vliegenpoep op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 4.792 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 18:41
Excuses als dit het verkeerde forum is, volgens mij past hij hier het beste ook al lijkt mijn vraag totaal verschillende van de gebruikelijke topics :P

Laatst merkte ik plotseling dat er overal zwarte punten op mijn scherm zaten, na eerst te denken dat het dode pixels waren merkte ik later dat ik ze er af kon krabben. naar wat te hebben gegoogeld kwam ik tot de conclusie dat het vliegenpoep is. na nog wat verder te hebben gezocht kwam ik wat manieren tegen om het te verwijderen.
ik dacht laat ik maar meteen met het goedkoopste beginnen, de lauwe thee. het haalde de poep inderdaad met gemak weg, alleen bleven er vlekken achter die ik weer met een normaal schoonmaak middel moest verwijderen. De thee werkt overigens wel vlekkeloos op gladde oppervlakken

Enkele dagen later zaten de vlekken er weer, probeerde nu meteen met schoonmaakmiddel maar deze verwijderde ze lang niet zo goed als de thee, moest alsnog flink krabben om de puntjes weg te halen.

ben daarna verder gaan googelen en kwam "producten"tegen die hiervoor speciaal waren ontwikkeld.
blijkbaar moet je vliegenpoep zsm verwijderen anders "vreet"de poep zich in het scherm. als ik verder zoek naar winkels die dit soort producten verkoopt blijken het alleen van die (slecht gemaakte) webwinkels te zijn.
heeft iemand ervaringen met deze producten en/of andere tips om de poep te verwijderen?

of liever nog om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Misschien thuis wat vaker opruimen en schoonmaken? :P Ik heb nooit van die spikkeltjes op m'n scherm gehad, en ik vraag me af hoe het bij jouw computer is als er binnen no-time vliegenpoep op je scherm zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Voorkomen?
http://www.vliegenvangers.nl/shop/
En als je je monitor niet gebruikt een hoes erover? Niet mooi, wel praktisch.

Mijn vliegen poepen overigens netjes naast het scherm :+

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 18:41
Exirion schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:52:
Misschien thuis wat vaker opruimen en schoonmaken? :P Ik heb nooit van die spikkeltjes op m'n scherm gehad, en ik vraag me af hoe het bij jouw computer is als er binnen no-time vliegenpoep op je scherm zit.
huis is wel schoon genoeg, daar licht het niet aan. doen alleen de ramen open om het te laten luchten. hebben wel horren en van die slierten voor de deuren hangen. maar die krengen (ook de muggen) komen er toch nog in. aangezien electronica die beesten ook nog weer lijkt aan te trekken gaan ze dus op m'n scherm zitten. ik heb wel een vliegenmepper bij de hand. maar om nou constant vanuit m'n bank naar mijn scherm te lopen om die vliegen weg te slaan is ook niet echt een mooie oplossing.

heb er ook pas last van sinds afgelopen week toen het wat warmer werd.
TheMe schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:52:
Voorkomen?
http://www.vliegenvangers.nl/shop/
En als je je monitor niet gebruikt een hoes erover? Niet mooi, wel praktisch.

Mijn vliegen poepen overigens netjes naast het scherm :+
als ik hem niet gebruik zit er inderdaad een hoes over, (met uitzondering van het eerste halfuurtje dat ik hem uitzet zodat ie kan afkoelen). maar zon vliegenvanger lijkt een beetje overkill, het zullen hoogstens 1-2 vliegen per keer zijn...en aangezien ik dat ding dan in mijn kamer moet gebruiken zullen er juist alleen maar meer vliegen naar mijn kamer komen..

[ Voor 27% gewijzigd door Delichon op 03-07-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-04 23:24
ik heb er geen last van op mn scherm ,maar wel in mijn plafonlamp die zit er ook altijd helemaal onder.
De makkelijkste oplossing is een lamp op de overloop of badkamer aan zetten .Dan gaan ze naar het ligt toe.
Van als jou scherm aan staat en jij bent even weg gaan ze daar naar toe ,omdat het scherm ook ligt en warmte geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Speeksel, en daarna met een beetje water.

Dit alles met met een wcpapiertje ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-04 23:24
veeg jij je kont ook zo af???? Whahahaha, sorry kon het ffen niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:11
PerfectLight schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:14:
Speeksel, en daarna met een beetje water.

Dit alles met met een wcpapiertje ^^.
Leuke joke! :P Maar om er even serieus op in te gaan: Wc papier wordt afgeraden omdat dit kleine krasjes kan veroorzaken! Dus altijd een stoffe doek gebruiken. Ik heb er ervaring mee namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:08
Ik zelf woon op een boerderij en heb daar ook altijd last van. Ik zelf heb z'n vliegenlamp werkt echt goed ook gebruik ik een lcd cleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-03 17:00
Gewoon LCD reiniger gebruiken met LCD reinigings doekjes, het verwijdert nagenoeg alles incl. vliegenpoep en is niet schadelijk voor het scherm.
Ik heb de doekjes van de Action en de reinigingsvloeistof haal ik altijd bij de PC winkel. Wel speciale LCD doekjes gebruiken met b.v. een normale stoffen of papieren doekje beschadig je de toplaag van je LCD d.m.v. piepkleine krasjes.

Ik woon vlak bij een vijver kanaal en een kolk dus ik heb ook veel last van vliegen, ik heb een vliegenlamp gekocht bij de plaatselijke kringloop. Het werkt ook goed tegen de muggen trouwens :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ongediertewinkel.nl/images/producten/2800.jpg
Maarliefst €5,- en geen last van vliegen meer. _/-\o_

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dautsje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-09-2024
hallo allemaal.
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...

pak een sponsje en maak het met lauwwarm water nat.
ga zo over je beeldscherm heen en dan met een beetje geluk heb je alles in een keer van je scherm zonder zeep of ander spul...
zelfs een boekenplank of iets anders krijg je zo vrij van de stront van de muggen..

gr.
Dautsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:17

br00ky

Moderator Harde Waren
@Dautsje een topic van liefst 14 jaar reviven is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.