Antiek speelgoed

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Heej all,

Heb net een leuk stukje speelgoed gekregen, een IBM PS/2 tower. 386SX met 4 MB (kan wel wekker voor me worden, altijd op de juiste tijd, en m'n rooster op de monitor).
Er zitten alleen MCA-sloten in. Het lijkt nogal PCI-achtig, weet iemand of 't stiekum compatible is met bepaalde kaarten of wordt het gewoon tweedehands MCA-kaarten zoeken?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ha! Zo'n sys staat hier ook in de hoek stof te vergaren.

Slecht nieuws: MCA was IBM's antwoord op de beperkingen van ISA. Bovendien een poging om dmv uitgekiende patenten de 'kloon' markt in handen te krijgen. In het geheel niet backward compatible met ISA, evenmin foreward met EISA, VLB of PCI (duh:+).

Dus je moet oude MCA zooi vinden. Gaat niet makkelijk zijn. Ik herinner me nog dat anno 1991 ofzo (toen MCA haar piek (min of meer) beleefde) een Soundblaster Classic voor MCA iets meer dan het dubbele van een vergelijkbare ISA model kostte. Die ene winkel (Funtronics in R'dam) die het had klaagde dat ze er in 6 maanden welgeteld twee verkocht hadden. Succes dus!

Oslik blyat! Oslik!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Jammer, er zit nu alleen 'n SCSI-kaart in, maar een geluidskaartje had toch ook wel leuk geweest voor af & toe 'n spelletje (Prince of Persia 1.0 :P).
Dus even 'n klein oproepje aan de tweakers, ligt er ergens wat leuk MCA-spul in de hoek? :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Dat wordt echt een stofkaartje als je al een vind...

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Heb niet gezegd dat 'ie nieuw hoeft te zijn toch? :)

Verwijderd

hihi, ik heb DOS 4.02 duitse versie hier nog wel liggen :Y)

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 17:37 schreef Tony Vroon het volgende:
Jammer, er zit nu alleen 'n SCSI-kaart in, maar een geluidskaartje had toch ook wel leuk geweest voor af & toe 'n spelletje (Prince of Persia 1.0 :P).
Dus even 'n klein oproepje aan de tweakers, ligt er ergens wat leuk MCA-spul in de hoek? :)
Voor PoP1 heb je geen geluidskaart nodig.. is pc-speaker geloof ik

Verwijderd

3 MCA videokaarten
vraag me absoluut niet naar de specs ;-)
zijn overigens wel allemala dezelfde

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eeh... kep een paar maanden nog een paar van die zooi weg gegooid :? Maar wat moet je met zo'n lomp ibm ding die alleen maar vage errors kan geven enz ? Waarom neem je dan niet gewoon een normale 386.. Die kan je tegenwoordig zo gratiz krijgen. Ik zou zeggen kom maar langs.. kep er nog wel 1 voor je staan. Geen idee of ie werkt hoor.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 11 maart 2001 23:02 schreef jhead22 het volgende:
Eeh... kep een paar maanden nog een paar van die zooi weg gegooid :? Maar wat moet je met zo'n lomp ibm ding die alleen maar vage errors kan geven enz ? Waarom neem je dan niet gewoon een normale 386.. Die kan je tegenwoordig zo gratiz krijgen. Ik zou zeggen kom maar langs.. kep er nog wel 1 voor je staan. Geen idee of ie werkt hoor.
GRATIS????????? Ik zie ze hier alleen voor meer dan 100 piek... stelletje uitzuigers... :(

C:\>_

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Prince of Persia 1 ondersteund ook Adlib, en dan klinkt het toch ineens :9 hoor :). Nu scheelt het ook wel dat deze PC-speaker goed versterkt is, maar 'n geluidskaartje zou 'm toch niet misstaan.
Wil degene met de MCA-videokaarten even mailen naar tony@vroon.nl.com ?
Nog iemand met MCA-geluidskaarten ofzo? MCA-netwerkkaart staat ook op de verlanglijst, liefst UTP (want dat is rest van netwerk ook), 10 mbit is goed genoeg :).

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
Zo'n ding hebben wij ook ooit eens gehad. De overbuurvrouw heeft er toen effe naar gekeken (afgestudeerd op alle mogelijk hard- en software gebieden ongeveer) want het onboard video-gedeelte was kapüt. Enneuh ... 't was hopeloos zei ze. Zo'n oud "beesje" van IBM. Daar was weinig meer mee te beginnen, en dat kwam dus doordat er van die rot-kaarten in moesten. Waarom moet IBM ook altijd alles anders doen. Net zoals die rare Engelsen altijd alles anders moeten doen dan de "vaste-land bewoners" zoals wij Hollanders ... sorry, beetje frustratie. Ik ben hier nu trouwens met een oude 286-12Mhz bezig. Ik heb er al één of andere Windows-kloon van Newdeal opstaan, maar 't is allemaal zo fuckin' traag |:(.

*D
Pagina: 1