Budget sterrenhemel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-07 09:28
Ik zie een hoop topics over sterrenhemels, van LED tot Fiber. Ik heb een sterrenhemel (4 maal 90x120cm) zelf gebouwd. Totale kosten plm 150 euro (4x 8 voor de leds, de rest klein electronica, hout, schroeven en dat soort zooi.. ophangen van het geheel aan het plafond was nog het duurst..), uren niet meegerekend ;). Spulleboel heb ik besteld bij ledsee en de rest is volledig zelfbouw.

Zie YouTube voor een korte bouw-impressie :

[ Voor 26% gewijzigd door kkoenen op 19-05-2012 23:33 ]

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
Je video doet het niet, dus ik weet nog steeds niet precies wat het is. :P

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
Ik zie het.. auteursrechten op de muziek :( ga ik ff fixen.

// Edit - Audioruil in behandeling..

tja.. naja.. YouTube biedt iig een simpele manier om het te fixen. Gelukkig heb ik in de montage geen uren besteed aan de audio, hahaha.

[ Voor 71% gewijzigd door kkoenen op 04-07-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Bij mij nog steeds niet, krijg nog steeds de WMG melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Nog steeds :

Deze video bevat inhoud van WMG, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd.

:(

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
Het duurt natuurlijk wel even voordat YouTube het verwerkt heeft, geduld. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
Swing on a star zit eronder.. dat nummer is toch al 100 jaar oud!? .. naja. Naast de YouTube audioruil nu ook een nieuwe aan het maken met pinnacle gegenereerde muziek.. update over 15 minuutjes ;)

/Edit : 0:18 - Hij lijkt het te doen! Kan iemand ff bevestigen? thnx

[ Voor 23% gewijzigd door kkoenen op 04-07-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 20:40

KoudeAardbei

Moderator

kkoenen schreef op zondag 04 juli 2010 @ 00:17:
Swing on a star zit eronder.. dat nummer is toch al 100 jaar oud!? .. naja. Naast de YouTube audioruil nu ook een nieuwe aan het maken met pinnacle gegenereerde muziek.. update over 15 minuutjes ;)

/Edit : 0:18 - Hij lijkt het te doen! Kan iemand ff bevestigen? thnx
Works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Mooi gemaakt, maar word je er niet helemaal gek van? Ik denk bij een sterrenhemel meer met rust, en minder kleur en beweging. Wanneer gebruik je dit?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:25
Hij doet het hier ook. Smaken verschillen want ik vind dit meer het plafond van de kassa bij de kermis :X

Bij een sterrenhemel denk ik aan witte lichtpuntjes die langzaam aan en uit faden, dit is mij veel te druk.

No flame intended, en respect voor je harde werk (10 maand :o !? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
Er zitten 8 programma's op.. waarvan 2 hele rustige. Ik kan me voorstellen dat ik ooit nog eens iets aan de controllers ga verrommelen waardoor het makkelijker wordt om heeeeel rustige programma's (fade in, fade out eens in de 7 minuten ofzo) in te stellen. Voor nu zijn de 2 rustigste prima.
Wanneer gebruik je dit?
Meer een leuke feature in de "space" kamer van de kids ;).. met planeten-behang en space shuttle stickers en dergelijke.. Kijk voor rustigere (fiber) hemels bijvoorbeeld op : http://space.oddity.nl/webshop/sterrenhemel.asp . Deze zijn wel een keer of 5 duurder..

[ Voor 20% gewijzigd door kkoenen op 04-07-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:53
Nice, ben zelf ook al een tijdje bezig met een sterrenhemel, de hardware ligt klaar, nu het afbouwen nog.

Hoe heb je de platen aan het plafond bevestigd? Zelf wil ik niet het hele plafond vullen, maar 2*2m, boven het bed zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
Inderdaad was het bevestigen uiteindelijk erg lastig. Ik heb met paraplu-pluggen en schroeven latten van vurenhout vastgemaakt aan het (zachtboard) plafond. In die latten heb ik gaten geboord (10mm) en daar helicoils ingedraaid (8mm). Vervolgens de panelen ertegenaan, met bouten door gaten, in de helicoils.

