FLAC -> MP3, welk programma?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.168 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2021
Ik heb besloten al mijn flac bestanden te converteren naar mp3. Ik vind de hoeveelheid extra ruimte die ze innemen niet opwegen tegen het verschil in kwaliteit.

Nu zoek ik een programmaatje die dat een beetje handig/snel voor me kan doen zoals:

- de nieuwe files automatisch vervangen door de oude, zodat ik niet de flacs nog weer handmatig moet gaan verwijderen
- meerdere mappen in 1 keer kunnen converteren
- een zoekfunctie die alle flac files op mn computer voor me vind, scheelt me ook weer tijd
- tags automatisch overnemen
- als die dan ook nog wav zou kunnen converteren zou helemaal mooi zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door bananenbennie op 03-07-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

foobar

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:32
DBPowerAmp heeft ook een FLAC plugin, en die werkt perfect...interegreerd met Windows Explorer (rechtermuismenu), en als het goed geinstalleerd is, is het een kwestie van je files selecteren, rechtermuisknop, en convert to flac :) Google maar ff naar de site/hiw-to's

Ik ben zelf wel benieuwd naar een makkelijke manier om dit op Mac te doen. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 01:56

ThaHandy

Discovery Channel

switch sound file converter, werkt mooi in batch :) 30d trial

[ Voor 28% gewijzigd door ThaHandy op 03-07-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
hij blijft nu al meer dan een uur op monitoring hangen is dat normaal? heb het idee dat er verder niks gebeurd.. (gaat wel om 250 GB aan muziek) bij "restrict to" heb ik ".flac" in gevuld

Afbeeldingslocatie: http://wiki.hydrogenaudio.org/images/3/30/Foobar2000-Preferences-medialibrary-096.png

[ Voor 5% gewijzigd door bananenbennie op 03-07-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ThaHandy schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:15:
switch sound file converter, werkt mooi in batch :) 30d trial
Mooie is dat die trial hier na 4 maanden nog steeds werkt. 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 20:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

Mag ik toch even 'zonde' roepen?
Opslag ruimte kost geen drol tegenwoordig en je baalt wel als je later een fatsoenlijke geluidsset aanschaft (waarbij ik er nu dus wel even vanuit ga dat die er nog niet staat ;) ) en je het gevoel krijgt misschien toch wel het verschil te gaan horen. Moet je al je CD's weer opnieuw rippen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
mr.paaJ schreef op zondag 04 juli 2010 @ 00:47:
Mag ik toch even 'zonde' roepen?
Opslag ruimte kost geen drol tegenwoordig en je baalt wel als je later een fatsoenlijke geluidsset aanschaft (waarbij ik er nu dus wel even vanuit ga dat die er nog niet staat ;) ) en je het gevoel krijgt misschien toch wel het verschil te gaan horen. Moet je al je CD's weer opnieuw rippen.
ik snap je punt maar het ging om dit geval om een hele karrevracht bootlegs, waarvan de geluidskwaliteit over het algemeen toch wel te wensen overlaat, dus of je die nou als mp3 of flac beluistert... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Welk muziek beheer programma (itunes etc) gebruik je? Er zijn namelijk voor veel programma's ook nette plug-ins die integreren met het beheerprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoewel je duidelijk bent in de eisen die je stelt aan de software, leg je de vraag in je topicstart gewoon bij ons neer en onderneem je zelf vrij weinig actie. Probeer voortaan meer inzet te tonen door bijvoorbeeld uitgeprobeerde software te vermelden.

Hierbij kun je gebruik maken van Het algemeen beleid #quickstart en AUD beleid . :)

Voor nu, een slotje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.