Twijfel, Audi of BMW ik kom er niet meer uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Afgelopen weken bezig geweest kijken naar nieuwe auto, de overgebleven opties zijn:

1. Audi A5 Sportback 3.2 FSI quattro Pro Line
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1by1habw23q_800.jpg

2. BMW 528i Executive
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1cykaobrgga_800.jpg

In beide inmiddels proef gereden, levertijd van beide allebei zo rond de 3 maanden (bmw mogelijk 4). Wou in principe voor de Audi gaan maar die BMW reed eveneens als een zonnetje. Ik moest zonodig van mijn zwager (die deze besteld heeft) hem toch proberen. En jawel dat bracht me toch weer aan het twijfelen, qua uiterlijk heeft de Audi mijn voorkeur maar vind de nieuwe 5 serie toch ook zeer mooi om te zien. De remmen van de BMW zijn wat fijner en wat directer, de Audi heeft wel opties maar alle opties bij Audi zijn qua prijs absurd.

Hoe hak je nou de knoop door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kop of munt! Het gaat dan niet om de uitslag an sich, maar het gevoel dat je hebt als het bijvoorbeeld de Audi wordt. Dat gevoel zegt je of dat de uitslag juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

De BMW is wat nieuwer qua model, de A5 sportbreak is wat minder gebalanceerd qua uiterlijk naar mijn meing. Heb je 'n idee van de opties die je kiest of standaard meegeleverd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

In welke functie ga je de auto gebruiken? Welke is financieel het meest interessant? Welke heeft het laagste label? Ga je de auto in winterse weersomstandigheden gebruiken? Heb een collega die steevast met moeite de parkeerplaats op kwam met zijn achterwiel aangedreven 3-serie.

Verder is dit natuurlijk een luxeprobleem.

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 04-07-2010 08:55 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Ik zou eerder een 2.0 TSI of een 3.0TDI A5 pakken, die 3.2 is helemaal niet zo'n bijzonder fijne motor. Dat gezegd hebbende zou ik in deze keuze voor de BMW gaan, maar liever voor een andere motor in combinatie met de - toch wel superieure - quattro aandrijving.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op basis van welke eisen ben je tot deze twee keuzes gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

StevenK schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:00:
Dat gezegd hebbende zou ik in deze keuze voor de BMW gaan, maar liever voor een andere motor in combinatie met de - toch wel superieure - quattro aandrijving.
Euhm? Volgens mij haal je dingen door elkaar (Quattro? BMW?) of begrijp ik die zin niet helemaal?

De BMW 5-serie is wel nieuwer qua model, dus als je de auto's particulier aanschaft dan zou je daar wellicht uiteindelijk meer voor terugkrijgen bij verkoop, maar de Audi is daarentegen ook niet zo enorm oud..

Het wordt toch een verhaal van persoonlijke smaak over het uiterlijk, als je beide auto's er mooi uit vindt zien, dan kan je je keuze maken op basis van het rijgedrag, want je zal immers ook in de auto moeten gaan rijden.

Succes met het maken van de (juiste) keuze! ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Welke auto geeft je het beste gevoel? Dan moet je die nemen :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:00
Duidelijk: de A5, maar dan met idd een 3.0 TDI blok. (en bij voorkeur Coupe versie ipv Sportsback) (als je de kofferbakruimte niet per se nodig hebt)

De 5-serie is wat mij betreft niet sportief genoeg qua uiterlijk.

En de kleur.. ik zou voor donkergrijs/zwart gaan, niet voor zilver.
Bij de A5 is spierwit met zwarte velgen ook enorm mooi.

(Ik heb overigens zelf onlangs een BMW 330XD gekocht)

Mocht ik hem zelf moeten bestellen:

A5 Coupe, 3.0 TDI quattro,
kleur: wit,
velgen: zwart/antraciet
bekleding: zwart leder
uitvoering: s-line interieur + exterieur.

[ Voor 4% gewijzigd door stfn345 op 04-07-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Wat ik onlangs uitgelegd kreeg van een vriend is dat Audi persee een motor in rechte lijn er in wil zoals BMW doet ipv half gedraaid, maar vanwege de voorwielaandrijving zitten ze dan vast aan een transaxle, waarbij de assen uit de zijkant van de versnellingspook/differentieel er uit komen zetten als het ware. Anders zou de motor nog meer naar voren moeten liggen. om helemaal achter je motor pas de aandrijflijn te kunnen redirecten naar je voorwielen.

Dit is bij BMW niet nodig omdat je achterwielaandrijving hebt, waardoor de motor een stuk verder naar achter kan liggen, wat je wegligging weer ten goede komt.

