Goeiedag mensen en alvast bedankt dat jullie mijn bericht lezen.
Ik ben nieuw aangemeld hier omdat ik het volgende probleem heb, ik weet niet goed wat voor systeem ik moet aanschaffen.
Ik wil geen overkill systeem wat volgende maand alweer 300 euro in waarde zakt maar voor de rest een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Ik wil er geen games mee spelen op hoogste settings (of dit moet zoweinig extra kosten dat het de moeite wel is) maar verder wel 1080p blueray films kijken.
Heb ik baat bij een directx 11 of een DDR5 videokaart, en hoeveel videogeheugen is aan te raden ?
Ik wil zoiezo wel een krachtige processor en zat zelf te denken aan een quadcore 4 x 3,4ghz of een six core 6 x 2,8ghz.
(http://www.computergalaxy.nl/index.php?cPath=22_21_79)
Heb je tegenwoordig al baat bij een sixcore ? Ik zie dat de quadcore 4 x 3,4 wel duurder is dan de sixcore 6 x 2,8 hoe komt dit ?
Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen, ik ben dus van plan het bij computergalaxy te kopen omdat deze webwinkel naar mijn mening erg goedkoop is.
Heeft iemand ervaring met deze winkel of ziet iemand iets raars in de configuraties wat lijkt op een addertje onder het gras, laat het me dan a.u.b even weten daar ben je ik bij voorbaat al dankbaar voor !
HET SYSTEEM MOET VOLDOEN AAN:
- Wat is het maximale budget dat ik wil uitgeven?
500 euro tot ongeveer 700
- Welke onderdelen denk ik te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord)
randapparatuur heb ik allemaal al
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor moet hij gaan dienen? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, 3D games, mediacenter, muziekbewerking,...)
HD films vloeiend bekijken, verder moet alles supersnel en stil zijn.
- Ben je van plan te gaan overclocken?
nee
- Heb je verder speciale eisen voor je pc (bv: aparte geluidskaart, tv kaart, extra usb poorten, verlichting en venster in de behuizing,...)?
ik heb een 7.1 surroundset dus als het niet onboard is graag 7.1 channels audio.
Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, ...)
nee
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
standaard beveiliging zoals firewall, antivirus, system cleaner
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit?
n v t
De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geinstalleerd?
ja en nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
ikzelf heb geen voorkeur als het maar veilig is allemaal.
Ik heb dus een budget van minimaal 500 en maximaal 700 euro, als het voor minder kan is altijd mooi meegenomen en als er een hele goede reden is dan kan boven de 700 euro ook (moet wel een goede reden zijn).
Ik hoef er niet persee de nieuwste games mee te spelen op max (of dit moet maar 100 euro extra kosten ofzo) maar verder wil ik dus gewoon een supersnelle en stille computer die geen moeite heb met bijvoorbeeld HD films en multitasking.
Ik doe niet zozeer aan videobewerking maar wel live video opname via een digitale usb microscoop van 2mp voor mijn mieren kolonie ()
ik zat zelf aan het volgende systeem te denken bij computergalaxy.nl
QUADCORE voor 400 euro + 15 euro (1jaar extra garantie)
Behuizing HKC 7009NS (zie foto)
Voeding HKC 400W (stille) power supply
Processor AMD Phenom II X4 965 Quad Core (AM3, 8MB, 4 x 3.4 Ghz, boxed)
Moederbord Asus M4N68T-M AM3 (ondersteunt 8GB werkgeheugen)
Videokaart -nVidia GeForce 7025
-PCI-Express Slot voor een krachtigere videokaart
Hardeschijf 250GB S-ata2 7200RPM
Geheugen KINGSTON 2GB DDR3 1333MHZ PC10600 --> levenslange Garantie <--
Geluidskaart 7.1 High-Definition Audio
Netwerkkaart LAN 10/100/1000 Mb/s
USB 2.0 aansluitingen 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de voorkant
Microfoon aansluiting 1x aan de voorkant
Koptelefoon aansluiting 1x aan de voorkant
DVD Brander Samsung Dual Layer DVD-R +/- 22x
Garantie 3 jaar inclusief ondersteuning
SIX CORE voor 419 euro
Behuizing Miditower zwart/zilver (zie foto)
Voeding 460W stille power supply
Processor AMD Phenom II X6 1055T SIX-Core (AM3, 8MB, 6 x 2.8 Ghz, boxed)
Garantie 2 jaar inclusief ondersteuning
Ik ben nieuw aangemeld hier omdat ik het volgende probleem heb, ik weet niet goed wat voor systeem ik moet aanschaffen.
