Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Gisteren checkte ik even hoe de temperaturen van mijn PC waren, waarbij het mij opviel dat mijn externe Hard drive niet in de lijst met HDD temps voorkwam. Toen keek ik in HDtune, waar ook geen temperatuur kon worden gegeven voor de externe.

Naar mijn weten was dit in het verleden wel mogelijk(enkele weken geleden).
Zou de sensor kapot kunnen zijn? Dan vraag ik mij af wat de oorzaak zou kunnen zijn. Het was gisteren wel erg heet van het werken tijdens de warmte buiten(backup maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:55
Als een sensor kapot is, geeft hij meestal een vreemde waarde aan...
127c of 255c zijn dan wat gangbare meetwaarden.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
de sensoren worden vaak ook niet goed ondersteunt je zou verschillende soorten software moeten proberen om dit vast te stellen.

vreemde waarden hoeft helemaal niet te beteken dat je sensor niet goed net als geen waarde.
dit kan allemaal ondersteurings problemen van de sensoren zijn.

dus probeer verschillende software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik gebruik op dit moment 3 programma`s om de temps uit te lezen en ik heb ook nog een fan controller in zitten met 2 temp sensors, zo kun je ongeveer je temp goed uitlezen.

Dus gebruik meerdere programma`s.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gammro schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:27:
Gisteren checkte ik even hoe de temperaturen van mijn PC waren, waarbij het mij opviel dat mijn externe Hard drive niet in de lijst met HDD temps voorkwam. Toen keek ik in HDtune, waar ook geen temperatuur kon worden gegeven voor de externe.
Het uitlezen van de temperatuur van externe schijven is ingewikkelder dan het uitlezen van die gegevens van een interne schijf. Daarom heb je voor externe schijven meestal extra software ondersteuning nodig.
Zo kun je bv. met de standaard versie van HD Tune enkel de temperatuur uitlezen van interne schijven. Met HD Tune Pro kun je ook de temperatuur van externe schijven uitlezen.

En zoals FireDrunk al zei, als de sensor kapot is krijg je vreemde getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ah dat was het inderdaad, met de Pro uitvoering lukt het wel :)
Nu alleen even kijken welk programma ik ga gebruiken, want Pro is natuurlijk niet gratis en zit nu aan een trial.

Bedankt :)
Pagina: 1