Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben sinds kort in het bezit van mijn rijbewijs.

En ben van plan een navigatiesysteem te kopen voor het budget van ongeveer €100,-.
Iets meer of minder maakt niet zoveel uit.
Het hoeft niet perse een Tom Tom te zijn.

Voor welk merk zouden jullie gaan?
Graag wat tips.

P.s. ik heb al wat rond zitten kijken naar tomtom XL modellen.
Daar zit gratis een live service bij voor 1 jaar.
Dit zijn extra's neem ik aan?
En hoe gaat het met routes updaten etc?
Betaal je daarvoor?

Graag wat meer info en tips.
Heb al rondgekeken, maar ik kan vaak de verschillen niet onderscheiden :+
En ben er totaal niet in thuis :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 13:38 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal onderzocht voordat je je vraag hier plaatste? :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:21:
Wat heb je zelf zoal onderzocht voordat je je vraag hier plaatste? :)
Zie mijn geeditte bericht ;)

Heb ook nog deze gezien:
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/voordeelmuis/535/535663.gif

Is dat wat?

En ja dit hoort niet in het tom tom topic ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 13:41 ]

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:23:
[...]

En ja dit hoort niet in het tom tom topic ;)
Inderdaad, daarom heb ik er maar een nieuw topic voor gemaakt. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Spaar anders even door, mijn ervaring is goedkoop = duurkoop.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
En waarom niet gratissss? Ovi Maps van Nokia is op steeds meer telefoons beschikbaar en bevalt mij prima op mn E71. Als je een 'nieuwe' nokia hebt is dat zeker een optie.

[ Voor 19% gewijzigd door TheMe op 06-07-2010 20:52 ]

There is no place like 127.0.0.1

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:21:
P.s. ik heb al wat rond zitten kijken naar tomtom XL modellen.
Daar zit gratis een live service bij voor 1 jaar.
Dit zijn extra's neem ik aan?
En hoe gaat het met routes updaten etc?
Betaal je daarvoor?
TomTom LIVE services zijn inderdaad extra's. Daar zit o.a. Google Local Search bij, Live benzineprijzen, en vooral HD traffic (fileinformatie). Niet nodig als je alleen van A naar B wil.

Routes updaten doe je in de praktijk vooral door een nieuwe kaart aan te schaffen. Voor elke TomTom kun je na aanschaf een kaart-abbonnement kopen. Dan krijg je elke 3 maanden een nieuwe kaartdownload, en die kost (dacht ik) 6,95. Daarnaast heb je voor kleine wijzigingen bij TomTom ook nog MapShare. Dat heeft meerdere updates per week, maar gaat vooral over kleine dingetjes als eenrichtingsverkeer, verboden linkaf te slaan etc.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• johnfk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb zelf 2 dagen geleden de Navigon 2510 aangeschaft.

Gekozen voor Navigon vanwegen de toeristische info en TMC (gratis file info). Ik hou niet zo van die Live diensten van Tom Tom waarvoor je maandelijks moet betalen. De Navigon 2510 kost 139 Euro met 41 landen en er zit ook 2 jaar gratis maps updates bij (freshmaps). Hij bevalt mij goed alleen is het scherm mischien wat klein maar dat houd het apparaat ook compact.

• pven
  • Niet online
Ik ben nooit fan van TMC geweest. Het geeft aan dat er file is als je er al in staat, of het geeft files weer die er niet zijn. Ik betaal graag 5 euro per maand (de prijs is pas gedaald!) voor fileinformatie die wel klopt. ;)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
HerZon schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:36:
Spaar anders even door, mijn ervaring is goedkoop = duurkoop.
Niet altijd, mijn ervaring is dat bijvoorbeeld TomTom onevenredig duur is voor de hard- en software die je ervoor krijgt.
Ik ben zelf gebruiker van Navigon die veel meer opties voor veel minder geld biedt.
Qua bedieningsgemak is TomTom nog beter, maar qua navigatie en opties gericht op navigatie verliezen ze het gewoon.