Vergelijk maar eens hoeveel extra neus er voor de voorwielen zit bij een Audi en een BMW.

Correct me if i am wrong maar puur qua techniek zou ik dus sowieso voor de BMW gaan omdat Audi allemaal rare oplossingen bedenkt die nergens voor nodig zijn, alleen omdat ze het blok er recht in willen hebben terwijl die ook prima gedraaid zou kunnen.

/edit

Overigens ben ik wellicht bevooroordeeld omdat ik een BMW ga kopen zelf over een poosje, maar dat vooroordeel ontstond dus wel door deze technische keuzes bij BMW t.o.v. andere merken.

[ Voor 14% gewijzigd door _eXistenZ_ op 04-07-2010 13:13 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dit wordt denk ik een beetje een BMW vs. Audi fanboy verhaal. Je moet de auto kiezen die je zelf het leukst / best / mooist vindt, dat is gewoon een persoonlijke keuze waar mensen op een forum je niet echt mee kunnen helpen. Technisch zullen ze elkaar niet veel ontlopen, in ieder geval niet dusdanig dat we nu kunnen zeggen 'die is inferieur en die is beter'. Je hoort vaak dat BMW sportiever rijdt dan Audi, maar dat heb je zelf al kunnen ervaren. Je zou eventueel nog eens een proefrit kunnen maken. Enige tip die ik je nog mee kan geven is er goed op te letten welk interieur je het best vindt (ook hier weer: persoonlijke keuze), want dat is toch waar je het meeste tijd doorbrengt. Voor mij zou het de BMW worden: mooier interieur en het exterieur komt in het echt ook veel beter uit de verf dan op de foto.

[ Voor 3% gewijzigd door Cocytus op 04-07-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Of toch de andere optie, ergens diep in je hart, Porsche 8) (of natuurlijk VW Pheaton).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik mis de Mercedes E-klasse Coupé in je lijstje (de 350 CGI ) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

StevenK schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:00:
Ik zou eerder een 2.0 TSI of een 3.0TDI A5 pakken, die 3.2 is helemaal niet zo'n bijzonder fijne motor. Dat gezegd hebbende zou ik in deze keuze voor de BMW gaan, maar liever voor een andere motor in combinatie met de - toch wel superieure - quattro aandrijving.
De 5-serie zal binnenkort ook met vierwielaandrijving verkrijgbaar zijn, als je dat soms bedoeld.

In Nederland heb je mijn inziens weinig aan vierwielaandrijving en zorgt het enkel voor extra verbruik en een hoger wagengewicht. In de winter is achterwielaandrijving geniaal zolag je op vlak wegdek rijdt. In een winter zoals van dit jaar zijn winterbanden handig als je niet voortdurend je auto wilt uitgraven.

Er zijn veel mensen die het uiterlijk van de A5 geweldig vinden. Ik heb het nooit een mooie auto gevonden. In de vierdeursversie wordt het er niet beter op. Ik zou eerder de 5-serie nemen hoewel ik dat ook geen erg spectaculaire auto vind. Het interieur is wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Jazzle schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:14:
Ga dan gewoon voor de Sedan ;) Maar wel een diesel hé! _/-\o_

Als ik zelf voor de keuze tussen deze 2 zou staan zou ik gaan voor de Audi... vind de BMW's niet zo geweldig zelf... maarja ligt aan je budget en wat je verwacht van een auto!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik vind sowieso een niet kloppende vergelijking qua prijs.
De Bmw exe kost 57k vs 65k van Audi. Zal eerder de High Exe voor de Bimmer nemen, maar dan ben je nog bijna 4000euro goedkoper uit dan de Audi.
Ga eens een proefritje met de 535i maken zal ik zeggen als er nog rek in je budget zit. Zeker als je niet perse een automaat wil, dan is het prijsverschil te verwaarlozen tussen de Audi en de Bmw.
Ik zal voor de machtige 535i gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Niet vergeten dat een A5 Sportback een dure naam is voor een A4 met 5e deur. Alles is A4 bij de A5 : Materialen, uitvoeringen, extra's enz. Puur qua klasse inschaling is de Bmw een stapje hoger / groter. De a5 hoort qua grote bij de Pasat, Mondeo enz. Terwijl de 5 serie bij de A6, Mercedes E hoort.

Daarnaast is er een fors verschil in rijkwaliteit tussen audi en bmw, zelf heb ik net 4 jaar Audi A6 2.7tdi MT achter de rug en zit nu in een Bmw 730D. Dit rijdt stukken beter/strakker dan de Audi. Daarbij is de nieuwe iDrive een forse vooruitgang t.o.v. de MMI van audi, zeker die in de A4/5 steekt. Ik meen dat in de nieuwe 5 dezelfde iDrive / Navigatie / scherm steekt als in de 7 serie.

