Iraanse overheid maakt geen schietspel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nieuws: Iraanse overheid maakt online-schietspel

De in het artikel genoemde "National Foundation for Computer Games" is géén overheidsbedrijf, maar een private instituut:
The National Foundation for Computer Games works under the supervision of the Ministry of Culture and Islamic Guidance. The Foundation, as it will be called for short all through this document, is a private, non-profit, cultural and artistic institution, and an independent legal entity based in Tehran.
Zie http://www.iranculture.org/en/provs/view.php?id=108

Ze staan dus wel onder supervisie van de overheid, maar dat maakt het nog geen overheidsinstantie ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 20:19
En onder supervisie staan is ook niet echt bijzonder daar :P

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
roy-t schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:40:
En onder supervisie staan is ook niet echt bijzonder daar :P
Dat maakt het niet meteen tot een overheidsinstantie, nee ;)

Nogal logisch dat ze aan wetten moeten voldoen, en dat iemand (het genoemde ministerie in dit geval) daarop toeziet.

Net zoals enkele bedrijven hier in Nederland ook onder overheidstoezicht staan (denk bijvoorbeeld aan financiele instellingen, of ziekenhuizen bijvoorbeeld), maar dat maakt die bedrijven niet automatisch een overheidsinstantie ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 00:32
Ik kom zelf uit iran en kan het volgende vertellen:
alles ook echt alles wat op Tv komt of met media te maken heeft moet worden goedgekeurd, ander mag het niet verzonden worden. dus elke film TV serie muziek cd wordt naar ministerie van cultuur versturd, na goedkeuring mag deze verkocht, of via TV verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:39
Ja dat is wel duidelijk, maar het discussiepunt is dus: wat maakt dit bedrijf een overheidsbedrijf? Omdat het onder toezicht staat? Onder toezicht betekent in mijn ogen niets anders dan voldoen aan de eisen van de overheid.
Het is dus ook storend dat er wordt uitgegaan van misleiding door dat Iraanse bedrijf door te concluderen dat het een overheidsbedrijf is.

Wildhagen heeft in mijn ogen dus een goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Ha wildhagen, ik snap je punt, maar de foundation waar we het hier over hebben is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met een ziekenhuis of bank. Het is eerder een orgaan dat (namens de regering) toezicht houdt op ziekenhuizen of banken. Het mag dan in naam wel een onafhankelijke stichting zijn, hij staat, zoals je zelf al aangeeft, onder supervisie van het Ministry of Culture and Islamic Guidance en die supervisie is en een land als Iran vast iets strenger dan wij hier in Nederland gewend zijn. Maar om aan je kritiek tegemoet te komen, heb een extra opmerking over de positie van de stichting aan de laatste alinea toegevoegd.
Pagina: 1