Ik wil geen overkill systeem wat volgende maand alweer 300 euro in waarde zakt maar voor de rest een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Ik wil er geen games mee spelen op hoogste settings (of dit moet zoweinig extra kosten dat het de moeite wel is) maar verder wel 1080p blueray films kijken.
Heb ik baat bij een directx 11 of een DDR5 videokaart, en hoeveel videogeheugen is aan te raden ?
Ik wil zoiezo wel een krachtige processor en zat zelf te denken aan een quadcore 4 x 3,4ghz of een six core 6 x 2,8ghz.
(http://www.computergalaxy.nl/index.php?cPath=22_21_79)
Heb je tegenwoordig al baat bij een sixcore ? Ik zie dat de quadcore 4 x 3,4 wel duurder is dan de sixcore 6 x 2,8 hoe komt dit ?
Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen, ik ben dus van plan het bij computergalaxy te kopen omdat deze webwinkel naar mijn mening erg goedkoop is.
Heeft iemand ervaring met deze winkel of ziet iemand iets raars in de configuraties wat lijkt op een addertje onder het gras, laat het me dan a.u.b even weten daar ben je ik bij voorbaat al dankbaar voor !
HET SYSTEEM MOET VOLDOEN AAN:
- Wat is het maximale budget dat ik wil uitgeven?
500 euro tot ongeveer 700
- Welke onderdelen denk ik te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord)
randapparatuur heb ik allemaal al
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor moet hij gaan dienen? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, 3D games, mediacenter, muziekbewerking,...)
HD films vloeiend bekijken, verder moet alles supersnel en stil zijn.
- Ben je van plan te gaan overclocken?
nee
- Heb je verder speciale eisen voor je pc (bv: aparte geluidskaart, tv kaart, extra usb poorten, verlichting en venster in de behuizing,...)?
ik heb een 7.1 surroundset dus als het niet onboard is graag 7.1 channels audio.
Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, ...)
nee
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
standaard beveiliging zoals firewall, antivirus, system cleaner
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit?
n v t
De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geinstalleerd?
ja en nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
ikzelf heb geen voorkeur als het maar veilig is allemaal.
Ik heb dus een budget van minimaal 500 en maximaal 700 euro, als het voor minder kan is altijd mooi meegenomen en als er een hele goede reden is dan kan boven de 700 euro ook (moet wel een goede reden zijn).
Ik hoef er niet persee de nieuwste games mee te spelen op max (of dit moet maar 100 euro extra kosten ofzo) maar verder wil ik dus gewoon een supersnelle en stille computer die geen moeite heb met bijvoorbeeld HD films en multitasking.
Ik doe niet zozeer aan videobewerking maar wel live video opname via een digitale usb microscoop van 2mp voor mijn mieren kolonie ()
ik zat zelf aan het volgende systeem te denken bij computergalaxy.nl
QUADCORE voor 400 euro + 15 euro (1jaar extra garantie)
Behuizing HKC 7009NS (zie foto)
Voeding HKC 400W (stille) power supply
Processor AMD Phenom II X4 965 Quad Core (AM3, 8MB, 4 x 3.4 Ghz, boxed)
Garantie 3 jaar inclusief ondersteuning
SIX CORE voor 419 euro
Behuizing Miditower zwart/zilver (zie foto)
Voeding 460W stille power supply
Processor AMD Phenom II X6 1055T SIX-Core (AM3, 8MB, 6 x 2.8 Ghz, boxed)
Garantie 2 jaar inclusief ondersteuning