Voordeel voor Audi en dan spreek ik over de A6 niet de a4/5 : Afwerking nog wat beter als bij Bmw en de, in mijn ogen, fantastische Multitronic automaat die op sommige uitvoeringen te krijgen is.

Veel succes met je keuze, maar ik zou de Bmw nemen in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

330d schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:35:
Ik vind sowieso een niet kloppende vergelijking qua prijs.
De Bmw exe kost 57k vs 65k van Audi. Zal eerder de High Exe voor de Bimmer nemen, maar dan ben je nog bijna 4000euro goedkoper uit dan de Audi.
Leaseprijzen via leaseplandirect zijn nagenoeg hetzelfde.

Maar laten we de ts eens wat antwoorden geven op de vragen die gesteld zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 11-07-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je er ook mee op vakantie gaat e.d. dan zou ik zeker voor de BMW gaan. Vooral de hoofdruimte achter is een stuk beter, meer kofferruimte en in het geheel gewoon een maatje groter dan de Audi. Ik zou persoonlijk liever in een 5-serie vertoeven dan een A5, maar dat is puur een gevoelskwestie. De A5 is simpelweg de mooiste Audi, maar nog niet mooier dan een leuk aangekleden BMW 5 ;)

Maar inderdaad, de tip van 'ga eens rijden in de 535i' is geen slechte. Vooral het extra koppel, dat ook nog eens veeeeel eerder beschikbaar is, maakt het echt een heerlijke kilometervreter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Het is koop, geen lease. Ik heb gereden in deze modellen:

- BMW 528i High Executive (cat. prijs 65k)
- Audi A5 Sportback 3.2 FSI quattro Pro Line (cat. prijs 65k)

De BMW is standaard in het dure pakket wat completer, ook wat ruimer (zeker achterin). De 535i gaat naar een cat. prijs van ruim 73k, dat vind ik iets teveel van het goede worden (het moet inderdaad een automaat zijn).

Ik rij nu een E280 uit 2007, en de nieuwe E serie van Mercedes spreekt me niet meer aan.

Dingen op een rij zettend gaat me voorkeur uit naar die BMW, probleem die A5 in het wit vind ik echt prachtig om te zien. Dus de keuze wordt/is een beetje uiterlijk of de beste koop keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De Audi ziet er inderdaad wat sportiever uit, maar dat komt ook omdat de A5 oorspronkelijk geïntroduceerd is als zijnde de coupe-versie van de A4. Daar hebben ze nu twee extra deuren toegevoegd om het een beetje een sportievere variant van de A4 sedan te maken. Als je echt op zoek bent naar die sportiviteit is het M-pakket misschien nog een optie. Als je echt kilometers gaat maken zijn de diesels van BMW natuurlijk heerlijk, maar dan zou ik ook naar de comfortzetels kijken, die zitten heel erg goed tov de normale stoelen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
MrCaBLeGuY schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:00:

- BMW 528i High Executive (cat. prijs 65k)
- Audi A5 Sportback 3.2 FSI quattro Pro Line (cat. prijs 65k)
Je zit bij de Audi aan de hoge kant gezien de instapprijs van de auto die vanaf 39 is, bij de bmw klopt het beter die is er vanaf 51.

Gezien bovenstaande is het aan te nemen dat de afschrijving van de Bmw minder hard zal gaan dan die van de A5. Denk er ook eens aan als je prive koopt om de wagen in duitsland te halen, de kortingen daar (ik woon er) zijn stukken hoger dan je in NL kan krijgen. Kijk b.v. eens op APL wel nog even de bpm/co2 nonzens erbij tellen voor NL import. De btw is tegenwoordig gelijk dus die hoef je er niet meer uit/in te rekenen. Je krijgt nu 12,6% op een 528i vanaf 39.880 inc btw ex NL taxen.

Nog een tip : Als je tijd en zin hebt, afhalen bij BMW-Welt in München prachtige ervaring en plak er een vakantie achteraan van een paar dagen.

En @hierboven : de A5 sportback is op basis van de A4 niet op basis van de A5 coupe, gebouwd.

