bijvoorbeeld een issue zijn, maar in geval van de Santa Rosa MBP's (mid-2007 en earlyy-2008) kan het ook aan de nvidia GPU liggen. Of uiteraard een defect logicboard...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Whieee schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:28:
Heb je al het volgende geprobeerd:

-PRAM reset
-SMC reset
-booten met minder geheugen
-booten met een extern scherm aangesloten

Defect geheugen kan bijvoorbeeld een issue zijn, maar in geval van de Santa Rosa MBP's (mid-2007 en earlyy-2008) kan het ook aan de nvidia GPU liggen. Of uiteraard een defect logicboard...
PRAM reset gaat niet
SMC reset gaat niet
Minder geheugen werkt niet/ nader geheugen werkt niet
Exern scherm nog niet geprobeerd. maar machine spint niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Hellaas Hellaas..

Ik kan nog niet naar een service punt. Ifactors raade mij aan zelf naar het service punt in Zoetermeer te rijden. Dat zal in September zijn. Dan kost het onderzoeken mij niets. Anders 100 Euro. Bij reparatie of garantie zullen de onderzoekskosten kwijtgescholden worden.

Anyway. het kost me dan nog 800 Euro als het niet binnen garantie valt. Dus in september maar keer langs rijden als ik vrij ben ;-)

Al met Al. maar geld opzij zetten. voor een nieuwe MacBook Pro.
Zal dan ook weer de 15,4" worden..

is wel een echt WTF of GVD moment!!

In rouw!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waarom geen garantie dan? heeft laptopje in zwembad gelegen ofzo? ;)
Je mag er toch vanuit gaan dat je laptop langer dan 2 jaar meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
dolby schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:33:
Waarom geen garantie dan? heeft laptopje in zwembad gelegen ofzo? ;)
Je mag er toch vanuit gaan dat je laptop langer dan 2 jaar meegaat.
Ik denk dat ik het korte eind gaat trekken omdat de machine in de US is gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 13:44
Je hebt bij apple volgens mij gewoon internationale garantie hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Als je er AppleCare op hebt en je hebt de machine rond mei 2008 in de VS gekocht, heb je recht op garantie. Je kunt voor de zekerheid ook even met AppleCare bellen om je probleem uit te leggen, misschien krijg je dan een casenummer waarmee de AASP zeker weet dat het onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep zal het logicboard zijn dat kapot is, heb ik ook namelijk gehad :(

Maar moest ik van jou zijn zou ik toch even informeren of je geen garantie meer hebt want de laptop die je hebt (als ik me niet vergis is het 1 met een 8600M GT?) heeft denk ik een uitgebreide garantieperiode. Dit is omdat die GPU een productiefout heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:38:
Yep zal het logicboard zijn dat kapot is, heb ik ook namelijk gehad :(

Maar moest ik van jou zijn zou ik toch even informeren of je geen garantie meer hebt want de laptop die je hebt (als ik me niet vergis is het 1 met een 8600M GT?) heeft denk ik een uitgebreide garantieperiode. Dit is omdat die GPU een productiefout heeft ;)
Ja ik weet dat de 8600 GT een productie fout is, Ik hoop ook dat hij hier onder valt ;-) Maar hellaas de het probleem wat ik heb lijkt toch meer een andere oorzaak is dan de videokaart..

Als ie onder garanmtie valt ;-) door een GPU probleem. ja dan is het alleen maar geluk :-)

Ik hoop het zo!! maar het probleem wijst iets anders aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Je hebt toch AppleCare? Gewoon bij een Apple punt terugbrengen. Zelfs al heb je het in het buitenland gekocht, de garantie blijft doorlopen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Laatst online: 12-12-2024
Klopt van de garantie, maar iFactor zijn Apple dealers en niet van Apple zelf geloof ik, dus moet anders even bellen met Apple nederland.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Als ik jouw was zou ik even naar LJS rijden in Den haag op de lutherse burgwal.
Daar heb ik zaterdag de mijne ingeleverd.
Ze hebben daar een conceptronic apparaatje wat ze aan je usb hangen en dan opstarten.
Als er dan een bepaalde code uitkomt (grafische kaart) valt ie onder de Coulance regeling en hoef je niet eens een aankoopbon te hebben.

http://support.apple.com/kb/ts2377?viewlocale=nl_nl

[ Voor 7% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 19-07-2010 16:37 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:49
Great, zelfde probleem hier ben ik bang. MBP 2008 (Juni) start niet meer op. Scherm blijft zwart, geen 'chime' bij het opstarten. Enkel het lampje voorop bij de 'klik de laptop open knop' gaat aan.

