[iTunes Store] Opnieuw album kopen?

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Goed ik kocht in de iTunes Store een album die bestond uit twee discs. In totaal 32 nummers. Tijdens het downloaden flipte mijn hele iMac en moest hem herstarten. Heb dit ook al vaker gehad bij App downloads.

Na het opnieuw opstarten ging het downloaden verder, maar nu hij klaar is mis ik dus 6 nummers... Wat nu? Moet ik die weer opnieuw kopen? Lekker zeg!!!

Dat zou me dan 6 euro kosten terwijl het hele album een tientje is...

[ Voor 9% gewijzigd door FerdiV op 04-07-2010 00:12 ]

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Vroeger had Apple geloof ik nog een formulier waarmee je een aanvraag kon doen om muziek opnieuw te kunnen downloaden. Volgens mij is deze sinds een jaar oid. al verwijderd (??) Denk dat er dus niet veel anders opzit dan dat je vermoeden al was, opnieuw kopen dus.

Zie ook het volgende: http://support.apple.com/kb/HT1469

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Als je het album gekocht heb kun je deze toch gratis opnieuw downloaden? Ik had een app gedownload die in de aanbieding was, lees gratis. Nu wilde ik deze opnieuw downloaden, maar deze was 79 cent. iTunes vertelde me netjes dat ik deze al eens gekocht had en ik hem gratis opnieuw mocht downloaden.

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Het geldt inderdaad alleen nog maar voor apps, maar muziek etc. niet (meer).

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dan zou je wellicht contact op kunnen nemen met Apple.

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:39
Dit soort dingen zijn voor mij reden om 'gewoon' de hardcopy cd te kopen. Die kan ik zo vaak als nodig opnieuw rippen voor op mijn iPhone of iPod.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Contact op nemen met Apple. Je hebt voor X aantal nummer betaald en Apple is verplicht je die nummers te geven of het komt zijn verplichtingen niet na. Dat laatste is strafbaar.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:57

Kwastie

Awesomeness

IStealYourGun schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:25:
Contact op nemen met Apple. Je hebt voor X aantal nummer betaald en Apple is verplicht je die nummers te geven of het komt zijn verplichtingen niet na. Dat laatste is strafbaar.
Ik weet niet hoe coulant Apple is met het mogen 'her'-downloaden van je gekochte muziek, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er moeilijk over gaan doen want jij hebt immers een aankoop bewijs maar hebt niets ontvangen.

Offtopic:
Zelf zou ik graag zien dat iTunes het model veranderd zodat de muziek (en alle andere dingen) die je gekocht hebt gewoon opnieuw mag downloaden. (Zoals dit met games kan op Steam).

Want stel dat je harde schijf crashed, dan loop je dus het risico dat je al je gekochte muziek kwijt bent. (Ik zou er niet aan moeten denken 8)7).

Dit is voor mij een belangrijke reden waarom ik (nog) geen muziek koop op iTunes.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Unbreukable schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:23:
Dit soort dingen zijn voor mij reden om 'gewoon' de hardcopy cd te kopen. Die kan ik zo vaak als nodig opnieuw rippen voor op mijn iPhone of iPod.
Totdat je de melding uitzet zeurt iTunes bij iedere aankoop dat je je net-gekochte muziek op een cd moet branden, als backup.

TS moet inderdaad, zoals gezegd, gewoon even bij de klantenservice aan de bel trekken. Die doen iets magisch, en dan kun je het album nogmaals downloaden. Alle contact-adressen etc vind je op http://www.apple.com/nl/support/contact/ inclusief een speciaal email-adres voor problemen met iTunes-downloads.
Kwastie schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:49:
Offtopic:
Zelf zou ik graag zien dat iTunes het model veranderd zodat de muziek (en alle andere dingen) die je gekocht hebt gewoon opnieuw mag downloaden. (Zoals dit met games kan op Steam).

Want stel dat je harde schijf crashed, dan loop je dus het risico dat je al je gekochte muziek kwijt bent. (Ik zou er niet aan moeten denken 8)7).
Hoe doe je dat met je vakantiefoto's? Met je belastingaangiftes? Met de brieven op je PC? Je kunt Apple niet verantwoordelijk houden voor je eigen backups of ontbreken daarvan.

[ Voor 31% gewijzigd door burne op 04-07-2010 13:56 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Kwastie schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:49:
[...]

Offtopic:

Dit is voor mij een belangrijke reden waarom ik (nog) geen muziek koop op iTunes.
Eum, werkte het DRM model vroeger niet zo? Je kon de muziek op maximaal 3 PC downloaden en afspelen (dacht ik). Maar mocht die handel gerached zijn dan kon je met de hulp van een reset knopje de licenties loskoppelen van alle toestellen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Je kunt het volgende doen:

1. Open iTunes
2. Ga in het menu 'Store' naar 'Check for available downloads...'
3. Het album zal nu gedownload worden.

Als dat niet werkt moet je contact opnemen met Apple en je verhaal doen. Dan linken ze het album weer aan je account en kun je het alsnog op de bovenstaande manier binnenhalen. Hier doet Apple nooit moeilijk over.

• edofso
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:54
[b][message=34287979,noline]
Als dat niet werkt moet je contact opnemen met Apple en je verhaal doen. Dan linken ze het album weer aan je account en kun je het alsnog op de bovenstaande manier binnenhalen. Hier doet Apple nooit moeilijk over.
Ik kreeg mijn download niet terug, ze zeiden tegen mij dat ik maar een backup had moeten maken, dat was de laatste keer dat ik dus een cd bij iTunes kocht..

