Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WGA controle XP verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Is het jullie ook opgevallen dat de WGA controle door Microsoft OP XP computers verdwenen is?

Vandaag twee XP computers opnieuw geïnstalleerd en bij beide computers kreeg ik geen controle van WGA meer en alle updates werden netjes gedownload en geïnstalleerd.

1 machine heeft een niet eerlijke XP versie en de andere machine heeft het wel.

Geen enkel probleem meer ondervonden om alles te downloaden en te installeren terwijl dit tot voor kort wel het geval was.

Wat ik mis bij de installatie is Windows Search. Heel eerlijk gezegd mis ik hem niet hoor, want vond het een zwaar irritant die die ik gelijk uitschakelde, maar hij kwam nou niet mee met de installatie.

Verwijderd

Is de windows-variant niet gestript door n-lite? Trouwens klinkt het meer als een hemel, dus begrijp ik niet helemaal wat je vraagstelling is :P Vast omdat ik geen wga-update heb en dus je vraag niet kan beantwoorden.

Windows Search, bedoel je dan [Windows toets + F] ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 14:31 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:42

DukeBox

loves wheat smoothies

^ ik denk denk dat ts microsoft desktop search bedoelt.

Security updates komen ook zonder wga. Alleen addons zoals windows life, microsoft security essentials
enz hebben wga nodig om te installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 02-07-2010 14:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11 22:29
Ik heb vd week nog een XP machine moeten installeren. En nog wel de WGA controle gehad.
Lijkt me niet dat ze deze er uit hebben gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Wat windows search betreft bedoel ik wat er rechts onder kwam Grotere witte vak. Niet de Windows toets en de F toets. Maar dan de modernere variant hierop. Snap dat het vaag is, weet ook niet meer precies hoe het genoemd werd.

Windows Live kon ik ook perfect installeren zonder iets te hoeven doen. Ging gewoon via de Windows updates.

Microsoft Security Essentials kon ik ook prima installeren op beide computers.

Ik was ook zeer verbaasd hierover vanochtend. Originele Windows versie moest ik nog wel activeren, maar na activatie geen extra controle meer gehad wat ik tot voor kort dus wel had na een schone installatie.

Normaal gesproken krijg je na een schone installatie en je gaat dan naar de Windows update pagina toe voor het eerst een controle of je legaal/ illegaal bent. Deze controle heb ik bijvoorbeeld niet gekregen. Verder kwam er altijd halve wegen de installatie nog een wga controle en die heb ik nu ook niet gehad op twee computers, 1 met originele windows (merk pc) en 1 met een illegale windows geen van beide kreeg een controle van Microsoft.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 15:28 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je niet een originele cd hebt gebruikt zou ik toch even scannen op virussen, trojans, worms en rootkits. Zal niet de eerste pc zijn die zo toegevoegd wordt aan een zombie netwerk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard originele cd gebruikt. En na schone installatie doe ik altijd een complete scan met een aantal programma's:

Malwarebytes
Spybot Search & Destroy
Virusscanner
Online virusscan

zo weet ik zeker dat ik schoon ben.

Uiteraard de illegale versie niet origineel, maar de originele windows uiteraard originele cd gebruikt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 16:33 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:27
Windows Search 4.0 is een additionele download die niet onder security valt.

De WGA check zit er nog altijd in, enkel en alleen als je update via Microsoft & Windows Update, hij installeert deze dan via de website bij de 3 components die je nodig hebt.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Toch zeer vreemd dan dat ik die downloads niet heb.

De updates gaan via internet explorer en dan naar extra en dan naar windows updates.

Alle optionele updates installeer ik ook.

Windows Search 4.0 is inderdaad de juiste benaming.
Pagina: 1