Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli - augustus 2010

Pagina: 1
Acties:

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 10:58
Het gaat over het High-end gamesysteem,

er wordt gekozen voor het logitech X-530 setje.

Dit setje vertoont problemen, zie ook deze reviews door mede tweakers:
productreview: Logitech X-530 review door Bor
productreview: Logitech X-530 review door Thijs_O

Het heeft problemen met 'plopjes' en radio ontvangst over de set.

Deze problemen zijn verholpen in het nieuwe setje, namelijk de x-540. Deze kost €14,- meer, maar vertoont deze problemen niet. Plopjes en radio ontvangst zijn vrij serieuze problemen als je in een game zit.

Verder snap ik niet waarom er voor 6gb triple channel geheugen @1333 word gekozen inplaats van 4gb dual channel geheugen @2000

De verklaringen waarom een onderdeel gekozen is, zijn niet duidelijk. Er word niet verteld wat het voordeel is van dit onderdeel of het nadeel etc.

Wellicht verwacht ik er te veel van, maar ik had vooral verwacht te zien waarom dat specifieke onderdeel de beste koop is.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dat Plopjes gedoe is toch gewoon opgelost met een latere revisie? Het speelde immers jaren geleden.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• jorde
bombadil schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:11:
Dat Plopjes gedoe is toch gewoon opgelost met een latere revisie? Het speelde immers jaren geleden.
Ik had begrepen dat je hem terug in kon leveren en vervolgens je geld terug kreeg en dan kon je de 540 nemen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jorde89 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:05:
Het gaat over het High-end gamesysteem,

er wordt gekozen voor het logitech X-530 setje.

Dit setje vertoont problemen, zie ook deze reviews door mede tweakers:
productreview: Logitech X-530 review door Bor
productreview: Logitech X-530 review door Thijs_O

Het heeft problemen met 'plopjes' en radio ontvangst over de set.

Deze problemen zijn verholpen in het nieuwe setje, namelijk de x-540. Deze kost €14,- meer, maar vertoont deze problemen niet. Plopjes en radio ontvangst zijn vrij serieuze problemen als je in een game zit.
Wat bombadil zegt.
Verder snap ik niet waarom er voor 6gb triple channel geheugen @1333 word gekozen inplaats van 4gb dual channel geheugen @2000
Hoger geklokt geheugen heeft geen invloed op de real world prestaties van je systeem. Bloomfield cpu's ondersteunen officieel 'slechts' 1333MHz geheugen, zoals je weet. 2000MHz is een OC snelheid die alleen nut heeft voor mensen die zeer ver (ruim boven de 4GHz) willen overklokken.
De verklaringen waarom een onderdeel gekozen is, zijn niet duidelijk. Er word niet verteld wat het voordeel is van dit onderdeel of het nadeel etc.

Wellicht verwacht ik er te veel van, maar ik had vooral verwacht te zien waarom dat specifieke onderdeel de beste koop is.
De samenstelling van de systemen in de BBG wordt altijd een paar weken van tevoren bediscussieerd op het forum. De samensteller van de systemen (in dit specifieke geval ik) maakt naar aanleiding van de adviezen van iedere tweaker die zich geroepen voelt zijn mening te delen de uiteindelijke keuze.
Helaas heb ik jou niet in die topics gezien om mee te praten over de samenstelling. Voor de komende BBG ben je uiteraard van harte uitgenodigd.

• jorde
Edmin schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:27:
Hoger geklokt geheugen heeft geen invloed op de real world prestaties van je systeem. Bloomfield cpu's ondersteunen officieel 'slechts' 1333MHz geheugen, zoals je weet. 2000MHz is een OC snelheid die alleen nut heeft voor mensen die zeer ver (ruim boven de 4GHz) willen overklokken.
Dit is nou precies wat ik bedoel, dat is imo toch vrij handige informatie. Ipv "Triple-channel, want tja als je zo'n systeem neemt wil je dat wel, ook al heeft het geen prestatiewinst"
De samenstelling van de systemen in de BBG wordt altijd een paar weken van tevoren bediscussieerd op het forum. De samensteller van de systemen (in dit specifieke geval ik) maakt naar aanleiding van de adviezen van iedere tweaker die zich geroepen voelt zijn mening te delen de uiteindelijke keuze.
Helaas heb ik jou niet in die topics gezien om mee te praten over de samenstelling. Voor de komende BBG ben je uiteraard van harte uitgenodigd.
Simpel, ik wil me daar niet mee bezig houden. Maar doordat ik hem las en dat setje zag, vervolgens kijk in de reviews van onze tweakers, daar lees ik dat het setje mankementen vertoond. Vandaar dat ik meer informatie verwacht in de BBG zelf. Verder zie wat ik hierboven al reageerde.

