[Win7] kolommen weergeven ook in alle onderliggende mappen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kan me haast niet voorstellen dat het niet kan of dat het niet eerder is gevraagd en ik gebruik vast de verkeerde zoektermen.

Maar kun je in Win7 een standaard map weergave creeën die dan ook geldt voor alle onderliggende mappen?
Bijvoorbeeld in de map Mijn Muziek wil ik altijd de kolom 'bitrate/bitsnelheid' zien. Ik moet dit nu voor elk onderliggend mapje opnieuw instellen en dat is mij met honderden mappen een beetje te gortig...

dus tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens in het verborgen bestand 'desktop.ini', hierin zouden de mapeigenschappen moeten staan. Deze in elke map laten plaatsen zoals je 't wilt hebben en klaar toch? Kan je met een script eventueel doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Thx. Ik zie het, maar dan blijft het voor mij bij een kopieer-actie. Scripts heb ik geen kaas van gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Wat is er mis met Tools-> Folder Options -> View -> Apply to Folders? Die apply werkt per type folder hé. Zo is het ook bij mijn muziek gedaan - andere mappen hebben een ander view.

Je kan ook dit scriptje gebruiken als je het plaatst in dezelfde map als de map waar je het view goed gezet hebt:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
#Quick & dirty PowerShell script by YellowOnline for ReadyToFlow, 03-07-2010
Write-Host "Starting script..."
Try{$arrDir = Get-ChildItem -Recurse | Where-Object {$_.PsIsContainer}}
Catch{Write-Host "Oops, an error has occured! Are you sure there are subdirectories?"}
Try{ForEach ($objDir in $arrDir) {Copy-Item desktop.ini -Destination $objDir.FullName -Force}}
Catch{Write-Host "Oops, an error has occured! Does desktop.ini exist?"}
Write-Host "Finished!"
#EOF

Sla het op als <maaktnietuit>;ps1; open PowerShell; geef het commando Set-ExecutionPolicy RemoteSigned in; bevestig; en voer het script uit door het commando .\<maaktnietuit>.ps1

PS. O ja, dit scriptje past dezelfde desktop.ini toe op alle onderliggende mappen.

[ Voor 75% gewijzigd door YellowOnline op 03-07-2010 21:21 ]