[ Voor 9% gewijzigd door HaseMike op 04-07-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Ik ga toch ook maar eens een proefritje maken in de 535i (ik wil perse benzine). De afstanden die ik rijd zijn niet absurd. Gebeld met de lokale BMW dealer maar die heeft hem niet staan (alleen de 523i) maar hij gaat kijken of hij er een kan regelen voor een proefrit. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Jazzle schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:14:
Die is wel weer mooi maar die mist toch echt 2 deuren :-)
Yonni schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:11:
Of toch de andere optie, ergens diep in je hart, Porsche 8) (of natuurlijk VW Pheaton).
Tsja elke keer als ik naar Top Gear kijk (heerlijk het is weer begonnen ga voor het slapen nu nog even S15 Episode 2 kijken, hij is net online) komen er wel dingen voorbij die je blij maken. Met name de aflevering met de Audi RS6 en de BMW M5 waren uitnodigend maar om nou 100.000+ aan een auto uit te geven, dit is zoals iemand anders al ook al een luxe probleem en verwacht er enorm veel plezier van te hebben. Ooit zal ik vast nog wel iets iets te geks kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

HaseMike schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:31:
[...]
tip : Als je tijd en zin hebt, afhalen bij BMW-Welt in München prachtige ervaring en plak er een vakantie achteraan van een paar dagen.
[...]
Zeker doen, en als bonus krijg je een rit van München terug naar Nederland over de A3, waar over echt grote stukken geen limiet geldt en je ook echt hard kan rijden.

Voor mij zou het een no-brainer zijn. In een auto hoort de motor zoveel mogelijk achter de vooras te liggen (BMW), en niet ervoor (Audi). BMW is voor zo ver ik weet ook de enige reguliere auto-bouwer die ernaar streeft om een 50:50 gewichtsverhouding te handhaven, wat de wegligging echt ten goede komt. Zelfs zonder hulpmiddelen als DSC blijft een BMW goed in het gareel en voorspelbaar.

Maar dit is de opvatting van iemand die BMW-minded is. Uiteindelijk is het een persoonlijke keus. Eerlijk is eerlijk, beide auto's zijn goed en de momenten waarop de superieure wegligging van de BMW echt belangrijk wordt, is als op de limiet over een bergweggetje of de Ring probeert te blazen.
Quatro is ook een geweldige techniek, en heeft zeker wel z'n meerwaarde, maar je moet er ook de prijs voor betalen (hoger verbruik, hoger onderhoud).

De keren dat ik aan het kijken was voor een nieuwe auto, gold eigelijk maar 1 ding, en dat was hoe ik mij voelde in een auto. Voel ik me daar thuis in en zie ik mezelf daar al vele km's in rijden? Ik rij nog steeds in mijn eerste auto, een auto die mij direct een goed gevoel gaf. 3 dagen in een 1 rijden, deed dat niet. Conclusie, ondanks alle rationele pluspunten van de 1 (zuiniger, airco, stiller, meer vermogen), blijf ik toch in mijn oude 3 (geen airco, boven de 80 duidelijk rumoeriger, slechts 100pk, beschadigde laklaag, doorhangend hemeltje, beschadigde bekleding van de stoelen en bank, etc) rond rijden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Mijn vriendin wilt ook graag een 1-serie. Ik ben kwa 'BMW' een E39 gewend en het verschil van de 1-serie met de 5-serie is mij wat te groot kwa wegligging en rijgedrag. Maarja, probeer dat haar maar wijs te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Ik zou voor de Audi gaan.. maar het is puur een kwestie van smaak..
In welke auto heb jij de grootste glimlach? ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

HaseMike schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:09:
Niet vergeten dat een A5 Sportback een dure naam is voor een A4 met 5e deur. Alles is A4 bij de A5 : Materialen, uitvoeringen, extra's enz. Puur qua klasse inschaling is de Bmw een stapje hoger / groter. De a5 hoort qua grote bij de Pasat, Mondeo enz. Terwijl de 5 serie bij de A6, Mercedes E hoort.
Dan moet je de 5-serie wel goed uitrusten. Ik weet niet hoe schraal de F10 standaard is (het materiaalgebruik lijkt standaard wel beter) maar bij de E60 was een drama. De kwaliteitsbeleving was ver te zoeken in een kale 520d met stoffen stoeltjes en goedkope plastic interieurlijsten, dan kun je beter een 3-serie met leer en aluminium hebben. Aan kale prijzen heb je niets bij BMW en Audi.
MrCaBLeGuY schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:00:
Is gebruikt geen optie? Voor 60K haal je ook auto's in huis zoals een Audi S8, Alpina B7 en BMW M5. Ik kom in de configurator aan 68K voor een 528i in toonbare staat (High Executive met automaat, leer en HiFi Professional, maar zonder leuke gadgets). De opties schrijven binnen een paar jaar 80 procent af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wil je perse een 6 cylinder? De nieuwe 2.0TFSI (211pk) rijd imho een stuk lekkerder dan de, inmiddels toch wat verouderde, 3.2 FSI. Qua prestaties ontlopen ze elkaar ook niet. Met ABT chip (incl. garantie van PON) ben je zelfs een stuk sneller. Niet alleen qua rauwe prestaties, ook qua soepelheid wint de 2.0TFSI gewoon.