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

IStealYourGun schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:40:
Eum, werkte het DRM model vroeger niet zo? Je kon de muziek op maximaal 3 PC downloaden en afspelen (dacht ik). Maar mocht die handel gerached zijn dan kon je met de hulp van een reset knopje de licenties loskoppelen van alle toestellen.
5 computers. Plus dat je een gedownload album 'maar' zeven keer op CD mag branden en die CD's geen beperkingen in zich hebben. Je kunt 1 nummer dus op 12 apparaten tegelijk afspelen, volgens het licentiemodel van iTMS.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

edofso schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:36:
[...]

Ik kreeg mijn download niet terug, ze zeiden tegen mij dat ik maar een backup had moeten maken, dat was de laatste keer dat ik dus een cd bij iTunes kocht..
Dat vindt ik raar, ik heb het al meerdere malen gehad (nummer/album gekocht op iPhone -> iPhone crash, nummer gedownload op iBook -> Ext. HDD fail) en heb het in beide gevallen gewoon nogmaals mogen downloaden. Je hebt er immers voor betaald. Niet opgeven tot je het terug krijgt zou ik zeggen.

• FerdiV
Pff, ja er zit niks anders op dan contact opnemen inderdaad. Maar eerlijk gezegd heb ik daar geen zin in voor die paar nummers. Download ze dan wel ergens anders (gratis ;)).

Wel balen inderdaad, want bij Apps kan dit wel gewoon...

• Dweeper
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10-2022
ik (iphone) drukte net zoals bij de apps op herinstallatie.. Kreeg gewoon de melding dat ik deze al had aangeschaft . Kreeg heb dus gewoon (gratis) weer op de iphone geladen

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:57

Kwastie

Awesomeness

FerdiV schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:38:
Download ze dan wel ergens anders (gratis ;)).
Of eens Spotify proberen! :o

- 20 uur per maand gratis muziek luisteren, of onbeperkt als je een invite hebt. (Met reclame)
- of je betaald 5 of 10 euro per maand en dan kun je ongelimiteerd zonder reclame luisteren. (10 euro is als je op telefoons e.d wilt kunnen luisteren, 5 voor desktops :9)

[ Voor 21% gewijzigd door Kwastie op 05-07-2010 12:54 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Pff, ja er zit niks anders op dan contact opnemen inderdaad. Maar eerlijk gezegd heb ik daar geen zin in voor die paar nummers. Download ze dan wel ergens anders (gratis ;)).

Dus je bent niet bereid om een kort verhaaltje te typen voor een paar nummers? Als ik een CD in de winkel had gekocht en kwam er thuis achter dat er een paar nummers van de CD miste zou ik ook actie ondernemen. Hier hoef je maar een paar stappen te zetten. In 2 minuten ben je klaar:

1. Start iTunes
2. Ga naar de iTunes Store
3. Klik op je account (rechts boven)
4. Ga naar 'Aankoopgeschiedenis'.
5. Zoek het album wat je gekocht hebt en klik op 'Meld een probleem'
6. Selecteer 'Ik heb dit nummer niet ontvangen', typ een kort verhaal en druk op submit. Dan krijg je een mailtje van Apple als het is opgelost.

7. Geniet van je muziek.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:54

Die tijd die je kwijt bent om de nummers elders te vinden kan je beter aan een mailtje naar iTunes Support steken. Gewoon even doen, kost maar weinig moeite zoals Good Fella ook al aangeeft.

En qua backups: als je een Mac hebt koop dan voor een paar tientjes een externe USB disk en laat Time Machine je iTunes library veilig stellen. Heb je in ieder geval altijd een kopie. Hier had de TS op dit moment niet veel aan omdat de download al mis ging, maar voor andere situaties werkt het heel goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Myrdhin op 05-07-2010 13:40 ]

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Myrdhin schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:36:
[...]

Die tijd die je kwijt bent om de nummers elders te vinden kan je beter aan een mailtje naar iTunes Support steken. Gewoon even doen, kost maar weinig moeite zoals Good Fella ook al aangeeft.
Het typen van mijn post nam meer tijd in beslag dan dat mailtje naar iTunes Support :+

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Ik heb het 1 keer meegemaakt. Mailtje naar Apple en keurig opgelost met een nieuwe download link. Maak er geen groter probleem van dan het is :)

dus ...

• FerdiV
Good Fella schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:55:
[...]

Dus je bent niet bereid om een kort verhaaltje te typen voor een paar nummers? Als ik een CD in de winkel had gekocht en kwam er thuis achter dat er een paar nummers van de CD miste zou ik ook actie ondernemen. Hier hoef je maar een paar stappen te zetten. In 2 minuten ben je klaar:

1. Start iTunes
2. Ga naar de iTunes Store
3. Klik op je account (rechts boven)
4. Ga naar 'Aankoopgeschiedenis'.
5. Zoek het album wat je gekocht hebt en klik op 'Meld een probleem'
6. Selecteer 'Ik heb dit nummer niet ontvangen', typ een kort verhaal en druk op submit. Dan krijg je een mailtje van Apple als het is opgelost.

7. Geniet van je muziek.
Dank je wel :) Dat heb ik zojuist gedaan. Nu afwachten...
Pagina: 1