Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 07:56

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Topicstarter
Ik heb onlangs een 8800GT van XFX overgenomen met een AC Acellero 1 erop (dat grote passieve geval).
Nu heb ik de koeler vervangen naar een stock 8800GTS 512mb cooler, want de artic was veel te groot voor de case waar deze in moest komen.
De heatsink had een klein beetje modden nodig, maar past er nu zeer goed in.
Alleen heb ik nu het volgende probleem:
Als de videokaart in de computer zit, schiet de computer paar seconden aan met de kaart, maar springt bijna gelijk daarna uit. Ik heb dit met meerdere computers geprobeerd, de een met een 300w voeding, en mijn eigen kast met een 620w voeding, beide geven hetzelfde probleem. Mijn 620w (CM M620 modulair) heeft een rood waarschuwingslampje bij kortsluiting/overlading(?) en deze gaat branden als ik de computer aanzet met de kaart erin.
Ik gok dat de kaart ergens kortsluiting maakt, maar ik heb geen flauw idee hoe en waar :?
Indien gewenst kan ik foto's van de kaart posten.
Deze XFX betreft geen ref model, is volgens mij net iets anders, want de stroomvoorziening van de kaart wijkt af van mijn ref 8800GTS 512mb, sommige IC's zitten anders gepostioneerd e.d.
Zou het zijn dat ik de kaart per ongeluk met wisselen van de koelers vermoord heb?
Ik zit echt vast nu, want heb geen idee wat ik fout heb gedaan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
foto's zijn altijd handig, vooral als het om kortsluiting gaat(moet je wel high res foto's posten :P )
voor de rest zou ik alles gewoon doormeten en nog even doorgaan met kijken waar het probleem zit
laat vooral foto's zien van wat je heb gedaan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DjThase op 03-07-2010 12:58 ]

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Topicstarter
Ik heb wat foto's gemaakt van de kaart, en high res geupload (links zijn klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/3733237/640/3733237.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/3733245/640/3733245.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/3733255/640/3733255.jpg

Indien er nog ergens meer foto's van gewenst zijn, vraag maar, dan upload ik die ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Topicstarter
Een kleine topickick, heeft iemand enig idee wat ik met de videokaart misdaan heb ?
Ik voel me nogal schuldig tegenover de persoon voor wie de kaart bedoelt is, dus ik wil heel graag een klein beetje duidelijkheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:57

M2M

medicijnman

ik zou een uurtje de tijd nemen om de oude (AC) koeler er weer op te schroeven, en even te testen of de kaart nog werkt.

En vervolgens de 8800GTS koeler laten voor wat het is, en een kleinere aftermarket koeler aanschaffen, of een V&A advertentie plaatsen voor een 8800GT stock koeler.

Ik kan in ieder geval op de foto's geen verbrande onderdelen zien, maar dat wil natuurlijk ook niet alles zeggen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Knalt hij er niet uit omdat hij overhit? Want als hij kortsluiting maakt zou hij toch helemaal niet booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Topicstarter
Ik ga inderdaad weer proberen de artic cooling cooler erop te zetten(mijn kast heeft hier wel genoeg ruimte voor namelijk), en dan weer in te bouwen.
Jullie horen in ieder geval weer van me :)

[ Voor 16% gewijzigd door Leevmeister op 04-07-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:34
Ligt het aan mij, of zit er een berg koelpasta op die koeler?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Topicstarter
Meekoh schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:42:
Ligt het aan mij, of zit er een berg koelpasta op die koeler?
Dat zijn de memory cooling pads ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Topicstarter
Ik heb zojuist de videokaart met andere koeler getest, krijg dezelfde problemen als met de GTS koeler nu.
Voordat ik de cooler heb gewisseld, deed deze kaart het wel gewoon, nog games mee getest (team fortress 2 voor een uur lang).
Ik ben toch heel erg bang dat de videokaart kapot is :(
Pagina: 1