Play!on hd mini netwerk instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik heb een play!on hd mini aangeschaft en deze via een cat 6 kabel op mijn netwerk aangesloten. Als ik echter mijn netwerk probeer in te stellen krijg ik twee mogenlijkheden:

- DHCP IP (auto)
- FIX IP (manual)

Bij beide opties krijg ik het echter niet werkend, en in de gebruiksaanwijzing staat niets...
Ik heb al met hulp van google allerlei dingen ingesteld maar de speler blijft zeggen:

ON: 10.0.0.18
OFF: DHCP Not ready
OFF: Can't get any IP
OFF

Bij DHCP IP hoef je alleen het dns server ip address in te vullen (daar heb ik de default gateway ingesteld).
Bij FIX IP moet je dit instellen: IP Address, Subnet mask, Default Gateway, DNS server IP adress

Ik heb bij beide van alles ingevuld, maar het wil dus niet lukken. Gegevens die misschien helpen:

Van de router:

Interface - LocalNetwork

Interface-informatie

Interfacegroep: lan

TCP/IP-configuratie

Adres van SpeedTouch: 10.0.0.138/24
Eerste adres van DHCP: 10.0.0.1
Laatste adres van DHCP: 10.0.0.254
DHCP-leasetijd: 1 dag, 0:00:00
Auto-IP: Uitgeschakeld
DHCP-server: Ingeschakeld

Van ipconfig
ip adress 10.0.0.7
subnetmasker: 255.255.255.0
standardgateway 10.0.0.138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
ik zie nu echter opeens dat het netwerk wel werkt, dat wil zeggen dat ik gedeelde bestanden wel gewoon kan bekijken, dus het probleem is eigenlijk al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Over welke router hebben we het?

Hoe zit de rest van je netwerk in elkaar (aantal systemen) en hoe zitten die verdeeld (lettend op ip adres) op het netwerk? Krijgen de overige computers wel verbinding (zo ja, met welke instellingen)?

Misschien een stomme: gebruik je een straight of crossed cable, of gebruikt je router autoswitching (geef daarom ff typenummer door ;))
huub8 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 16:37:
ik zie nu echter opeens dat het netwerk wel werkt, dat wil zeggen dat ik gedeelde bestanden wel gewoon kan bekijken, dus het probleem is eigenlijk al opgelost.
edit; okay, het betreft dan een niet-bestaand probleem. Dan mag deze op slot, denk ik :)

[ Voor 32% gewijzigd door Michael Knight op 03-07-2010 16:39 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Dit topic is gesloten.