Het mooie is dat die auto gewoon 15.000,- goedkoper is dan de 3.2, dat scheelt een hoop. Verbruik is ook nog eens een bak lager.

De 3.2 FSI zal binnenkort sowieso vervangen gaan worden door de 3.0T, dus je investeert gewoon in oude techniek, wat de restwaarde ook niet ten goede zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:36
Ik zou om voor de BMW gaan, ik vind de Audi een zielloos ding dat onderhuids 'gewoon' een Volkswagen is.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Zeker voor de Audi gaan. Kwa styling de mooiste. En ich liebe Audi gewoon.
En wat er eerder vermeld is, ga voor de 2.0 TFSI

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Die levertijd van BMW ga je sowieso niet halen. Ik heb een half jaar geleden een 550i GT besteld (nee, gelukkig niet voor mezelf) en die zou vorige maand geleverd worden. Mooi niet dus, ik werd gebeld dat het nog minstens tot januari zou duren 8)7

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De levertijden zijn bij Audi hetzelfde. Elke maand, komt er weer een maand bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik zou BMW kiezen als ik jou zo hoor, je krijgt daar geen spijt van :P Ik ben al een jaren lange bmw rijder :P En spreek dus uit ervaring _O- Eerst een 316, toen een 320, nu een 528 en een 318.

[ Voor 19% gewijzigd door -Thunder- op 10-07-2010 11:22 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Zou lekker een turboblok nemen. Sowieso minder verbruik en mogelijkheden zat om op te voeren naar meer koppel en pk's. Heb nog nooit in een BMW gereden, dus ken het verschil niet. Ik weet het niet hoor, maar je krijgt toch wel een bepaald gevoel als je bij beide auto's naar binnen stapt? Wat voelt beter aan? Daar zou ik de keuze op baseren...

[ Voor 24% gewijzigd door flo_ op 10-07-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ben benieuwd of je proefrit doorgaat met de 535i en hoe je dit vindt rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:11:
Correct me if i am wrong maar puur qua techniek zou ik dus sowieso voor de BMW gaan omdat Audi allemaal rare oplossingen bedenkt die nergens voor nodig zijn, alleen omdat ze het blok er recht in willen hebben terwijl die ook prima gedraaid zou kunnen.
Je zit helemaal fout. Audi doet heel erg veel aan ontwikkeling, BMW smijt met geld voor de ontwikkeling gedaan door anderen. Ik heb in het verleden op 2 verscheidene vlakken met BMW samengewerkt en telkens valt me op hoeveel BMW zelf doet: heel weinig, die smijten gewoon met geld.

Audi bedenkt geen rare oplossingen: Audi bedenkt alternatieven, die kunnen goed uitpakken met zo goed wat minder. Voor rare oplossingen moet je bij Renault of Ford zijn. Maar wat BMW onderschijt van de rest is hun aftercare. Bij geen enkele constructeur weet ik een betere after sales and service als bij BMW. Tenzij bij mijn huidig werk dan, wij sturen een heel team naar de andere kant van de wereld om uiteindelijk gewoon de laatste software te flashen in een auto...

Het valt me toch vrij hard op dat wanneer het echt complex wordt mensen de draad verliezen in het geheel (van het type: er is een waterlek, laten we de waterpomp uitschakelen dingen). Zowel de toeleverancier als de klant, en dan niet eens over de wekelijkse vergaderingen gesproken. En wat goed is bij BMW en Audi: die hebben daar mensen die een doctoraat in het mierenneuken tot het einde der wereld hebben. Ongelofelijk hoe die kwaliteitscontrole daar is op software niveau. Waarom staat deze bit hoog en waarom staat die switch zus?

TS: je bent een dwaas om hier raad te vragen. Het is jouw geld, hier hoor je enkel alleen maar idioten praten die zouden willen dat ze dat geld zouden kunnen uitgeven. Het enige juiste is jouw eigen gevoel: maak een lijstje van wat je van een auto wenst en ga dan de wagen ook benchmarken naar die lijst.

Ik moet af en toe ook wagens gaan benchmarken voor mijn werk en ik doe dat in 20 minuten omdat ik precies weet wat voor _mij_ belangrijk is. Ik check slechts namelijk datgene wat ik ook moet doen, de rest kan me niet schelen. Als je dat lijstje hebt dan zou ik toch dat gaan bekijken.

