Laatst heb ik een tweedehands HD5850 van XFX aangeschaft en gisteren een tweedehands (identiek aan mijn huidige) scherm. Toen ik het tweede scherm aansloot bleef mijn PC meteen hangen. Hierop heb ik DVI kabels verwisseld (maakte niets uit), geprobeerd met een enkel scherm (werkte), geprobeerd met enkel het nieuwe scherm (werkte ook).
Hierop heb ik gekeken in CCC en bleek mijn HD5850 op 775 clocks te staan in plaats van 725. Ik had verwacht dat het weinig uit zou maken, maar het bleek toch te werken als ik de clocks op standaard zette. Afijn, ik een tijdje gebruikt vandaag met 2 schermen. Op een gegeven moment bleef de PC weer hangen. En weer. Etc. Soms startte deze ook helemaal niet meer op (fout(piep)code was: lang, kort, kort, kort, volgens mij een videokaart probleem).
"1 Long Beep, 3 Short Beeps
One long beep followed by three short beeps means that either the video card isn't installed or the memory on the video card is bad. Reseating or replacing the video card will typically fix the cause of this Award beep code."
Iets wat ik opvallend vond was dat de muziek op het moment van 'blijven hangen' gewoon doorging.
Mijn vraag is dus HD5850 RMA of niet?
Voor de volledigheid (ja, ik weet het, oude rotzooi voor zo'n kaart):
AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,2GHz
ASUS M2N-SLI Deluxe
4 GB Corsair XMS2-800
XFX ATi Radeon HD5850
Samsung Spinpoint F1 500GB
Antec Earthwatts 500W
[Edit] Mijn oude 8800GT doet het wel, de HD5850 gaat dus RMA denk ik.
Hierop heb ik gekeken in CCC en bleek mijn HD5850 op 775 clocks te staan in plaats van 725. Ik had verwacht dat het weinig uit zou maken, maar het bleek toch te werken als ik de clocks op standaard zette. Afijn, ik een tijdje gebruikt vandaag met 2 schermen. Op een gegeven moment bleef de PC weer hangen. En weer. Etc. Soms startte deze ook helemaal niet meer op (fout(piep)code was: lang, kort, kort, kort, volgens mij een videokaart probleem).
"1 Long Beep, 3 Short Beeps
One long beep followed by three short beeps means that either the video card isn't installed or the memory on the video card is bad. Reseating or replacing the video card will typically fix the cause of this Award beep code."
Iets wat ik opvallend vond was dat de muziek op het moment van 'blijven hangen' gewoon doorging.
Mijn vraag is dus HD5850 RMA of niet?
Voor de volledigheid (ja, ik weet het, oude rotzooi voor zo'n kaart):
AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,2GHz
ASUS M2N-SLI Deluxe
4 GB Corsair XMS2-800
XFX ATi Radeon HD5850
Samsung Spinpoint F1 500GB
Antec Earthwatts 500W
[Edit] Mijn oude 8800GT doet het wel, de HD5850 gaat dus RMA denk ik.