Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kenners,

Binnenkort ga ik een sportevenement filmen en van die dag een korte documentaire maken. Deze documentaire wil ik gaan voorzien populaire muziek, waarschijnlijk zal ik twee nummers hiervoor gaan gebruiken. Deze documentaire zal op YouTube geplaatst worden. Je voelt de bui nu al aankomen, dat gaat me geld kosten. Zoals iedereen weer regelt Buma-Stemra de rechten met betrekking tot de muziek in dit soort filmpjes. Ik heb de site van Buma-Stemra uitgeplozen maar ik kom er niet uit wat die kosten zijn. Ook heb ik van de site een PDF-bestand gedownload over deze materie maar ook daar wordt ik niets wijzer van.

Kortom, wie kan me vertellen wat het me gaat kosten als ik twee populaire nummers in een filmpje gebruik wat op internet geplaatst wordt?
En, moet er extra betaald gaan worden als de opdrachtgever het filmpje in het openbaar vertoond op andere evenementen van hen?

Ik hoop dat iemand op me weg kan helpen, alvast bedankt!
Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kosten hangen bij mijn weten van verschillende dingen af (is het filmpje van commerciele aard, hoeveel en welke muziek etc). Ik zou de boel zoveel mogelijk van tevoren af proberen te vangen, het zou zonde zijn als je na al je moeite de boel weer offline moet halen en/of een boete moet betalen.
Wat ik zou doen is contact met Buma opnemen via hun contactformulier, daar kun je vrij gericht je vraag stellen en daar zul je een beter/completer antwoord krijgen dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als je een antwoord krijgt, let me know. Ik wil ook in deze materie duiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Reken voor een professionele productie met volledig gebruikt Top 40 nummer op zo'n 800/1000 euro.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet direct de muziek die je in gedachten had, maar Moby levert voor non-commercial use wel 'gratis' licenties op uitgebrachte en niet uitgebrachte nummers. Je kunt ze aanvragen via mobygratis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 22:08:
Misschien niet direct de muziek die je in gedachten had, maar Moby levert voor non-commercial use wel 'gratis' licenties op uitgebrachte en niet uitgebrachte nummers. Je kunt ze aanvragen via mobygratis.com
Mooie tip, veel muziek.

Staat niet bij of je het ook voor You Tube mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

jd1987 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:54:
Reken voor een professionele productie met volledig gebruikt Top 40 nummer op zo'n 800/1000 euro.
Bronvermelding? Per nummer, dat klinkt als behoorlijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crutch
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Crutch

Masculinist

Misschien is deze PDF van BUMA STEMRA verhelderend.

[ Voor 4% gewijzigd door Crutch op 17-07-2010 13:20 . Reden: Het juiste beestje bij het juiste naampje noemen. :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat is het inderdaad. Daar gaat m'n idee voor een hogeschoolproductie, wat een dure meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:47
Licentievrije muziek gebruiken.
Die van Moby is er éen van maar er is veel meer:
http://www.google.com/search?q=license+free+music

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als het een hogeschoolproductie is of iets anders kleins , iets dat niet commercieel is zou ik mij er niet zoveel zorgen om maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Paquito op 18-07-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:23
inderdaad op zoek naar "gratis" muziek, mijn zwager levert ook aardig wat albums: http://collagerecords.com/

alhoewel ik hoorde ook dat Buma licentievrije muziek niet erkend?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Paquito schreef op zondag 18 juli 2010 @ 16:53:
Als het een hogeschoolproductie is of iets anders kleins , iets dat niet commercieel is zou ik mij er niet zoveel zorgen om maken.
Ja, waar ligt de grens?
FAD schreef op zondag 18 juli 2010 @ 16:58:
inderdaad op zoek naar "gratis" muziek, mijn zwager levert ook aardig wat albums: http://collagerecords.com/

alhoewel ik hoorde ook dat Buma licentievrije muziek niet erkend?
En het probleem daarvan is? Ik zie het niet.
Kalief schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:37:
Licentievrije muziek gebruiken.
Die van Moby is er éen van maar er is veel meer:
http://www.google.com/search?q=license+free+music
Goeie. * Jejking writes down does.
Pagina: 1