Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 06:22
Hi Tweakers,

ik ben nu echt spoorloos dus probeer ik het via een post.

Ik heb zojuist, na goede reviews te lezen hier, een Samsung SyncMaster P2450 in mijn bezit. Echter kamp ik meteen met het volgende probleem.

Wanneer ik de DVI connector aansluit krijg ik geen beeld. Niet bij het opstarten (DOS/BIOS) en niet in Windows. Ook niet als ik deze los koppel en opnieuw probeer te laten herkennen. Ook niet als ik handmatig de monitor switch van kanaal. (analoog, digitaal, hdmi)

Dus heb ik maar besloten om hem op HDMI aan te sluiten. Dit werkt meteen!
Maarr.. vervolgens draai ik op native 1080p@60hz. En wat ik vervolgens krijg is geen 1:1 pixels native resolutie. Tenminste. Windows geeft aan dat het 1920x1080p is. Ook mijn catalyst control center. Maar mijn monitor geeft aan dat het 1919@1080p@60hz??
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/9363/pixelprob.jpg
Zie hierboven voorbeeld

Ik heb nieuwe catalyst drivers geïnstalleerd. Drivers van SyncMaster. Geen verschil.

Ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en misschien weten wat dit probleem kan zijn. Hoe krijg ik dit opgelost? Ik ben momenteel namelijk echt even clueless..

Mijn specs:
  • Windows 7 Ultimate
  • ATI Radeon HD Sapphire 5770
  • Samsung SyncMaster P2450
  • ..de rest boeit waarschijnlijk niet ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door RoelZ op 04-07-2010 00:54 . Reden: specs vergeten, typo ]

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Eeeeh.. OF je vidcard OF de monitor OF je DVI kabel zijn kapot. Het het is gewoon een kwestie van testen met andere onderdelen.

Ik zou een willekeurige andere monitor + DVI kabel tijdelijk regelen en testen of die wel beeld geeft met je Radeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Veel apparaten accepteren via HDMI alleen maar 1080p, 1080i, 720p of 576p signalen, ofwel, standaard videosignalen, en dus niet elke willekeurige resolutie. Het moet dus wel via DVI, en als die niet werkt, is het of je kabel, of je videokaart, of de monitor die stuk is :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 06:22
Thanks voor jullie reply's!
Helaas heb ik dit weekend geen beschikking tot een monitor met DVI, dus dat moet nog even wachten.

Inmiddels heb ik wel een oplossing gevonden voor het resolutie/pixel probleem op HDMI.
In de settings van mijn monitor heb ik de Mode op PC gezet. Deze stond op AV.
Daarna vond ik in mijn Catalyst Control Center de optie: Scaling onder configuratie.
Deze slider stond in het midden: Underscan [-------|-------] Overscan.
Deze heb ik toen helemaal naar 0% gezet (Overscan). Dit gaf nog niet meteen het goede resultaat, maar toen ik naar Pixel Format ging en daar RGB 4:4:4 PC standard (Full RGB) koos was mijn resolutie eindelijk goed.
Nu geeft mijn monitor ook aan dat ik op 1920x1080 zit en niet die gekke 1919x1080 die ik zelf nergens had ingesteld.

Ik hoop dat dit andere ook kan helpen wanneer dit probleem zich voor doet.
Het lag dus aan de combinatie van de standaard monitor instellingen en de standaard instelingen van de ATI Catalyst drivers voor deze videokaart op HDMI.

Nogmaals bedankt voor de replies!

[ Voor 11% gewijzigd door RoelZ op 04-07-2010 10:18 . Reden: typos ]

- Creating more joy for people who interact with our digital world