Wellicht dat ik verkeerd overkwam, het is bedoeld als kritiek.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jorde89 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:00:
[...]

Dit is nou precies wat ik bedoel, dat is imo toch vrij handige informatie. Ipv "Triple-channel, want tja als je zo'n systeem neemt wil je dat wel, ook al heeft het geen prestatiewinst"
Tsja, het is maar net hoe uitgebreid je de motivatie wil hebben. Dat hoger geklokt geheugen voor de normale gebruiker geen meerwaarde heeft wordt op elke pagina wel een keer uitgelegd. Bij dit systeem staat het er deze keer toevallig niet bij (afgelopen edities), maar is dat een enorm probleem? If so, dan noteren we dat de volgende keer gewoon, maar ik denk dat de lezer altijd meer vragen bij een bepaalde keuze kan stellen dan de schrijver op voorhand weet te verzinnen.
Simpel, ik wil me daar niet mee bezig houden. Maar doordat ik hem las en dat setje zag, vervolgens kijk in de reviews van onze tweakers, daar lees ik dat het setje mankementen vertoond. Vandaar dat ik meer informatie verwacht in de BBG zelf. Verder zie wat ik hierboven al reageerde.

Wellicht dat ik verkeerd overkwam, het is bedoeld als kritiek.
Deelname van users is juist gewenst op een gebalanceerd advies te kunnen geven. Dat je dan aangeeft je er niet mee bezig te willen houden vind ik erg jammer, maar dat is je eigen keuze.
Normaalgesproken worden de motivaties bij de compoenenten ook vergezeld van een link naar een externe of eigen review, zodat de keuze verduidelijkt wordt. Dat heb ik deze maand niet gedaan, maar zal ik voor de volgende keer gewoon weer terugbrengen.

• jorde
Edmin schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:13:
[...]

Tsja, het is maar net hoe uitgebreid je de motivatie wil hebben. Dat hoger geklokt geheugen voor de normale gebruiker geen meerwaarde heeft wordt op elke pagina wel een keer uitgelegd. Bij dit systeem staat het er deze keer toevallig niet bij (afgelopen edities), maar is dat een enorm probleem? If so, dan noteren we dat de volgende keer gewoon, maar ik denk dat de lezer altijd meer vragen bij een bepaalde keuze kan stellen dan de schrijver op voorhand weet te verzinnen.
Dat begrijp ik, maar het is toch vrij belangrijk waarom je een specifiek onderdeel hebt gekozen tegenover andere mogelijkheden? Het is niet voor niets de best buy, toch?

Ik zou het fijn vinden om te zien waarom je zo iets vind.
[...]

Deelname van users is juist gewenst op een gebalanceerd advies te kunnen geven. Dat je dan aangeeft je er niet mee bezig te willen houden vind ik erg jammer, maar dat is je eigen keuze.
Normaalgesproken worden de motivaties bij de compoenenten ook vergezeld van een link naar een externe of eigen review, zodat de keuze verduidelijkt wordt. Dat heb ik deze maand niet gedaan, maar zal ik voor de volgende keer gewoon weer terugbrengen.
Dat is eigenlijk het enige wat ik bedoelde :). Verder heb ik niet de kennis van de meest huidige componenten. Om die reden verwacht ik dat ik weinig tot geen toevoeging zou hebben aan het geheel.

Ik denk ook niet dat het daar specifiek aan ligt, het veroorzaakte bij mij onduidelijkheid op het moment dat ik het ging lezen.

Ik las namelijk dat het moederbord 2000 ondersteund bij de specs op de website van de fabrikant. In jouw motivatie stond dat triple-channel geen noemenswaardige voordelen bood op dual channel. Toen was voor mij de link snel gelegd. Als er (bijna) geen voordeel is, waarom dan niet hoger geklokt geheugen nemen? Dacht ik, daar zul je dan toch meer aan hebben.

Vandaar mijn postje hier, aangezien de guide meer onduidelijk, dan duidelijk maakte voor me.
Pagina: 1