En inderdaad lekker dat je alleen betaalt voor zaken die met navigeren te maken hebben, niet voor tierlantijntjes er omheen.
pven schreef op zondag 11 juli 2010 @ 08:18:
Ik ben nooit fan van TMC geweest. Het geeft aan dat er file is als je er al in staat, of het geeft files weer die er niet zijn. Ik betaal graag 5 euro per maand (de prijs is pas gedaald!) voor fileinformatie die wel klopt. ;)
TMC zuigt inderdaad gewoon, echter zijn de meningen er nog aardig over verdeeld of die betaalde dienst wel zoveel beter is.
Er gaat nog niets boven meldingen op de radio en gewoon zelf nadenken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pven
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:03:
[...]

TMC zuigt inderdaad gewoon, echter zijn de meningen er nog aardig over verdeeld of die betaalde dienst wel zoveel beter is.
HDtraffic is echt beter, je kan merken dat de manier waarom TomTom de informatie vergaart echt beter werkt dan die TMC-ellende.
Er gaat nog niets boven meldingen op de radio en gewoon zelf nadenken.
Radio loopt achter, HDtraffic is gewoon bij. Zelf nadenken is niet handig, want ik kan vanuit mijn auto geen 10km vooruit kijken. ;)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 13:34

SeatRider

Hips don't lie

Ik ben erg tevreden over mijn Garmin Nuvi 255. Gewoon klein no-nonsense dingetje met heel West-Europa erbij, destijds 99 euro voor betaald. Je kunt ook misschien in een aanbieding een "echte" Tomtom vinden, maar die zijn minder makkelijk in gebruik.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
pven schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:05:
[...]

HDtraffic is echt beter, je kan merken dat de manier waarom TomTom de informatie vergaart echt beter werkt dan die TMC-ellende.

[...]

Radio loopt achter, HDtraffic is gewoon bij. Zelf nadenken is niet handig, want ik kan vanuit mijn auto geen 10km vooruit kijken. ;)
Het zal ook vast te maken hebben met hoe vaak je in files komt en hoe vaak je ze wilt ontwijken.
Zelf heb ik alleen ervaring met TMC maar wat ik in mijn omgeving hoorde is dat HD-Traffic niet zo rooskleurig werkt als jouw ervaring weerspiegelt.
Waarschijnlijk hebben ze dan de laatste tijd flink verbeteringen doorgevoerd?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• chestertjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 12:46
Tomtom heeft ook leuke koopjes op hun website Refurbished ofzoiets. Heb ik daar ook gekocht en Super tomtom voor een leuke prijs. Service leveren ze gewoon en dus niet veel anders dan een andere Tomtom.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:34
chestertjuh schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:56:
Tomtom heeft ook leuke koopjes op hun website Refurbished ofzoiets. Heb ik daar ook gekocht en Super tomtom voor een leuke prijs. Service leveren ze gewoon en dus niet veel anders dan een andere Tomtom.
TomTom Outlet store -> http://www.tomtom.com/nl_nl/products/tomtom-outlet-store/

Verwijderd

Navigon heeft nieuwe modellen per juli 2010 uit, die wellicht de moeite van het bekijken waard zijn. En anders wel de oudere modellen die in prijs dalen daardoor ?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat Google wel een grote speler wordt als ze navigatie in Europa gaan aanbieden. En ze kunnen ook meteen zien waar het druk is als ze genoeg gebruikers hebben omdat mobieltjes alles updaten naar Google Maps.

Alleen rond en over de grens is het niet ideaal natuurlijk vanwege datakosten.

Ik heb zelf nog twee Navigons liggen. Een B-merk met Navigon software en een echte die ook wat nieuwer is maar een rotte accu heeft. Persoonlijk gebruik ik eigenlijk het liefste mijn telefoon omdat ik die altijd bij heb. Hij past als ik hem open schuif ook op zijn zij net voor de toerenteller wat wel handig is (klein schermpje en verder geen houder nodig)

[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 05-08-2010 21:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1