Voorderest spint volgens mij heel even de DVD drive (iig deed hij dat altijd al tijdens het opstarten, dan hoor je daar zo'n geluidje weg komen).

Daarna gebeurt er niets, PRAM reset geprobeerd, SMC-ding reset. Gebeurt allemaal niets.

Was ook van het ene op het andere moment, klapte de laptop dicht, deed hem weer open.. niets noppes nada.

Batterij er uit gehad, stroom er aan. Bah. Hoop dat ie het 'vanzelf' weer gaat doen :) Gebruik hem voor mn werk, heb nog wel een andere laptop, heb ik mn dingen geback-upped via time-machine, en op mn andere laptop draait Linux.. dus daar moet ik nog wat voor zoeken.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Great indead... Iemand die hetzelfde probleem heeft. ben iig niet de enige ;)

Morgen krijg ik een prijsopgaaf waarna ik dan beslis... Wil gewoon dat ie het weer doet gebruik zelf de mac voor photoshop en videobewerking. naast het gebruikelijke surfen ;)

Heb ook wel een Mini staan en timecapsule. Back-Up zit wel snor gelukkig. alle data overgezet naar exetrne disk die aan de mini hangt.. HDD in mn macbook is ook niet defect dus die kan ik altijd nog eruit halen. en als er een nieuwe is kan ik gewoon verder met mn data.. Al ben ik bang dat ik dan tot volgend jaar ,moet wachten nu ik net verhuisd en nieuwe auto heb. hellaas...

Dan maar op een Compaq Presario dinges van mn vriendin beetje internette..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Mja, als ik hem 'wegbreng' en de prijs gaat richting 800 ofzo (hoop dat als ik hem zelf niet aan de praat krijg, het gegooit wordt op het videokaart defect en dus het verhelpen gratis is), dan ga ik er sterk over denken om een andere MBP te halen.

Vind 800 dan wat te veel, en met een beetje bijleg heb je dan een nieuwe, nu enkel het probleem dat geld niet op mijn rug groeit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dezelfde problemen als jullie en die werd perfect onder garantie hersteld (bij Switch Gent, België). Dus normaal zou het geen probleem mogen zijn :D

En @ To_Tall: Wat je ook doet, De MBP gaat niet meer opstarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Morgen maar eens langs de MacMe in LWD. Hoop dat het idd het betreffende 8600 probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebo_Neo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 18:55
Mocht hij defect zijn, wil ik hem eventueel wel overnemen voor de onderdelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Heb hem vandaag naar de MacMe in Leeuwarden gebracht. Binnen een week zouden ze me bellen met het resultaat van de patient, en of ik toestemming geef om de operatie door te laten gaan.

Onderzoekskosten moet ik zo en zo wel betalen (42) euro. Hoop enkel dat ik niet een compleet nieuw logic-board moet gaan betalen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Das toch wel vreemd dat je dat moet betalen. En dat je zo lang moest wachten. Bij mij was de diagnose binnen 5 minuten gesteld.
Tevens kreeg ik vanmiddag een belletje dat ie al klaar was, en dat ik hem kan ophalen. En dat zonder kosten.

[ Voor 24% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 21-07-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
gisteren middag status van mn machine binnen gekregen.

Blijkbaar is het logicboard defect. kosten reparatie 588,03 inc arbeidskosten. - 105 euro tbv onderzoekskosten.

Denk wel dat ik hem laat repareren, voor 600 euro heb ik geen nieuwe macbook pro. hierna toch doorsparen voor een nieuwe :(

Anyway.. hij is nog te repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Is wel gebleken dat het de videokaart was? of was er wat anders kapot?
Als het de videokaart was/is zou ik even contact opnemen met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

To_Tall schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:15:
gisteren middag status van mn machine binnen gekregen.

Blijkbaar is het logicboard defect. kosten reparatie 588,03 inc arbeidskosten. - 105 euro tbv onderzoekskosten.

Denk wel dat ik hem laat repareren, voor 600 euro heb ik geen nieuwe macbook pro. hierna toch doorsparen voor een nieuwe :(

Anyway.. hij is nog te repareren
Waar is dat? Ik heb voor het vervangen van hetzelfde logicboard een offerte van €951,- gekregen. Voor 600 wil ik nog wel eens heroverwegen om hem te laten repareren. 951 was me echt veel te veel. Ik kan trouwens ook nog wel even langs LJS gaan om hem daar nog eens te laten testen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_obb op 26-07-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
machine bleef niet lang genoeg aan om te constateren dat de videokaart het defect heeft veroorzaakt.