Overigens zou ik voor de Audi gaan op voorwaarde dat die de Multronic versnellingsbak heeft: het is een compleet andere manier van rijden welke veel relaxter is. Het gevoel is daar ook meer gelegd op cruise terwijl BMW meer dat rauwe wilt benadrukken. Daar we toch maar 120km/h op de snelweg mogen kies ik voor comfort en dat biedt een multitronic automaat. Ik zeg niets over BMW of Audi, puur over de transmissie.

[ Voor 78% gewijzigd door Chevy454 op 10-07-2010 18:21 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:04:
[...]
...TS: je bent een dwaas om hier raad te vragen. Het is jouw geld, hier hoor je enkel alleen maar idioten praten die zouden willen dat ze dat geld zouden kunnen uitgeven. Het enige juiste is jouw eigen gevoel: maak een lijstje van wat je van een auto wenst en ga dan de wagen ook benchmarken naar die lijst...
Dit lijkt me de beste tip uit het topic.......

Dus negeer het volgende dus ook maar :)
...Overigens zou ik voor de Audi gaan op voorwaarde dat die de Multronic versnellingsbak heeft: het is een compleet andere manier van rijden welke veel relaxter is. Het gevoel is daar ook meer gelegd op cruise terwijl BMW meer dat rauwe wilt benadrukken. Daar we toch maar 120km/h op de snelweg mogen kies ik voor comfort en dat biedt een multitronic automaat. Ik zeg niets over BMW of Audi, puur over de transmissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ja Chevy kiest auto's op basis van de transmissie, of bijvoorbeeld hoe makkelijk deze inparkeert :') . Gelukkig dat hij als enige hier wel verstand heeft van auto's.

Maar ik moet hem gelijk geven wat betreft het zinloos is om zo'n vraag hier te stellen. Je hebt Audi fans en BMW fans en allemaal kunnen ze wel goede punten opnoemen. Ik ben een BMW fan en zou dus voor geen moment denken aan zo'n gepimpte volkswagen. :P

[ Voor 17% gewijzigd door YoshiBignose op 10-07-2010 23:26 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:25:
Ja Chevy kiest auto's op basis van de transmissie, of bijvoorbeeld hoe makkelijk deze inparkeert :') . Gelukkig dat hij als enige hier wel verstand heeft van auto's.
Ik kan hier enkel om lachen :) Ik kan zeggen dat mensen in de wagens rijden waar ik aan de ontwikkeling heb meegeholpen. En met groot genoegen zo blijkt uit de reviews.
Ik ben een BMW fan
Ik heb bij BMW mogen werken en sindsdien ben ik geen fan meer :)

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2010 00:21 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Chevy454 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:12:
[...]

Ik kan hier enkel om lachen :) Ik kan zeggen dat mensen in de wagens rijden waar ik aan de ontwikkeling heb meegeholpen. Denk dat er maar weinig mensen zijn die dat kunnen zeggen :)
En daardoor kan jij iemand beter vertellen welke auto hij moet kiezen?
Zoals je zelf al zegt gaat het om het gevoel dat de TS heeft bij zo'n auto. Dus het gaat niet over feitjes van de ene of van de andere auto, ook niet als die feitjes van iemand komen die in de auto-industrie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36

ThunderNet

Flits!

BMW is hartstikke leuk als je sportief wilt rijden.. Maar de A5 is imho meer de Gran Tourismo van de 2.. De fijnere kilometervreter :)
Zou dan wel voor de coupe met 3.0TDI in s-line gaan :)

[ Voor 17% gewijzigd door ThunderNet op 11-07-2010 00:21 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:20:
En daardoor kan jij iemand beter vertellen welke auto hij moet kiezen?
Ik bekijk alles heel zakelijk en nuchter, dat gaat niet samen met de emotie dat een wagen bij mensen hoort los te maken. Dat maakt mijn werk een heel stuk makkelijker kan ik je garanderen.

Ik zeg niet welke wagen de TS moet kopen, maar welke uitvoeringen er interessant zijn om te vergelijken. Zeker op het gebied van automaten zijn er grote verschillen die voor een heel ander soort rij ervaring kunnen geven. Getrapte automaat of een CVT. Een koppelomvormer of een natte plaat koppeling. Wereld van verschil kan ik je garanderen.

[ Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Persoonlijk heb ik niet direct een voorkeur maar ik denk dat het belangrijkste wat de TS zich moet realiseren toch wel is dat de A5 sportback en de 5 serie niet in dezelfde klasse zitten. Ook lijkt het erop dat de TS niet extreem geïnteresseerd is in sportief rijden.

Wat ik overigens niet geheel begrijp is waarom de TS persé een bezine moet hebben, is dat vanwege lage kilometers en belasting ?

