• Vudwig
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06-2024
Gegroet mede tweakers,

Sinds ik mijn nieuwe systeem heb gebouwd heb ik constant problemen met het geheugen gehad, alleen begint het er nu op te lijken dat dit niet aan mijn geheugen meer ligt.

Ik heb een intel i5 processor met een asus p7h55-v moederbord, ik had er in de eerste instantie OCZ geheugen bij gekocht. Maar ik kreeg constant BSOD's dus heb ik het geheugen ingeruild voor een GeIL DDR3 setje. Alles leek goed te werken tot ik bij applicaties zoals WoW "the memory could not be "read"" errors kreeg. Toen had ik dus een complete geheugen test gedaan met memtest86+, 4 passes en 0 errors dus het probleem leek niet bij het geuehgen te liggen. Nu is er dus het geval dat ik destijds een nieuwe HDD heb gekocht van WD. Een SATA HDD die ik in de eerste instantie als slave gebruikte omdat het OS al op de IDE harddisk stond. Toen had ik dus een complete reinstall van windows 7 gedaan maar deze keer op de SATA.
Ging allemaal goed tot op het punt dat ik de SATA hardisk in het bios in wou stellen als boot harddisk. Dit lukte niet want dan kreeg ik een scherm met een knipperend wit streepje.
Hij wil dus niet booten op de SATA terwijl hij ook met jumpers gewoon als primary is ingesteld.

Met betrekking op de errors die ik kreeg heb ik dus is goed opgelet wat er nou eigenlijk gebeurt. Elke keer als een programma vast loopt met een zogenaamde memory error dan maakt de IDE schijf het geluid alsof hij net opstart. Ik heb uiteraard geprobeerd hem eruit te halen maar dan start de computer niet meer op de SATA schijf en schiet ik er nog niks mee op.

Wat is hier aan de hand?

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-02 15:01

-36-

Trust me. I'm an amateur

Waarschijnlijk staat het boot gedeelte van windows 7 op de IDE schijf als ik het goed begrijp.
Best kans dat die schijf slechte sectors heeft. Trek anders de ide disk eruit en start dan windows 7 opstartherstel.

[ Voor 10% gewijzigd door -36- op 02-07-2010 21:05 ]

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
Een SATA hoeft toch geen jumpers te hebben?

En om een IDE als slave in te stellen hoef je alleen maar de jumpers weg te halen. Dan issy automatisch een slave.