Ik ben op zoek naar een externe harde schijf die encryptie heeft. Het is echter zo dat ik het op meerdere computers wil kunnen gebruiken waar ik geen admin rechten heb en ook niet software kan installeren. Hierdoor vallen (voor zover ik heb kunnen vinden bijna) alle externe harde schijven af.
Ik heb tot dusver al de buffalo ministation geprobeerd. Ondankt het feit dat er niets in de handleiding staat moet je admin rechten hebben.
De Iomega Ego Encrypt Plus moet je software voor installeren op elke computer. Dit ondanks een chat met de verkoopafdeling van Iomega, die meld dat ik niets hoef te installeren en dat ik geen admin hoef te zijn.
De Seagate moet admin rechten hebben en de Western Digital HDD's ook.
Wat hou ik over? Ik heb hiervoor een Sandisk U3 USB stick gehad die helaas gejat is. Ik wil graag een externe hdd met encryptie maar het moet dus aan de volgende eisen voldoen:
Externe harde schijf (liefst 320GB of groter)
Encryptie (hardware encryptie tenzij het niet mogelijk is)
Portable, geen installatie dus om te kunnen decrypten
Geen admin rights.
USB Powered (geen externe voeding)
Ik heb tot dusver al de buffalo ministation geprobeerd. Ondankt het feit dat er niets in de handleiding staat moet je admin rechten hebben.
De Iomega Ego Encrypt Plus moet je software voor installeren op elke computer. Dit ondanks een chat met de verkoopafdeling van Iomega, die meld dat ik niets hoef te installeren en dat ik geen admin hoef te zijn.
De Seagate moet admin rechten hebben en de Western Digital HDD's ook.
Wat hou ik over? Ik heb hiervoor een Sandisk U3 USB stick gehad die helaas gejat is. Ik wil graag een externe hdd met encryptie maar het moet dus aan de volgende eisen voldoen:
Externe harde schijf (liefst 320GB of groter)
Encryptie (hardware encryptie tenzij het niet mogelijk is)
Portable, geen installatie dus om te kunnen decrypten
Geen admin rights.
USB Powered (geen externe voeding)