Beide Geluidskaarten gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hallo allemaal,

Een vraagje.

Momenteel gebruik ik in mijn PC een aparte geluidskaart van Club3D (Agippa), hierop is aangesloten een Creative T40 Series II.

Ik wilde graag een tweede zelfde Creative set erbij plaatsen, vind het een prachtige set zo naast mn Monitor.

Kan ik een tweede set dan aansluiten op de Onboard Audio (vanuit Intel DX58SO), of krijg ik dan met latency te maken wanneer ik dezelfde muziek dus via beide kaarten afspeel?

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

yup, latency verschillen. In winamp kun je dat nog enigzins rechttrekken, maar ideaal is het niet. Als je niks rechttrekt kan er echt een hele dikke echo te horen zijn dan uit je 2 sets.

Als ik hier een mp3 start in Winamp en ik laat alles op default staan kan er gewoon bijna een seconde verschil zitten tussen de geluidskaart en de onboard kaart. Verschillende kaarten gebruiken verschillende buffers etc.
Tot 20ms is verschil is nog doable, klinkt dan beetje alsof je kamer 5x zo groot is. :p maar daar boven wordt het echt een brei van geluid.

[ Voor 49% gewijzigd door KneppaH op 03-07-2010 15:11 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou natuurlijk ook gewoon een simpel split-kabeltje kunnen gebruiken. Voor zover ik weet is het namelijk niet mogelijk om hetzelfde programma aan 2 geluidskaarten toe te wijzen. Je kunt wel op iedere geluidskaart iets anders afspelen (bijv. Winamp naar de ene en WMP naar de andere geluidskaart). Maar dat is niet wat je wil denk ik dus een simpele splitter lijkt me makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
Ok ik dacht al zoiets ! Dank voor de snelle antwoorden !

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

In Winamp heb je wel een multi-output plugin, waardoor je 2 geluidskaarten simultaan kan aansturen. Maar bij wel met een flink tijdsverschil, als je niet met beide buffergroottes ga spelen.

Het kan er hier er ook aan liggen dat ik de onboard optisch heb aangesloten op m'n receiver en de geluidskaart analoog aan m'n pc boxen. Misschien veroorzaakt dit ook een tijdsverschil.
Misschien dat als je ze allebei gewoon analoog aansluit, de latency verschillen best meevallen.

[ Voor 44% gewijzigd door KneppaH op 03-07-2010 15:14 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Lijkt me erg stug dat je met 2 geluidskaarten 1 sec. verschil hebt.. dan zou je met video's kijken ook een probleem met lipsync krijgen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Ik zou niet met twee geluidskaarten gaan werken omdat je dan problemen hebt met de verschillende programma's aansturen en de bijbehorende latency (die je niet in alle programma's kan instellen)

Denk hierbij bijvoorbeeld aan dingen als Firefox, om maar niet te spreken over games, die meestal nauwelijks audio opties hebben

Ik zou gewoon gaan voor een splittertje, dat is de meest efficiente optie en levert je geen latency op.

Afbeeldingslocatie: http://www.xxion.co.uk/images/uploads/Jack_Splitter_Gold.jpg

te vinden;
Hier:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5212

hier:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21891

hier:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24087

en

http://www.xxion.co.uk/au...jack-sockets/prod_40.html

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Er bestaan ook speciale drivers, 'ASIO4ALL' genaamd, die veel minder latency beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Ward Vr schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:54:
Er bestaan ook speciale drivers, 'ASIO4ALL' genaamd, die veel minder latency beloven.
Dit heeft hier niks mee te maken. Dat gaat over latency tussen MIDI- apparaten en is een vervanging van de standaard wavetable van windows. Een beperking hiervan is overigens dat er maar 1 programma geluid kan doorgeven. Dit gaat dus niks helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
Vd week inderdaad een mini-jack splittertje halen. Lijkt mij dus wel dik een tweede T40 II ernaast. Gebruikt moeilijk te vinden helaas (had deze set ook in nieuwstaat overgenomen voor 80 euro), dus nog even zoeken. Kan natuurlijk wel nieuw maar dan kom ik meteen op 120 Euro uit (Alternate), vrij duur vind ik.

Nog gedacht aan een kleiner setje (T20W II), maar dit komt niet echt overeen qua voet van de speakers etc vergeleken met de grotere T40 dus.

Afbeeldingslocatie: http://i66.photobucket.com/albums/h245/Mpower72/HP/DSC02634.jpg

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wat wil je nu eigenlijk bereiken? Waarom wil je uberhaupt 2x dezelfde speakerset aansluiten? Wil je ook geluid in een andere kamer ofzo?? Of wil je een surround setup maken? Zo'n splitter lijkt mij niet echt bevordelijk voor de geluidskwaliteit. Aansluiten op een andere geluidskaart lijkt mij ook niet oplossing, ivm verschillende latency.

Waarom gebruik je niet gewoon de rear output van je geluidskaart? Maar om daar geluid uit te krijgen bij een stereo bron moet je waarschijnlijk wel wat met de instellingen spelen. Probeer het eens met de driver settings, of Winamp met directsound out of foobar2000 met rear output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Hoe kun je überhaupt switchen tussen geluidskaarten? Ik heb er ook 2 maar hij pakt alleen men onboard kaart..
Pagina: 1