17 inch laptop met seriele poort?

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views

• mattjeu
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
hallo

ik zoek voor werk een laptop met ingebouwde seriele poort.
het mag echt niet extern zijn, dus niet met een dongel ofzo.

bestaan er nog 17 inch modellen (toshiba tecra?) met serieel die nieuw te krijgen zijn?

grt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Vast wel, kijk gewoon bij de zakelijke lijnen.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waar heb je zelf al gezocht? Pricewatch? Google? Websites van fabrikanten?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

ja die zijn er echt... en wat is het bezwaar van een USB > serial adapter? werkt prima hoor, en aangezien de keuze in laptops met serial vrij beperkt is, zou ik dat nooit een zwaarwegend argument vinden.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Het kan ook zijn dat het niet meer rechtstreeks op de laptops zit (Dell?) maar bv wel op een dockingstation/portreplicator. Als dat een "echt" dockingstation is (en dus geen usb port-replicator oid) werkt 'ie volgens mij exact hetzelfde als intern. Heb je wel stroomvoorziening voor nodig uiteraard.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:34
Vaak is het ook mogelijk met een dockingstation.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Check, de zakelijke lijn van Dell heeft bijvoorbeeld het D/Dock en daar zit een seriele poort op. Met zakelijk bedoel ik dan geen Vostro.

[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 02-07-2010 13:33 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:20
Dell heeft zelfs de legacy extender voor de latitude lijn: http://accessories.us.del...tdetail.aspx?sku=430-3115

[ Voor 44% gewijzigd door DukeBox op 02-07-2010 13:38 ]

• tiguan
Maar zo te zien is de seriele poort dan weer niet geschikt voor bijvoorbeeld Cisco kabels omdat ie verzonken is.

• DukeBox
Hoezo ? Mijn blauwe cisco rollover-kabel past daar gewoon op. Net als alle andere rs 232 kabels die ik heb voor diverse apparatuur (hp, emc, equallogic, nortel, siemens-telco enz..).
Afbeeldingslocatie: http://7scomputerdepot.com/images/ux_a08120500ux0007_ux_n.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door DukeBox op 02-07-2010 13:57 ]

• tiguan
Ik ben ze zelf nooit tegengekomen, maar dat staat in de review onder het product bij Dell.

Verwijderd

mattjeu schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:20:
hallo

ik zoek voor werk een laptop met ingebouwde seriele poort.
het mag echt niet extern zijn, dus niet met een dongel ofzo.

bestaan er nog 17 inch modellen (toshiba tecra?) met serieel die nieuw te krijgen zijn?

grt
Vraag als voorheen: waarom is een usb-rs232 snoertje niet goed genoeg, is gewoon precies hetzelfde.

• DukeBox
Wat betreft een USB-2-RS232 kabel.. kloote dingen. Iedere keer een andere com-poort en sommige aplicaties kunnen maar tot com 4 selecteren waardoor je eerst weer hardware devices moet verwijderen en rebooten enz...
Als je geen admin rechten daarvoor hebt heb je een probleem..
tiguan schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:57:
Ik ben ze zelf nooit tegengekomen, maar dat staat in de review onder het product bij Dell.
Blijkbaar hebben ze in de USA andere kabels.. maar tegenwoordig heeft vrijwel iedere laptop met een onboard RS232 een verzonken connector.

[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 02-07-2010 14:21 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica