Goedkope koeler S775 Pentium 4

Pagina: 1
Acties:

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 22:56

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik ben opzoek naar een goedkope en stille koeler als vervanging voor de (3 jaar oude) boxed koeler die nu met veel lawaai een Pentium 4 in idle nog net op 43 graden krijgt.

Ik heb zelf al wat lopen zoeken en kwam zoiets tegen: http://azerty.nl/8-976-68...ling-alpine-7-gt-koe.html heb alleen geen flauw idee of die een beetje stil is en tegelijk ook nog redelijk koelt?

Liefst inclusief verzendkosten niet boven de 20 euro. Gaat om een redelijk 'op leeftijd' systeem waar ik niet teveel geld voor wil uitbesteden. Dus een simpele goedkope en stille koeler die in idle een Pentium 4 toch wel onder de 40 graden kan krijgen.. en ik ben blij :D

Gaat trouwens om een Pentium 4 524 HT voor socket 775 die op 3,06 GHz draait (stock). Zit in een normale ATX kast. Met een dus 3 jaar oude boxed koeler van Intel die behoorlijk veel geluid produceert (laatst nog helemaal stofvrij gemaakt)

Hopelijk heeft iemand tips? :)

---

• FZJ220706
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-02-2021
Gewoon even de deur uit richting: http://www.mycom.nl/Produ...r%20Hyper%20TX%203/234317

(edit: ze bezorgen ook nog eens gratis)

[ Voor 16% gewijzigd door FZJ220706 op 04-07-2010 10:49 ]

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 17:37

Mop mop, gas derop!

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
FZJ220706 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:48:
Gewoon even de deur uit richting: http://www.mycom.nl/Produ...r%20Hyper%20TX%203/234317

(edit: ze bezorgen ook nog eens gratis)
Enig ervaring met deze koeler? Heb het liefst nog een paar andere koelers zodat ik daaruit een keuze kan maken.

---

• FZJ220706
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-02-2021

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
Ja die heb ik net even gelezen. Ik denk dat ik toch naar iets anders op zoek ben. Ik ga nog even kijken.

---

• Sondeer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2025
gewoon een hyper kopen en die voltmodden (gratis),
is hij stil en blijft goed koelen.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Arctic Freezer 7 Pro ;)

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
En wat als ik een nieuwe intel boxed koeler koop? :P Die boxed koeler die er nu in zit draait op 4298 RPM :S Dat lijkt me niet normaal.. kan me niet herinneren dat die zoveel geluid maakte toen 'ie net nieuw was.

---

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-01 11:13
Joh, gewoon die hyper TX3 halen, heb ik ook gedaan bij een oude pentiumbak van mijn vader, werkt prima. Als je dan toch bezig bent, kijk dan even of er een actieve koeling op de bridge zit en vervang die door zon'n passief koelertje van zalman, scheelt ook weer geluid.

Onder de grote rots, naast die kleine

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

PhilipvD schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:15:
En wat als ik een nieuwe intel boxed koeler koop? :P Die boxed koeler die er nu in zit draait op 4298 RPM :S Dat lijkt me niet normaal.. kan me niet herinneren dat die zoveel geluid maakte toen 'ie net nieuw was.
Ga ze tweedehands zoeken, die koop je niet in de winkel! Dus in dat geval: Hyper TX of Freezer 7 Pro. Vs stock: minder noisy, betere prestaties, ietsje duurder.

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
Crazyclaws schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:23:
Joh, gewoon die hyper TX3 halen, heb ik ook gedaan bij een oude pentiumbak van mijn vader, werkt prima. Als je dan toch bezig bent, kijk dan even of er een actieve koeling op de bridge zit en vervang die door zon'n passief koelertje van zalman, scheelt ook weer geluid.
Is passief, ik heb gister de voeding van die pc vervangen voor een Be Quiet!. Dat scheelde al een hoop. Toen had ik de pc een paar seconden aan gehad zonder cpu koeler en hij was muisstil.
Dus dan denk ik dat ik toch die Cooler Master Hyper TX3 ga halen. Maar ik las dat die nogal onvriendelijk was in het bevestigen van de fan op de koelbladen?

---

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-01 11:13
PhilipvD schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:32:
[...]

Is passief, ik heb gister de voeding van die pc vervangen voor een Be Quiet!. Dat scheelde al een hoop. Toen had ik de pc een paar seconden aan gehad zonder cpu koeler en hij was muisstil.
Dus dan denk ik dat ik toch die Cooler Master Hyper TX3 ga halen. Maar ik las dat die nogal onvriendelijk was in het bevestigen van de fan op de koelbladen?
Heb ik geen problemen mee gehad, meer een soort klik en klaar dingetje wat mij betreft

Onder de grote rots, naast die kleine

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
En weet je toevallig of die koeler wel gaat passen? De kast is zo even snel vanaf de bovenkant gemeten 18cm breed. Die koeler is 14 heb ik begrepen? Gaat dat wel passen..

---

• Pesu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07-2025
Hallo,

Even een vraagje. Mijn P4 heeft een temp van 61 in idle. Is dat erg?

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2025
erg is een breed begrip.
Ja het is erg dat hij idle al 61 is want dan wordt ie stressed zeker weten te veel.
Ja want dan doet je CPU koeling niet goed zijn ding
Ja, hoewel een CPU best 61 graden kan worden, kan hij niet veel meer hebben. (mijn P4 schakelt zichzelf uit bij 70)
Kijken of je CPU koeler warm aanvoelt (zo nee pushpin losgeraakt misschien?). Zowiso stof eruit halen.

@ TS. gewoon even vanaf je moederbord meten tot je kast deurtje. Koeler is 14cm hoog vanaf moederbord. dus 18cm zou moeten passen. (afgaande van een kastdeur die niet al te dik is.
Pagina: 1