[win7]Opstart programma's standaard toegang geven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Als de computer Windows laad en hij komt aan bij het bureaublad, dan start hij nog je virusscanner enzo. Zo zijn er nog meer programma's. Punt is dat er op de computer 2 soorten accounts zijn. "Admin" en "standaard gebruiker". De UAC staat zo dat sommige programma's tijdens het opstarten nog "toegang" nodig hebben. Voor de "standaard gebruiker" 2 keer. Nu kan de "standaard gebruiker" met het "admin" password wel toegang geven, maar is natuurlijk niet prettig werken. Dan zou je zeggen: Dan zet je die UAC toch weer een tandje lager tot dat je er geen last meer van hebt?

Is er een mogelijkheid om die meldingen weg te krijgen door de rechten te veranderen op het op te starten bestand of iets (wat ik ook al geprobeerd heb ("iedereen" alle toegang) wat ook niet werkt)?

Ik heb al in de ervaringen en discussie topics van Windows 7 hier op GOT gekeken, maar kwam dit niet tegen.

Heb dit op google ingevuld: http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Misschien zoek ik verkeerd?

Kwam alleen nog op deze site van HP uit: http://h10025.www1.hp.com...c01894152&product=4045437.

MSCONFIG is ook een goede, maar ik wil wel dat de programma's blijven opstarten.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpelste lijkt me om de pakketten te installeren als admin en dan een shortcut aan de user te geven. Of bepaalde pakketten op te laten starten onder het SYSTEM-account maar kan me even niet voor de geest halen of je dat makkelijk kan instellen onder Windows 7.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 23:45
met een beetje creatief googlen kan je wel wat vinden (je zoekterm is nu niet bepaald een goede)
als je bijvoorbeeld zoek op windows 7 no UAC specific program

Waarbij de 1e hit wel nuttig lijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door eXcyle op 02-07-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:26:
Simpelste lijkt me om de pakketten te installeren als admin en dan een shortcut aan de user te geven. Of bepaalde pakketten op te laten starten onder het SYSTEM-account maar kan me even niet voor de geest halen of je dat makkelijk kan instellen onder Windows 7.
Alle software is geinstalleerd als admin.
Voor wat betreft het SYSTEM-account heb ik het volgend opgezocht:
http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
en kwam ik bij de eerste link op de microsoft website:
http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/2009.07.uac.aspx

Kan ik uit de volgende quote concluderen dat het niet mogelijk is en de ontwikkelaars niet "genoeg" educatie hebben gehad :+:
End users have been asking for Windows to provide a way to add arbitrary applications to the auto-elevate list since the Windows Vista beta. The commonly cited reason is that some third-party application they frequently use forces them to constantly click through an elevation prompt as part of their daily routine. Windows 7, just like Windows Vista, doesn't provide such a capability. We understand the aggravation, and there might be a legitimate reason that those applications can't run without administrative rights, but the risk is too high that developers will avoid fixing their code to work with standard user rights. Even if the list of what applications get auto-elevated was only accessible by administrators, developers might simply change their application setup program, which requires a one-time elevation, to add their application to the list. We've instead chosen to invest in educating and working closely with application developers to ensure their programs work correctly as a standard user.
@eXcyle: Bedankt voor een oplossing. Zoals je hierboven kan lezen is het eigenlijk niet mogelijk, maar nu met een omweg wel dus ;).

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ventrigo schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:23:

Is er een mogelijkheid om die meldingen weg te krijgen door de rechten te veranderen op het op te starten bestand of iets (wat ik ook al geprobeerd heb ("iedereen" alle toegang) wat ook niet werkt)?
Ik maak er gewoon een Opstart Scheduled Task voor aan die je wél met verhoogde rechten kan laten lopen - probleem verholpen.

Vroegah had Realtek daar nogal wat moeite mee bijvoorbeeld, die app in je systray kon je niet als limited user zonder melding starten omdat ze die in C:\Windows neer hadden gezet en bij het starten werden er checks gedaan of er een Full Control mogelijk was...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device