De hemel is daardoor makkelijk weer los te halen door de bouten los te draaien. De vuren latten blijven tegen het plafond zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
das een goed plan; ikzelf had het idee om 5 haken in het gipsplafond bij mij te maken, en dan de plaat met een enkele schakel hangen ofzo, maar heb het idee dat het door gaat hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
En? Is het inmiddels af? Bouwfilmpje?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
kkoenen schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:47:
En? Is het inmiddels af? Bouwfilmpje?? :D
Bouwfilmpje helaas niet, en, coming to think of it, ook geen filmpje dat eht af is :Y)

Wel wat foto's hier.

Inmiddels hangt de plaat op 3 schakels, bijna tegen het plafond aan.

De naden heb ik gevuld met MDF vuller, maar helaas is dit wat gaan scheuren bij het hangen. Op de foto's lijkt het wel heel erg, in het echt valt het wel mee en is het vooral hoe je er tegenaan kijkt.

[ Voor 20% gewijzigd door LiquidSmoke op 20-09-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Minder leuk om te "maken" maar deze geeft wel een mooi resultaat:
http://www.gadget1.nl/toys/e159-laser-stars-2/

Ik heb er thuis eentje staan. Het is een groene laser welke met bewegende lenzen een keer of 10.000 wordt gedupliceerd. De sterren bewegen op die manier je hele plafond over. De andere lens geeft een blauwe bewegende wolk waarvan je de sterkte van de lamp kunt instellen.

Bij de meest heldere "sterren" zie je wel een patroon (bijv. vier stilstaande puntjes in vlieger vorm waar nog 6 vliegertjes omheen draaien) maar de minder heldere "sterren" lijken heel random. Soms heb je het idee dat er allemaal kleine beestjes over het plafont lopen.

Voor mensen die in Den Haag wonen: Ik heb gehoord dat ze bij de MegaGadgets er eentje hebben staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Joolee op 20-09-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Joolee schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:24:
Minder leuk om te "maken" maar deze geeft wel een mooi resultaat:
http://www.gadget1.nl/toys/e159-laser-stars-2/

Ik heb er thuis eentje staan. Het is een groene laser welke met bewegende lenzen een keer of 10.000 wordt gedupliceerd. De sterren bewegen op die manier je hele plafond over. De andere lens geeft een blauwe bewegende wolk waarvan je de sterkte van de lamp kunt instellen.

Bij de meest heldere "sterren" zie je wel een patroon (bijv. vier stilstaande puntjes in vlieger vorm waar nog 6 vliegertjes omheen draaien) maar de minder heldere "sterren" lijken heel random. Soms heb je het idee dat er allemaal kleine beestjes over het plafont lopen.

Voor mensen die in Den Haag wonen: Ik heb gehoord dat ze bij de MegaGadgets er eentje hebben staan.
Die zag ik laatst ook ergens langskomen, erg leuk ding, maar het effect is totaal niet te vergelijken met een echte sterrenhemel imho.

Maar voor dat geld, kun je eigenlijk al geen fatsoenlijke sterrenhemel bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
Inmiddels de controllers gesynchroniseerd.. ik vind m nog te snel..maar de kids vinden het geweldig en slapen binnen 10 minuten. leuk zo, voor die paar centen...

[ Voor 53% gewijzigd door kkoenen op 21-07-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ziet er erg goed uit. Wat heb je voor de controllers gebruikt?

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 22:25
Ziet er goed uit, en ik was al lang van plan om zo iets te bouwen. Welk materiaal heb je gebruikt? En heb je er linkjes van ( LED's, controllers, etc ? )

Help een tweaker verder :)

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
Yup! Ledsee.com

http://www.ledsee.com/ind...b8449ef031ed89612868db5f2

Voor 2 euro meer zijn ze er ook waterproof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
Laat je even horen / zien hoe het is geworden? Altijd nieuwsgierig naar bouwsels van anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil 2008
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Mijn sterrenhemel, ondertussen al 4 jaar oud.
http://www.elektronicafor...mel-met-wolken-t3966.html
Pagina: 1