Dan lijkt het mij een kwestie van afwegen, heb ik de ruimte nodig --> BMW
Wil ik sportief rijden en op de grens ook wat overstuur kunnen creëren --> BMW
Vind ik sportieve look erg belangrijk en maakt mij de ruimte niet uit --> Audi
Wil ik de best uitgeruste auto voor het geld (dan denk ik zeker ivm de klasse) --> Audi

Als ik het zo inschat dat de TS niet bijzonder geïnteresseerd is in sportief rijden dan zou ik -mocht je voor de audi gaan- ook zeker een keer een rondje rijden in de 2.0 TFSI.

Waar ik mij overigens mateloos aan erger is het feit dat een Audi 'inferieur' zou moeten zijn aan een BMW omdat het ding onderstuurt....seriously hoeveel mensen rijden er nu op de grens en mocht je het zo belangrijk vinden voor de veiligheid dan durf ik te wedden dat de ESP in beide auto's prima de touwtjes in handen houdt...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Chevy454 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:32:
[...]

Ik bekijk alles heel zakelijk en nuchter, dat gaat niet samen met de emotie dat een wagen bij mensen hoort los te maken. Dat maakt mijn werk een heel stuk makkelijker kan ik je garanderen.
Ik zeg niet welke wagen de TS moet kopen, maar welke uitvoeringen er interessant zijn om te vergelijken. Zeker op het gebied van automaten zijn er grote verschillen die voor een heel ander soort rij ervaring kunnen geven. Getrapte automaat of een CVT. Een koppelomvormer of een natte plaat koppeling. Wereld van verschil kan ik je garanderen.
Dit topic gaat over de (onmogelijk te beantwoorden) vraag van de TS welke auto hij moet kopen. Hoe jij met je werk omgaat lijkt me iets voor een ander topic.
De TS heeft allebei de auto's gereden en heeft schijnbaar geen grote verschillen aan de versnellingsbakken gemerkt die hem overtuigen om voor een van de twee te kiezen. Dan maakt het ook niet uit hoe die bakken technisch in elkaar zitten, dat kan ik je dan weer garanderen.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DaWaN schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:14:
Waar ik mij overigens mateloos aan erger is het feit dat een Audi 'inferieur' zou moeten zijn aan een BMW omdat het ding onderstuurt....seriously hoeveel mensen rijden er nu op de grens en mocht je het zo belangrijk vinden voor de veiligheid dan durf ik te wedden dat de ESP in beide auto's prima de touwtjes in handen houdt...
onderstuur is het veiligste, daar is de auto het veiligste. Maargoed, mensen rijden beter als een F1 piloot. Daarom dat we ESP nodig hebben.
fsfikke schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:2'2:
De TS heeft allebei de auto's gereden en heeft schijnbaar geen grote verschillen aan de versnellingsbakken gemerkt die hem overtuigen om voor een van de twee te kiezen.
Er staat nergens dat de TS met een multitronic, tiptronic dan wel steptronic heeft gereden.

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2010 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Chevy454 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:25:
[...]

onderstuur is het veiligste, daar is de auto het veiligste. Maargoed, mensen rijden beter als een F1 piloot. Daarom dat we ESP nodig hebben.

[...]

Er staat nergens dat de TS met een multitronic, tiptronic dan wel steptronic heeft gereden.
Een demo 528i zal bijna altijd de normale 8-traps steptronic hebben en de A5 3.2 FSI is alleen met s-tronic te krijgen. Zo veel mogelijkheden zijn er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:32:
[...]Ik bekijk alles heel zakelijk en nuchter, dat gaat niet samen met de emotie dat een wagen bij mensen hoort los te maken. Dat maakt mijn werk een heel stuk makkelijker kan ik je garanderen....
Dit is alleen geen werk voor de TS, hij gaat de auto gebruiken.

MrCaBLeGuY, als een auto voor jou meer emotie is dan feiten, vergeet de versnellingsbak dan maar. Die maakt dan het verschil niet lijkt me ('garanderen' kan ik dat echter niet ;) ). Anders probeer je de 'kop of munt gevoelstest' of laat je iemand die je goed kent stelling nemen tegen één van de auto's en kijk je wat dat met je doet. Ga je mee of wil je die auto verdedigen. Je zou ook het gevoel dat je hebt bij de dealer mee kunnen laten wegen of de prijzen en service van onderhoud en dergelijke. Of je kijkt bij welke auto je het meest kunt afdingen.

Uiteindelijk ga jij in de auto rijden en dan lijkt zowel 'idolate' fansupport als 'feitelijk' narcisme een slechte raadgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 21:53

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik vind Audi en BMW beide mooie merken, maar toch zou ik voor de Audi gaan.
Gekozen door emotie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zondagskindje op 11-07-2010 09:34 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:29

ralpje

Deugpopje

Chevy454 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:04:
[...]

