Toon posts:

Twee subwoofers aan elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forum leden,

Ik heb paar maanden geleden een Creative T6100 gehaald.
Echter presteert deze niet echt geweldig, ik hoef maar een beetje de volume open te zetten en de bas klinkt al vervormd.

Doordat ik dus de T6100 heb aangeschaft heb ik een Logitech X230 over, Ik ben er van overtuigd dat de sub van de X230 beter is, dus eigelijk wil ik die sub aangesloten hebben op de sub van de T6100.

Hoe de situatie nu is, is dat ik nu 2 speakersetjes heb aangesloten aan mijn pc d.m.v een jacksplitter er tussen, maar dat werkt niet echt lekker.

Ik hoop dat ik een paar gouden tips krijg!

Met vriendelijke Groeten

Mark

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
als je de x230 als front speakers gebruikt, dan gebruikt hij daar de sub voor, ik denk niet dat er echt een mogelijkheid is om alleen de sub erbij te gebruiken...

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als de bass vervormt dan moet je betere bass speakers plaatsen of met een equalizer het bass bereik eruit halen. Een subwoofer verbetert weinig aan een slechte bass, tenzij je dit bereik over je subwoofer gooit. Daar is een subwoofer echter niet voor bedoeld en dat komt de geluidskwaliteit niet ten goede.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hoezo is een subwoofer niet bedoeld voor bas? :?

De subwoofer van de Logitech is inderdaad wel wat beter, maar nog steeds erg slecht. Als je echt goed geluid wilt moet je twee 'echte' speakers en een versterker kopen.

[ Voor 64% gewijzigd door TBTL op 02-07-2010 20:27 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
TBTL schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:25:
Hoezo is een subwoofer niet bedoeld voor bas? :?
Omdat een subwoofer bedoeld is voor de hele lage tonen.
Het heet niet voor niets sub-woofer en bass speakers heten niet voor niets woofers.

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
Het is meestal zo dat goedkope speakers een klein bereik van de lage tonen over de subwoofer laten komen, omdat de bureau speakers te klein zijn om deze tonen goed weer te geven.
Het is normaal niet de bedoeling dat je kan horen waar de subwoofer staat. Maar bij goedkope speakers is dit wel het geval.

En ik denk dat je het beste gewoon speakers van 100 euries kan kopen, meestal doen die het redelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik had eigelijk iets meer onderzoek moeten doen voordat ik nieuwe speakers ging kopen.
Als de bas maar ietjes te hard staat in de muziek klinkt het al vervormd..

Toch bedankt voor de reacties en tips.
Nu we toch bezig zijn met speakers.
Welke zouden julie mij aanraden, vooral als het gaat om soms op zijn tijd asociaal hard muziek te luisteren met veel bas?

Groeten Mark

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:34

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

er zijn zo gigantisch veel speakers op de markt te krijgen in alle vormen en maten, en vooral ook verschillende prijzen. Stel ten eerste een budget op wat je uit wil gaan geven voor je speakers. Mocht je een budget hebben dan kan er wellicht een goed advies uit rollen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:23:
Mja ik had eigelijk iets meer onderzoek moeten doen voordat ik nieuwe speakers ging kopen.
Als de bas maar ietjes te hard staat in de muziek klinkt het al vervormd..

Toch bedankt voor de reacties en tips.
Nu we toch bezig zijn met speakers.
Welke zouden julie mij aanraden, vooral als het gaat om soms op zijn tijd asociaal hard muziek te luisteren met veel bas?

Groeten Mark
ga gewoon eens luisteren in een winkel. zo te horen wil je geen goed geluid, maar t moet gewoon hard kunnen incl. bass. rijd naar de mediamarkt, en kijk naar een iets beter logitech setje.. wij weten niet wat jij fijn vind klinken, en een beetje eigen inzet is ook gewenst.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Logitech Z-2300 of Z-5500 kunnen redelijk hard en hebben veel te veel bas, ik denk dat je dat zoekt. Of als dat niet genoeg is kan je ook een kleine PA-set kopen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Trommelrem schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 17:30:
Als de bass vervormt dan moet je betere bass speakers plaatsen of met een equalizer het bass bereik eruit halen. Een subwoofer verbetert weinig aan een slechte bass, tenzij je dit bereik over je subwoofer gooit. Daar is een subwoofer echter niet voor bedoeld en dat komt de geluidskwaliteit niet ten goede.
Ware het niet dat 90% van de PC speakers dit principe hanteert en er wel redelijk geluid uit halen.

De Logitech Z-series kunnen inderdaad een stuk meer aan, nadeel dat daar ook een prijskaartje aan hangt ;)

Maar wat was precies de reden dat je over ging van de X230 naar 6100, surround optie?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik overstapte naar de 6100 was inderdaad voor de surround optie.
Toen ik de X230 nog in gebruik had, had ik achter in de kamer een oude speaker set erbij op aangesloten, en dat vondt ik wel prettig om voor en achter mij geluid te hebben.

de logitech Z-5500 vindt ik gewoon veels te duur.
een redelijk budget voor speakers is ong max 150 euro.

- Mark
Pagina: 1