Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 18:10
Hoi allemaal, ik heb een probleempje, Ik krijg het niet voor elkaar om toegang te krijgen tot mijn Maxtor 500Gb hardeschijf die ik heb aangesloten aan mijn Linksys WRT610N.

Even wat details, Ik zit draadloos op het netwerk (N2.4Ghz) met een laptop met Windows 7 als os. Ik gebruik dus een Linksys WRT610N met de laatste firmware, namelijk 2.00.00 B05, en ik heb een 500GB maxtor USB externe hardeschijf. Het netwerk loopt verders harstikke goed, alles word herkend, heb er namelijk nog een pc en Xbox360 op aangesloten en dat werkt allemaal gewoon goed samen.

Nou heb ik dus de HD aangesloten op de router, als ik dan naar de webinterface ga, en dan naar Storage, staat de schijf netjes aangegeven, ik heb de schijf geformateerd via de webinterface. Daarna heb ik de gehele partitie van de schijf gedeeld, en zowel guests als admin toegang gegeven. Als ik dan op de laptop bij netwerk kijk, dan geeft die bij computers mijn laptop aan en de WRT610N staat er ook netjes bij. Maar als ik er nu op klik, krijg ik de volgende melding: Geen toegang tot \\WRT610N. Ik krijg verders ook geen inlog schermpje, en kom er dus gewoon niet in :S

Ik heb zelf de handleiding goed doorgenomen, maar daar stond niks in waar ik wat aan had, heb verder nog even gezocht op het net en hier op GOT, en heb ook hier en daar wat topics gevonden, maar ik had er zelf niks aan.

Weet er hier iemand meer over, of heeft iemand mischien een goede uitleg voor mij? Wil toch echt heel graag die 500GB kunnen benaderen.

Met vriendlijke groeten

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Ten eerste is 2.00.00 B05 niet de laatste firmware, maar dat mag geen invloed hebben op de share.
Controleer eens of er geen stored credentials zijn voor de linksys router. Gooi die weg en zorg ook dat er onder 'net use' geen vemeldingen staan. Probeer het dan nogmaals.
Map desnoods onder de CLI, dan heb je meer gedetaileerde foutmeldingen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
Bedankt voor je reactie, heb stored credentials nagekeken, maar daar staat niks in van linksys, ook niet onder net use. En wat bedoel je met "Map desnoods onder de CLI" ? Ik weet redelijk veel, maar dit zegt me niks ;)

En was vergeten te zeggen dat ik versie 2.0 heb van de wrt610N, en bij firmware downloads staat toch echt versie Ver.2.00.00.05 als laatste firmware aangegeven op de linksys site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

start, run, cmd.. en daar net use x: \[host][share]
Ik was vergeten dat er een v2 is, dan zal de fw versie wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
Heb het geprobeerd, maar krijg elke keer de boodschap "De syntaxis voor deze is:" en dan een hele lijst commands, Ik voer hem dus verkeerd uit, maar heb meerdere dingen geprobeerd, maar het lukte niet.

Sorry ben qua dos en nu met dit voorval een regelrechte noob. In ieder geval bedankt voor je reactie, heb zelf nog wat gezocht, maar kan nergens een oplossing vinden. Heb nog wel geprobeerd om de FTP opties te activeren, dat is inmiddels gelukt, kan met de FTP server connecten en uploaden en downloaden, maar helaas is het me dus nog niet gelukt om hem als normale hd aan te kunnen spreken :( Ik snap er echt niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Om een of andere reden haalt react de slashes weg.. doe even een view op mijn post om de code te zien.
net use ? moet ook voorbeelden geven overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
Sorry, heb het geprobeerd, maar het werkt niet, maar ik snap er dan ook geen bal van :P in ieder geval bedankt voor de hulp,

Nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
Ik heb het opgelost, wel op een beetje rare manier, Ik heb van Cisco het programma Network magic geinstaleerd, die zag gelijk de map staan, maar had nog geen toegang, kreeg een error melding met een link naar een webpagine met allerlei oplossingen. Daar stond een firewall tutorail in, Er was al 1 entry voor purenetworks, maar heb 2 andere extensies ook toegevoegd aan de uitzondering van de firewall, daarna moest ik nog een ip range toestemming geven voor inbound communicatie. Vervolgens heb ik een opnieuw opgestart, en vanaf dat moment kon ik via Network Magic de hardeschijf inkomen, het rare is dat als ik bij Computer kijk, ik niet mijn netwerk hd zie staan onder netwerk, maar wel in de verkenner als ik hem open met Network magic. Nu heb ik een snelkoppeling gemaakt van de schijf en in mijn Computer Tab geplaatst, en daar staat nu onder Netwerk locatie 1 mijn gedeelde netwerk schijf, beetje omweg, en er de hele dag onderhand mee bezig geweest, maar heb het nu eindelijk dan voorelkaar :P Nu nog op mijn pc met Windows xp voorelkaar zien te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Linkje van die pagina wellicht handig? :)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Pagina: 1