Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede cd brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal!

Ik ben op zoek naar een goede brander, het liefst extern. Ik heb een beetje zitten zoeken op internet naar testen maar de testen die ik vind zijn allemaal van jaren geleden. De Pioneer branders kwamen er toen erg goed uit maar die worden volgens mij niet meer verkocht. Wat is volgens jullie nu een echt goede brander? En dan is snelheid en lawaaierigheid niet zo heel belangrijk voor me. Het gaat me puur om de kwaliteit van de gebrande audio. En maakt het voor de kwaliteit nog uit of ik een externe of interne brander koop?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:20:
Dag allemaal!

Ik ben op zoek naar een goede brander, het liefst extern. Ik heb een beetje zitten zoeken op internet naar testen maar de testen die ik vind zijn allemaal van jaren geleden. De Pioneer branders kwamen er toen erg goed uit maar die worden volgens mij niet meer verkocht. Wat is volgens jullie nu een echt goede brander? En dan is snelheid en lawaaierigheid niet zo heel belangrijk voor me. Het gaat me puur om de kwaliteit van de gebrande audio. En maakt het voor de kwaliteit nog uit of ik een externe of interne brander koop?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Als je echt een profesionele Audio-CD brander zoekt zou ik een Plextor Premium 2 kopen.
Dit is een brander die o.a. gebruikt wordt ik het profesionele wereldje om CD's te masteren etc.

http://www.plextor-digita...rnal-CD-RW/premium-2.html

Een gewone goeie DVD brander is er van ieder merk, vroeger was Plextor erg goed maar die maken nu geen eigen DVD branders meer.
Die Premium 2 is trouwens nog wel een echte plextor, en is zelf de enigste CD brander die nogsteeds in productie is.
Een DVD brander zou ik nu niet eens meer kopen maar ik zou gelijk voor een Blu-Ray brander gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door crack_en_hack op 02-07-2010 14:31 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
crack_en_hack schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:23:
Een DVD brander zou ik nu niet eens meer kopen maar ik zou gelijk voor een Blu-Ray brander gaan.
Het is alleen wel een behoorlijk prijsverschil: voor de gemiddelde brander betaal je nog net geen 30 euro, terwijl een Blu-ray pas bij 120,- euro begint...

Volgens mij zijn er niet echt slechte branders meer (maar heb me daar al een tijd niet in verdiept). Zelf gebruik ik naar tevredenheid een Samsung SH S203N.

Verwijderd

Topicstarter
Beide bedankt voor de snelle reacties. Over die Plextor heb ik van meerdere mensen goede dingen gehoord. Heb je enig idee waar ik die kan kopen? Ik kan hem nergens vinden.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 01:31:
Beide bedankt voor de snelle reacties. Over die Plextor heb ik van meerdere mensen goede dingen gehoord. Heb je enig idee waar ik die kan kopen? Ik kan hem nergens vinden.
Ik heb de mijne direct via IngramMicro gekocht, dus iedere PC boer die daar kan inkopen kan hem bestellen.
Veel (online)winkels hebben hem niet staan omdat niemand meer een CD brander koopt in deze tijd.

En zeker niet voor de prijs als wat deze kost want ga er van uit dat het je een dikke 100 Euro kost.

Maar dan heb je wel een top ding 8)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 01:31:
Zoek in de pricewatch, en gij zult vinden :)

[ Voor 1% gewijzigd door Magic6399 op 03-07-2010 19:50 . Reden: typo :P ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Als je in de 'normale' prijsrange zoekt, dan is iedere brander van Sony/Optiarc, Samsung, LG etc. een prima brander, 'slechte' branders zijn er niet echt meer, daarvoor is de techniek al te ver voor doorontwikkeld. Ik maak bijvoorbeeld zeker 6 jaar gebruik van dezelfde BenQ DVD-brander, nog nooit problemen gegeven. Daarnaast heb ik ook nog een Sony/Optiarc die het inmiddels ook alweer 3 jaar zonder nukken doet.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1