Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een film camera die overweg kan met Final Cut Pro.

Met overweg kunnen bedoel ik een film camera die natief in .mov of mp4 opneemt, zodat er geen converteren oid nodig is.
Zodat ik materiaal "on the fly" kan editten en dus tijd besparen.
Verder moet het minstens 1080i kunnen opnemen en het liefst op SD kaartjes wegschrijven(geen tapes)

Camera zal voornamelijk worden gebruikt voor interviews op beurzen.

Ik zag de JVC GY-HM100u die beschikt over alle eigenschappen maar is wel erg klein en ik verwacht te klein om makkelijk stabiele shots mee te maken(met een schouder camera is dat simpeler denk ik)

The JVC GY-HM700 of de JVC GY-HM700UXT zijn perfect maar helaas te duur.
Helaas vallen alle AVCHD camera's af omdat je dan eerst moet converten voordat je begint met editten.

Budget is 2500-5000€
Zelf heb ik behalve die ik hier genoemd heb nog niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jouw definitie van een professionele camcorder? Kortom: welke eigenschappen naast een SD kaart, 1080i en .mov of .mp4 zijn noodzakelijk?

Edit: ik weet dat de Panasonic modellen die op P2 kaarten opnemen gebruik maken van een andere compressie, maar kan zo snel niet vinden welke dat is. Eén van de modellen is de HVX200. Misschien vind je daar wat meer info.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Moet aparte microfoon aansluiting/ontvanger hebben die op de camera kan, moet een lamp op kunnen.
Alleen daardoor vallen dus alle handhelds al af.

Ik ga volgende week bij een winkel langs om een camera uit te proberen en te kijken hoe lang het kopiëren/omzetten naar mijn MBP zal duren.
Heb al begrepen dat omzetten van AVCHD materiaal ongeveer 10x zoveel ruimte in neemt en redelijk wat tijd, dus dan zal ik zeker weten of AVCHD een optie is.
Anders zal het waarschijnlijk eentje met p2 worden, maar nu nog ff afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Filmcamera ? Je bedoelt videocamera ;).

Dit is een filmcamera:
Afbeeldingslocatie: http://i107.photobucket.com/albums/m302/Godtomato/photo%20album%20part%202/1.jpg

En dit is een videocamera:
Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/Canon-Introduces-Its-First-HD-Video-Camera-2.jpg

Verder zijn er ontzettend veel camera's die aan je keine eisenpakket voldoen.

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Videocamera ja (:

We zijn afgelopen maandag bij FotoKonijnenBerg geweest en hebben daar wat dingen getest, o.a. hoe lang het nou eigenlijk duurt om AVCHD materiaal op mijn broertje MBP te zetten.
En dit ging veel sneller dan verwacht, 10 minuten film overzetten duurde zo'n 2-3 minuten.
Dus al die spookverhalen die we tegenkwamen over AVCHD icm Apple zijn blijkbaar achterhaald :D

Uiteindelijk hebben we de Panasonic AG-HMC71 gekocht.
Gelijk ook maar een 2TB G-Drive(Raid 0) gekocht om op te bewerken en 320GB G-Drive Mobile voor backups(Echt prachtige externe hardeschijven zijn dat trouwens :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
Waar ga je hem voor gebruiken, niet privé lijkt me? Zou je eens een korte clip online kunnen zetten :)
Leuk spul!

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Haha niet prive nee (:
Het is voor ons bedrijf, wij gaan in augustus op GamesCom een week lang filmen, dit is voor ons YouTube kanaal GamerSpawn.
Een vriendin van mij gaat daar developers/publishers van games interviewen en natuurlijk filmen we daar gepresenteerde dingen/optredens etc.

Ohja vandaag de Sennheiser EW 135P G3-B binnen gekregen, morgen gaan we de boel es testen/uitproberen.
Zal ik ook ff kieken of ik wat stukjes video online kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:46
Ha, ik was een heel verhaal aan het typen maar je blijkt de knoop al doorgehakt te hebben :)

Ik heb zelf een paar dagen met de JVC GY-HM100 mogen werken en dat is erg goed bevallen. Het formaat is vooral een voordeel en ik heb er geen hinder van ondervonden. Wat mij betreft een aanrader voor mensen die nog een keuze moeten maken. Enige nadeel is dat de accu's vrij vaak komen te overlijden, we hebben vijf van die dingen op school, en ik geloof dat ze al 4 accu's terug hebben moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Nu we net GamesCom hebben gehad hebben we flink de camera kunnen uittesten en we zijn zeer tevreden!
We gebruiken de camera op de beurs zelf meestal icm een Luxmen LEDPRO X6 Video Light - 63 LED en natuurlijk de Sennheiser microfoon!

Hier onze eerste dag, kan je mooi de camera in actie zien(Hier staan alle items die met camera zijn opgenomen, mocht je geïnteresseerd zijn)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jWWJ7u6OYBI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel gekeken en het ziet er niet verkeerd uit :)

Algemene tip: probeer wat meer met een statief te werken. Met snelle shots is het ok, maar er zit behoorlijk wat beweging in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Dankje :)

Voor interviews gebruikt hij sowieso altijd statief maar bij veel shots(nog) niet en soms beweegt het wat veel. Eigenlijk zou een simpele dolly(zeg maar statief op wieltjes maar zonder rail) soms wel handig zijn of een steadicam natuurlijk :D

Maarja ik ben zelf hartstikke tevreden met het resultaat, vooral als je bedenkt dat dit onze eerst evenement was(Op de mid night launch van SC2 na).

[ Voor 5% gewijzigd door DefLite op 27-08-2010 01:40 ]

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
Even over AVCHG, mocht je deze willen editten zonder te converteren. Premiere CS5 icm een ondersteunde GPU (in de praktijk een nvida gpu met CUDA 1.1 of hoger en meer dan 768 mb geheugen) voor de hardwareversnelling kan dit zonder problemen aan.

if broken it is, fix it you should

Pagina: 1