Folding@Home gebruikt voor biowarfare?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Naar aanleiding van een verontrustende post door Roland684 in 'nieuws: Tweaker vindt een van grootste priemgetallen ooit' even dit topic...
Folding@home is zeker niet nuttiger, het wordt namenlijk ook gebruik om biologische wapens mee te ontwikkelen. Als je dan zo nodig je processor wat extra watten wil laten verstoken, ga dan maar liever priemgetallen zoeken.
Ik heb er zelf even vluchtig naar gegoogled en voorlopig lijkt het me een storm in een glas water. Behalve een paar losse flodders in de vorm van opmerkingen (nergens een bronvermelding of een artikel met enige onderbouwing, in dezelfde lijn als Roland) is er weinig over terug te vinden. Weet iemand hier er misschien iets meer over? Heb zelf sterk het idee dat het hier om een hoax gaat maar je weet het natuurlijk nooit. Mocht het wel zo zijn, dan zou ik ernstig overwegen om me terug te trekken uit een dergelijk project als ik een actieve deelnemer was :)

[ Voor 31% gewijzigd door Jejking op 03-07-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 05:37

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Jejking schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:36:
Heb zelf sterk het idee dat het hier om een hoax gaat maar je weet het natuurlijk nooit.
Dat heb je goed gezien.

FAH richt zich op medisch onderzoek waarbij kennis wordt vergaart ten behoeve van medicijn ontwikkeling.

Maar omdat de resultaten van het onderzoek wat met FAH gedaan word openbaar is, kan deze kennis natuurlijk ook gebruikt worden door de Dark Side. Indirect kunnen ze helaas ook bijdragen aan biowarfare wanneer hun resultaten door derden hiervoor gebruikt worden.

Wat in de handen van de één een machtig stuk gereedschap is, kan in de handen van de ander een moordwapen zijn. De hamer is niet inherent goed of kwaad, dat is aan de intenties van de gebruiker overgeleverd.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:41
Een honkbalknuppel die door iedereen gebruikt mag worden kan ervoor zorgen dat iedereen begint met honkballen en meer gaat sporten. Maar diezelfde honkbalknuppel kan ook door een crimineel worden gepakt die er mensen mee gaat vermoorden.

Zo is het ook bij Folding@Home, zij komen voornamelijk meer te weten over eiwitten, maar door het publiceren kunnen anderen ook gebruiken voor ''minder leuke dingen''.

Dit is ongeveer hetzelfde als wat smoking2000 vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

scorpionv

This space for rent

Het is ook niet echt een lekker onderbouwde post van Roland684. Beetje roep eens wat post...

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:52

Bezulba

Formerly known as Eendje

heb je niet ontzettend diepgaande kennis nodig om uberhaupt wat met die data te kunnen of het nu goed of slecht is? En dat als je al zo'n kennis hebt je eigenlijk dat helemaal niet nodig hebt om slechte dingen te doen?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou me echt niets aantrekken van die post, totaal geen onderbouwing en ik heb het idee dat die geen flauw idee heeft waar die over praat, zoals ongeveer 90% van de reacties op nieuwsartikelen overigens..
Pagina: 1