Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 20:52

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb van een vriend van mij een mobotje te leen gekregen (een P5KPL SE, van asus) om te testen of mijn moederboard kapot is. Nu kwam alleen de tekst: Er zit geen batterij op, die moet je er ff opzetten.

Nu is dus mijn vraag, hoe weet ik welke batterij ik erop moet zetten? Mag dat elke batterij zijn? Kan iemand mij dit uitleggen?

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:27

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Uhm, asus site, manuals?

Zit een standaard lithium CR2032 in als ik me niet vergis :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 07:15

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je hebt je oude moederbord toch nog?

Haal daar de batterij even vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Manual's had ik gedownload maar die konden me ook niet vertellen wat er in moest. Alleen dat als je je BIOS wou resetten je em eruit moest halen.
Haal daar de batterij even vanaf :)
Kan dat zo maar? :) (in de zin van het oude moederboard functioneert wel gewoon, alleen wil soms crashen ;) Dus de batterij omzeep helpen wil ik liever niet, daarom vroeg ik het dus hier na)

[ Voor 47% gewijzigd door Koozza op 04-07-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42
Ik zie op moederborden altijd CR2032. Je oude heeft dat vrijwel zeker ook dus.
Je kan ook op Google een hoge resolutie foto van dat moederbord zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je maakt je batterij echt niet stuk...hoe stel je je dat voor?

Als je op een of andere manier het niet ziet zitten om de batterij eruit te halen en dus nieuwe wil kopen, je kan ze dan het best online kopen, dan zijn ze pakweg 50 cent per stuk. In de winkel vragen ze al snel 2 euro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:40

D4NG3R

kiwi

:)

En nee, je maakt je moederbord er ook niet kapot mee. Het is alleen zodat je BIOS instellingen onthoud. Zo te horen heb je niet super veel vestand van computers dus ga ik er ook niet van uit dat je ooit in de BIOS geprutst hebt. Je verliest dus niks.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze onlangs bij de Action gekocht, 8 stuks voor enkele euro's, daar kan je je dus geen buil aan vallen (tenzij je struikelt natuurlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
@D4NG3R
Nou verstand heb ik opzich wel :P Weet wel hoe de bios werkt en dergelijke :) Heb alleen nog nooit een mobo gehad waar geen batterij op zat :) Dus ik vroeg me gewoon af of daar verschillen in zaten. Zo moet je ook geen AAA batterij stoppen in iets waar een AA batterij hoort (of andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
thijsdal schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:35:
@D4NG3R
Nou verstand heb ik opzich wel :P Weet wel hoe de bios werkt en dergelijke :) Heb alleen nog nooit een mobo gehad waar geen batterij op zat :) Dus ik vroeg me gewoon af of daar verschillen in zaten. Zo moet je ook geen AAA batterij stoppen in iets waar een AA batterij hoort (of andersom)
Nou, kan wel hoor. Mijn AA batterijen waren leeg, en ik had alleen nog maar AAA batterijen. Die waren natuurlijk te klein, maar met een prop zilverpapier ertussen paste het.

Heel vroegen, toen knoopbatterijen alleen heel duur bij de fotoshop gehaald konden worden, had ik een truukje:
ging naar de kermis om daar van die digitale horloges te winnen. Prutszooi natuurlijk, maar ik haalde er het batterijtje uit. Die waren ook veel te klein voor mijn fotocamera, maar die fixeerde ik met wc papier. Is altijd goedgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Heb er de batterij op gezet, en het moederboard werkt goed :)

Bedankt alle!
Pagina: 1