Kosten zijn 588,03. dat zijn nog wel kosten waar ik over na kan denken. Denk ook wel dat ik deze laat repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Heb hier nog geen reactie terug, als ik morgen geen reactie heb ga ik er even achteraan bellen, ze zouden binnen een week contact met me opnemen, en dan is het een week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
En das nu 2 weken geleden, ben benieuwd hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
hier sinds vanavond hetzelfde probleem, aanzetten en na twee seconden weer uitvallen.
Zonder RAM geeft de machine een beep.

Hoe is het met de mbp's van de andere posters afgelopen?

• burdieb
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 14:58
Beste Allemaal,

Nieuw op het forum, hoop dat ik iedereen een plezier doe met dit bericht.

Ik heb ditzelfde probleem gehad; ligt inderdaad aan de 8600M GT.

Ik kreeg destijds een offerte voor reparatie (nieuw Logicboard) van €982,-
Aangezien je daar 2 goedwerkende, gebruikte MBP's voor hebt, ben ik zelf gaan proberen
het Macbook te repareren, en met resultaat!

Wat je moet gaan doen, is een alternatieve huis, tuin, en keuken-reflow van het moederbord.

Walkthrough:
- Bouw het moederbord uit (30 min werk, kijk op iFixit voor Tut's)
- Verwijder alle losse delen (vooral die van plastic, en de stickers, die gaan smelten)
- Laat je oven 10 minuten voorverwarmen @ 200C
- Leg onderhand je moederbord op opgerolde bolletjes folie op de bakplaat
- Leg je moederbord nadat het voorverwarmen gereed is in de oven
- Stel je oven in op 7:30 en zet de temperatuur weer op 200C
- Fingers crossed!
- Bouw het hele verhaal weer in elkaar
- "Boing!"

Let erop, dat dit een tijdelijk oplossing is; in mijn geval moest ik deze procedure ongeveer
elke 3 maanden herhalen, omdat de laptop er dan weer mee stopte...

Klinkt moeilijk en risky, maar als je een beetje oplet en de onderdelen (schroefjes) die je loshaalt
in een duidelijk layout weglegt, is er niets aan.
Risky is het niet; Je MBP werkt nu niet en is waardeloos, dus veel erger kan het niet worden.

Succes!

Bart

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
Bedankt Bart! Deze actie heb ik ook uitgehaald met behulp van een linkje vanaf Youtube.
Dit was de truc.

Het is wel ontzettend triest hoe apple met dit probleem omgaat, zeker omdat het probleem eigenlijk weer terug blijft keren, ook al krijg je een nieuw logic board.

Wat is eigenlijk de reden dat apple niet net zoals Dell e.d. een omruilactie hebben opgezet met ATI / AMD chips?

[ Voor 79% gewijzigd door .NCK op 21-09-2011 19:49 ]

• Dj Neo Ziggy
Ik snap het niet hoor. Als je mijn reacties lees hoe apple mijn probleem heeft opgelost.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

.NCK schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:10:
hier sinds vanavond hetzelfde probleem, aanzetten en na twee seconden weer uitvallen.
Zonder RAM geeft de machine een beep.

Hoe is het met de mbp's van de andere posters afgelopen?
Probeer voor je je Mac gaat verbouwen eerst eens of het met een andere AC adapter wel werkt? Ik had op mijn werk een MacBook die het 'ineens' niet meer deed, met dezelfde symptomen (2 sec aan -> poef! -> uit.) en dat loste zichzelf op met een andere adapter ;)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

.NCK schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:33:
Bedankt Bart! Deze actie heb ik ook uitgehaald met behulp van een linkje vanaf Youtube.
Dit was de truc.

Het is wel ontzettend triest hoe apple met dit probleem omgaat, zeker omdat het probleem eigenlijk weer terug blijft keren, ook al krijg je een nieuw logic board.

Wat is eigenlijk de reden dat apple niet net zoals Dell e.d. een omruilactie hebben opgezet met ATI / AMD chips?
Apple heeft voor de issues met de NVIDIA 8600m GT de garantie voor dit specifieke issue op de betreffende machines (MacBook Pro mid-2007 en early-2008) verlengd tot 3 jaar na aanschaf. Dit staat los van AppleCare en is dus ook van toepassing wanneer je enkel de standaard 1 jaar garantie hebt.

Los van het feit dat standaard 1 jaar garantie op een 'Pro' product misschien niet meer van deze tijd is, is de service die Apple biedt voor dit issue zeker netjes. Wat dan wel weer gebeurt is dat de resellers er minder netjes mee omspringen en het al snel op 'betaal maar een nieuw logicboard' gooien, simpelweg omdat ze dat meer oplevert.

Pagina: 1