Maar wat BMW onderschijt van de rest
offtopic:
Ik denk dat dit de leukste typo is die ik in jaren heb gelezen :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kom op mensen, MrCaBLeGuY plempt hier een vraag neer zonder enige onderbouwing en verwacht dat wij eventjes het probleem oplossen. Ik verwijs naar mijn eerdere posts waarop MrCaBLeGuY niet gereageerd heeft. En verder ben ik het eens met de stellingen van Chevy454.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Eigenlijk adviseer ik TS om zn vraag bijv bij Driving-fun.com te stellen, daar waar vele Audi en BMW rijders rondhangen, kunnen je veel meer in depth de verschillen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
PcDealer schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:17:
Kom op mensen, MrCaBLeGuY plempt hier een vraag neer zonder enige onderbouwing en verwacht dat wij eventjes het probleem oplossen. Ik verwijs naar mijn eerdere posts waarop MrCaBLeGuY niet gereageerd heeft. En verder ben ik het eens met de stellingen van Chevy454.
Je hebt helemaal gelijk. TS post hier een situatie en een keuze en aan ons de vraag of we het wel even willen uitvechten. TS kom eens met wat meer bevindingen en voorkeuren, anders blijft het een gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 17:57

Metro2002

Memento mori

Tja, ik ben sowieso niet van de duitse auto's maar vind de audi A5 een sportieve auto en zo'n BMW5 serie is een auto die óf door turken wordt gereden óf door directeuren. Beetje oude lullen auto dus.
Ik zou persoonlijk dus puur op basis van de looks voor de A5 gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 11-07-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Of om eens een knuppel in het hoenderhok te gooien :

De nieuwe Saab 9-5 ?

Past in ieder geval in het budget.

Maar ik heb dan ook helemaal niets met Audi en BMW ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Metro2002 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 21:54:
Tja, ik ben sowieso niet van de duitse auto's maar vind de audi A5 een sportieve auto en zo'n BMW5 serie is een auto die óf door turken wordt gereden óf door directeuren.
Ik zou zeggen, rij eens een tijdje in een audi. Heb net 4 jaar achter de rug in een A6 en enkele keren in de A4 gereden. Hoewel geweldige auto's zijn audi's verre van sportief te rijden. Audi's blinken vooral uit in afwerking en de, naar mijn mening, geweldige MT automaat.

De a5 mag er dan wel scherp en sportief uitzien, maar zo rijdt hij helaas niet. Bmw's daarintegen zijn messcherp , natuurlijk ook uitzonderingen zoals de stuiterende x3.

[ Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 12-07-2010 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:47
HaseMike schreef op maandag 12 juli 2010 @ 07:59:
[...]
Ik zou zeggen, rij eens een tijdje in een audi. Heb net 4 jaar achter de rug in een A6 en enkele keren in de A4 gereden. Hoewel geweldige auto's zijn audi's verre van sportief te rijden. Audi's blinken vooral uit in afwerking en de, naar mijn mening, geweldige MT automaat.

De a5 mag er dan wel scherp en sportief uitzien, maar zo rijdt hij helaas niet. Bmw's daarintegen zijn messcherp , natuurlijk ook uitzonderingen zoals de stuiterende x3.
inderdaad. Audi (A5 en groter) is echt een zakelijke wagen. BMW is een sportieve auto (waarbij ze vanaf de 7 serie pas echt zakelijk worden). De 5 serie is nog steeds een sportieve wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo enorm scherp/strak vind ik de E92 BMW 320 van mn pa niet echt sturen.
Veel te veel electronica die t wil bijregelen denk ik. Vrij ondersturend ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:04:
Zo enorm scherp/strak vind ik de E92 BMW 320 van mn pa niet echt sturen.
Veel te veel electronica die t wil bijregelen denk ik. Vrij ondersturend ding.
Ik weet niet wat jouw referentiekader is maar een E9x stuurt naar mijn mening toch echt vlijmscherp. Een nadeel heeft dit ook, ze zijn gevoelig voor spoorvorming.

Er wordt niets bijgereld als je gewoon aan het sturen bent (behalve elektrische stuurbekrachtiging). De tractie- en stabiliteitscontrole komt pas inzetten als de tractie of stabiliteit van de auto in gevaar komt. De grenzen liggen behoorlijk ver weg. Als je niet totaal onbenullig rijdt ondervindt je er weinig hinder van.

De enige dat ik irritant vond is dat de cruise control snelheid terugneemt als je een beetje sportief een bocht doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mn eigen auto gewend met aanpassingen voor het circuit maar dan is dat wellicht niet helemaal een eerlijke vergelijking ookal gaat het dan om een '98 Primera...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY