Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na zelf te hebben gezocht op het forum en andere search engines leg ik deze vraag toch even aan jullie voor.

Sinds 2 dagen worden de sms berichten die ik verzend vanaf mijn iPhone 3GS 16GB, provider Vodafone, 2 maal afgeleverd bij diegene die ik sms. Zelf merk ik hier niets van want hij verzend het gewoon en thats it.
Ik heb zelf gekeken bij de instellingen maar kan daar niets vinden. Ook kan de klantenservice van Vodafone mij niet helpen.

Misschien heeft iemand hier ervaring mee en kan diegene mij van dienst zijn.

Alvast bedankt voor de moeite en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook aan de communicatie tussen je telefoon en sms centrale liggen. Je kunt een aantal dingen proberen:
- Je telefoon even uit- en weer aanzetten
- netwerkinstellingen herstellen: instellingen - algemeen - stel opnieuw in - herstel netwerkinstellingen (je Wi-Fi wachtwoord moet daarna wel weer opnieuw ingevoerd worden))
- testen wat er gebeurd met je sim in een andere telefoon (en eventueel een andere sim in jouw telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:56:Ook kan de klantenservice van Vodafone mij niet helpen.
Wat zegt Vodafone over de facturatie? Wordt de sms dubbel gefactureerd of niet? Als de sms niet dubbel wordt gefactureerd dan is de kans aannemelijk dat het probleem bij Vodafone ligt.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee en kan diegene mij van dienst zijn.
Ik heb er zelf in iets andere vorm ervaring mee. Een sms die ik ooit heb gestuurd naar iemand werd door Vodafone per ongeluk oneindig herhaald. Vodafone moest handmatig de sms uit hun SMSC verwijderen, alleen de ontvanger kon even lekker enkele duizenden berichten handmatig verwijderen die al waren aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Sinds gisteravond heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Heb wel bij Vodafone nagevraagd wat nu op de factuur aan kosten stond maar zij konden mij niet zeggen of het hier om dubbele sms berichten ging.
Heb ook de tips van Ryana uitgevoerd en na het aan en uit zetten een test sms gestuurd en deze kwam niet meer dubbel aan.

Hopelijk is het probleem nu opgelost. Ik houd het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Kan het zijn dat je 2 apps geïnstalleerd hebt die je kan gebruiken om sms mee te verzenden, misschien versturen beide programmas de sms.

Smiling as the shit comes down...