Toon posts:

Mini PC: lanbox, minipc aldi of mediaplayer kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn op zoek naar een nieuwe mini-pc voor bij de tv omdat onze oude hp-mini de HD-mkvtjes niet trekt. Nu weten we niet of we nou een lanbox moeten inrichten, een minipc bij de aldi moeten kopen (staat vanaf 10 juli voor 300 euri te koop) of dat we een HD-mediaplayer moeten kopen.

We kunnen op het internet ook weinig vinden over ervaringen met de apparaatjes, er staat heel vaak bij dat het wel HD-content afspeelt maar weer niet alle...

We willen een apparaatje waar windows opstaat, die gemakkelijk HD-avi/mkv/etc afspeelt (alle codecs dus), liefst mee kunnen internetten, muziek afspelen (goede kwaliteit geluidsuitgang) en minimaal 200gig opslag.

Is er iemand die veel verstand/ervaring heeft van kleine apparaatjes en ons een advies kan geven?

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:03
Eén van jouw eisen is dat er Windows op moet staan, dus een HD Mediaplayer valt al af. Die Aldi (Medion) MiniPC heeft een Atom processor met een ION chipset. Ik heb veel goeds over de NVidea ION gehoord, en ook dat het HD moet kunnen spelen. Ga je dus voor gemak, dan koop je die en installeer je bijvoorbeeld XBMC erop. Waarschijnlijk lukt het ook wel om zelf een miniPC / HTPC samen te stellen en wellicht ook nog meer Bang For Buck, dan zal je even in een van de BBG'tjes moeten kijken.

Succes!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-12-2025
Als je toch een ION pc gaat kopen (300 euro bij de aldi), zou je ook deze kunnen overwegen.
Hij kost (ongeveer) hetzelfde, maar is misschien van betere kwaliteit.

http://tweakers.net/price...rock-ion-330ht-zwart.html

edit:
Deze van de aldi toch?: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_27/OFF01.SHTML

Dan kan je beter de asrock ion nemen, deze heeft een dual core (sneller) processor.

[ Voor 27% gewijzigd door pingwings op 04-07-2010 12:37 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
Was het alleen niet zo dat Windows geen gebruik kan maken van de GPU versnelling in de ION en dat je daar eigenlijk linux voor moet gebruiken?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Heb net zelf op ebay een Acer Revo gekocht, 4GB geheugen en 320GB harddisk. Wifi, gbit lan, spdif, hdmi etc en ze zouden stil moeten zijn. Echter geen ingebouwde optische drive helaas.

Kosten daar tussen de 240 en 280 (2GB ram of 4GB) inclusief verzenden. Wie weet interessant. Leuke is ook dat je ze achter je tv/monitor kunt hangen met de bijgeleverde vesa beugel.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:43:
Leuke is ook dat je ze achter je tv/monitor kunt hangen met de bijgeleverde vesa beugel.
Kun je hem dan nog bedienen met je remote?

This title is for sale, please send me a PM

• lexz1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:51
Kosten daar tussen de 240 en 280 (2GB ram of 4GB) inclusief verzenden. Wie weet interessant. Leuke is ook dat je ze achter je tv/monitor kunt hangen met de bijgeleverde vesa beugel.
Van wie welke seller heb je er 1 gekocht als ik vragen mag? Zag dat de sellers uit taiwan inderdaad beetje op zulk soort prijzen zaten, maar heb laatste tijd net iets te veel imitatie zooi gehad vanaf die kant :P.
Maar uit andere landen zijn direct weer 300+?

Verwijderd

Topicstarter
Heb net zelf op ebay een Acer Revo gekocht, 4GB geheugen en 320GB harddisk. Wifi, gbit lan, spdif, hdmi etc en ze zouden stil moeten zijn. Echter geen ingebouwde optische drive helaas.

Heb je die al binnen toevallig? Ik ben wel benieuwd hoe deze met het afspelen van HD-content omgaat.

Ik vraag me af of ik wel goedkoper uitkom als ik zelf een minikastje met losse onderdelen zou kopen. Hij hoeft uiteindelijk niet zo klein te zijn als die acer revo of de aldi mini-pc, maar max lanbox-formaat..

• Bob_NL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb me de afgelopen tijd met exact dezelfde vraag bezig gehouden.
Ik had eigenlijk al besloten om een eigen kleine HTPC te gaan bouwen toen ik de Aldi advertentie tegenkwam.
Een mediaplayer heb ik al, de Popcorn Hour A-110, maar die bevalt qua menustructuur en mogelijkheden niet.
Vervolgens ben ik een beetje aan het rondneuzen geweest naar de mini PC's.
De Aldi PC heeft voor die prijs wel een heel complete aanbieding, ware het niet dat de processor al ietwat ouder is. Dit zou echter niets uit mogen maken voor de HD content af te spelen.

Ik heb ook nog gekeken voor de Acer Revo, echter komt mij het design van de kast niet uit, omdat ie in het zicht staat. Dan komen er aan alle zijdes kabels uit....

Hetgeen ik nu net besteld heb is Asrock ION 330HT Zwart
Deze kost hetzelfde als die van de aldi, echter dan zonder toetsenbord en software....
Succes met de keuze!

[ Voor 5% gewijzigd door Bob_NL op 04-07-2010 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit ziet er trouwens ook wel errug nice uit: ASRock Core 100HT

Misschien een beetje overpriced, maar waar ik in reviews lees dat de 330 nog wel eens problemen heeft met grote HD-bestanden schijnt deze daar geen enkel probleem mee te hebben...

• Bob_NL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
@Sabientjuh: Ziet er zeker goed uit; opvolger van de ION330, echter iswel een stap omhoog qua prijs.
In die prijsklasse kun je ook een HTPC zelf bouwen! Dat was ik namelijk eerst van plan.

Ik vond bij de ION330 juist de doorslag geven dat de prijs zo interesant is.

Echter wat HD betrefd, dit heeft meer met de grafische interface te maken dan met de processor zelf.
Pagina: 1