Ik ben op zoek naar een film camera die overweg kan met Final Cut Pro.
Met overweg kunnen bedoel ik een film camera die natief in .mov of mp4 opneemt, zodat er geen converteren oid nodig is.
Zodat ik materiaal "on the fly" kan editten en dus tijd besparen.
Verder moet het minstens 1080i kunnen opnemen en het liefst op SD kaartjes wegschrijven(geen tapes)
Camera zal voornamelijk worden gebruikt voor interviews op beurzen.
Ik zag de JVC GY-HM100u die beschikt over alle eigenschappen maar is wel erg klein en ik verwacht te klein om makkelijk stabiele shots mee te maken(met een schouder camera is dat simpeler denk ik)
The JVC GY-HM700 of de JVC GY-HM700UXT zijn perfect maar helaas te duur.
Helaas vallen alle AVCHD camera's af omdat je dan eerst moet converten voordat je begint met editten.
Budget is 2500-5000€
Zelf heb ik behalve die ik hier genoemd heb nog niks gevonden.
Met overweg kunnen bedoel ik een film camera die natief in .mov of mp4 opneemt, zodat er geen converteren oid nodig is.
Zodat ik materiaal "on the fly" kan editten en dus tijd besparen.
Verder moet het minstens 1080i kunnen opnemen en het liefst op SD kaartjes wegschrijven(geen tapes)
Camera zal voornamelijk worden gebruikt voor interviews op beurzen.
Ik zag de JVC GY-HM100u die beschikt over alle eigenschappen maar is wel erg klein en ik verwacht te klein om makkelijk stabiele shots mee te maken(met een schouder camera is dat simpeler denk ik)
The JVC GY-HM700 of de JVC GY-HM700UXT zijn perfect maar helaas te duur.
Helaas vallen alle AVCHD camera's af omdat je dan eerst moet converten voordat je begint met editten.
Budget is 2500-5000€
Zelf heb ik behalve die ik hier genoemd heb nog niks gevonden.