Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik alsnog mijn sff kastje met passief atom/ion moederbord extra koelen?

Ik heb onlangs een AOpen S135-B mini-itx kastje gekocht en daar een Asus AT3IONT-3 -passief gekoeld- moederbord ingezet. Mijn probleem is nu dat de pc heerlijk stil is, maar dat de cpu na 1 uur muziek draaien al 60°C-65°C warm wordt; als ik een dvd speel of een hd filmpje dan komt de temperatuur van de cpu tot boven de 70°C.

Volgens Asus mag de temperatuur tussen de 0°C en 82°C liggen, maar ik vind dat dit al akelig dicht benadert wordt.

Moet ik mij zorgen maken en wat kan ik nog doen om extra te koelen? Er is ongeveer 1 cm ruimte in de kast tussen het koelblok en het deksel van de kast. De koelgaatjes zitten boven de cpu op een gebied van 8-10 cm.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_r
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 13:10
Je zou op het koelblok een ventilator kunnen plaatsen, er zijn extra dunne ventilatoren te koop, zoals bijvoorbeeld: pricewatch: Scythe Kaze Jyu Slim, 100mm , die is 12mm dik, en je zegt ongeveer een cm, hopelijk net iets meer? Je zou het kunnen proberen..

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
zijn genoeg hele dunne (en vaak kleine) fans. Kijk maar is rond bij highflow bvb die hebben heel veel van dat soort dingen. En ik denk dat een klein beetje luchtverplaatsing al genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie, ik had alleen nog maar 25mm fans gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De pricewatch heeft met dit filter een lijstje van 40mm fans.

Aangezien je niet heel veel luchtverplaatsing nodig denkt te hebben, is 40x40x10mm misschien wel de maat.
Er zijn volgens mij een paar fans die 50x50x10mm als formaat hebben, maar die zie ik niet in de pricewatch terug.

Let op het volgende:
  • De pricewatch vermeldt niet bij alle fans de dikte in de specificaties , let daar nog even goed op voordat je er eentje uitkiest.
  • Let op de geluidsproductie; kleine fans draaien vaak sneller om nog enige lucht te kunnen verplaatsen. Dit maakt geluid, en door hoger toerental juist op een frequentie die storend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Mini Kaze 3500 (156124) is slechts 10 mm diep; door dee te installeren komt de temperatuur niet hoger dan plm. 62 graden celsius.

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08 18:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:57:
De Mini Kaze 3500 (156124) is slechts 10 mm diep; door dee te installeren komt de temperatuur niet hoger dan plm. 62 graden celsius.

Bedankt voor de hulp.
Hulde aan de TS dat die zijn eigen topic dagen later nog even invult met een werkbare oplossing! _/-\o_
Pagina: 1